اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۱۷۵۷
۴۳۸
۴۳۸
پ

اظهار نظر جدید مکرون درباره یهود ستیزی

در آستانه راهپیمایی علیه یهودستیزی در پاریس، رئیس‌جمهور فرانسه نامه‌ای خطاب به فرانسوی‌ها نوشت.

ایسنا: در آستانه راهپیمایی علیه یهودستیزی در پاریس، رئیس‌جمهور فرانسه نامه‌ای خطاب به فرانسوی‌ها نوشت.

 در این نامه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه افزایش اقدامات یهودی‌ستیزانه در این کشور از زمان عملیات حماس در ۷ اکتبر را محکوم کرد.

او در این نامه از «رشد غیرقابل‌تحمل یهودستیزی لجام‌گسیخته» انتقاد می‌کند؛ بیش از ۱۱۰۰ اقدام ضد یهودی از ۷ اکتبر در خاک فرانسه ثبت شده است. به گفته مکرون «این بیانگر سه برابر شدن اعمال نفرت علیه هم‌وطنان یهودی ما در چند هفته نسبت به کل سال گذشته است.»

مکرون ادامه می‌دهد: «فرانسه‌ای که همشهریان یهودی ما در آن می‌ترسند، فرانسه نیست. فرانسه‌ای که در آن فرانسوی‌ها به‌خاطر مذهب یا اصلیتشان می‌ترسند، فرانسه نیست.»

وی تأکید می‌کند که هیچ تحملی برای مسائلی که غیرقابل‌تحمل هستند، نباید باشد و «جایگاه یهودستیزی در مقابل دادگاه‌ها و پشت میله‌های زندان است.»

وی اضافه می‌کند: «یهودستیزی چه مذهبی، اجتماعی، هویت‌محور یا نژادی باشد، همیشه آن‌طور که امیل زولا (نویسنده فرانسوی) مطرح کرده است: نفرت‌انگیز است.»

مکرون در نهایت نوشت، «در اندیشه و فکر» در «راهپیمایی بزرگ مدنی» امروز یکشنبه در پاریس علیه یهودی‌ستیزی حضور خواهد داشت. وی تأکید کرد: «من هرگز در هیچ نوع تظاهراتی شرکت نکرده‌ام و می‌خواهم روی ارزش‌ها محکم بایستم و عمل کنم، در غیر این صورت می‌توانم هر هفته تظاهرات کنم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در پایان می‌نویسد: «این مبارزه با یهودستیزی هرگز نباید ما را از هم جدا کند و یا هرگز منجر به‌قرار گرفتن برخی از هم‌وطنانمان در برابر یکدیگر شود.»

جرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه عنوان کرده بود که بیش از ۵۱۸ بازداشت به دلیل اقدامات یهودی‌ستیزانه از ۷ اکتبر تاکنون صورت‌گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج