۱۳۷۱۷۹۱
۴۱۹۷
۴۱۹۷
پ

محتوای حمایت‌شده

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

برای شناسایی بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران بهتر است با برخی از فاکتورهای این مرکز آشنا شوید. در ادامه این مطلب با همراه باشید.

نوروفیدبک، جزو نوین‌ترین تکنولوژیهای درمان مشکلات روانی و همچنین ارتقا عملکرد ورزشکاران، مدیران و کنکوریها محسوب می‌شود. امروزه، طیف وسیعی از مشکلات مانند بیش فعالی، اختلال یادگیری، اضطراب و افسردگی... با این روش قابل درمان هستند. درمان نوروفیدبک با هدف تنظیم و کنترل امواج مغز صورت می‌گیرد. در طی این روش، ابتدا نقشه مغزی فرد تهیه می شود و برنامه درمانی برای وی تعیین می‌شود. روش نوروفیدبک درمانی غیر دارویی است و فرد را از دریافت دارو بی نیاز می سازد. برای استفاده از این روش باید به مراکز ارائه دهنده خدمات نوروفیدبک مراجعه کنید. تمام مراکز روانشناسی، این خدمت را ارائه نمی‌دهند. تنها برخی از مراکز دارای دستگاه‌های مخصوص برای انجام این روش درمانی هستند.

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

برای نوبت دهی و مشاوره با کلینیک روانشناسی و روانپزشکی پارند همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۷۱۹۹۵

۰۹۲۱۳۸۰۱۱۲۰

درمان نوروفیدبک در بهترین مرکز نوروفیدبک به چه صورت انجام می‌شود؟

در جلسات اول درمان مشکلات فرد با نوروفیدبک، امواج مغزی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت. سپس، باتوجه به این امواج، درمانگر برای فرد پروتکل درمانی مخصوص را مشخص می‌کند. باتوجه به نظر متخصص، تعداد جلسات درمانی برای هر فرد در طول هفته مشخص می‌شود. در طی جلسات درمانی، روی سر بیمار، الکترود گذاشته می‌شود. بعد از انجام روش نوروفیدبک در بازه‌های زمانی مشخص شده توسط متخصص، امواج مغزی بیمار تحت کنترل قرار می‌گیرند.

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

عوامل موثر در انتخاب بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران

هنگام انتخاب بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران باید عواملی را در نظر بگیرید. در این‌صورت، روند درمان نوروفیدبک موفقیت آمیزتر خواهد بود. این عوامل عبارتند از:

تخصص و سوابق درمانگر

انتخاب بهترین متخصص برای انجام درمان نوروفیدبک از اهمیت زیادی برخوردار است. فردی که در زمینه ارائه خدمات نوروفیدبک فعالیت می‌کند، باید دارای سابقه کافی و تبحر لازم باشد. بنابراین، قبل از انتخاب مرکز نوروفیدبک در تهران باید سوابق کاری، علمی و تخصص درمانگر را مورد بررسی قرار دهید. بهترین درمانگر، فردی است در زمینه درمان اختلالات مختلف آموزش دیده باشد. از آنجایی که تکنیک درمانی نوروفیدبک، خیلی جدید است، تعداد افراد متخصص در زمینه کار با این روش خیلی زیاد نیستند.

تجهیزات مورد استفاده

یکی از فاکتور‌هایی که باید در نظر بگیرید، توجه به تجهیزات‌های موجود در مرکز نوروفیدبک است. وجود تجهیزات پیشرفته نقشه مغزی و همچنین داشتن ابزارهای متنوع نوروفیدبک، بیوفیدبک، لورتا نوروفیدبک و اس سی پی نوروفیدبک به فرد در بهره مندی از بهترین خدمات درمانی کمک می کند.

شخصیت رفتاری درمانگر

روش درمانی نوروفیدبک به طور معمول 3 تا 5 بار در هفته انجام می‌شود. بنابراین، در طول یک ماه باید چند بار به مرکز نوروفیدبک مراجعه کنید. از آنجایی که ارتباط زیادی با درمانگران مرکز نوروفیدبک خواهید داشت، باید با آن‌ها راحت باشید. از آنجایی که حفظ آرامش در طول دوره درمان حائز اهمیت است، باید بتوانید به خوبی با درمانگر ارتباط برقرار کنید. در غیر این‌صورت، پروسه درمان می‌تواند بیشتر طول بکشد.

شرایط محیطی مرکز

هنگام انتخاب بهترین مرکز نوروفیدبک باید شرایط محیطی آنجا را در نظر داشته باشید. مرکز نوروفیدبک باید در مکانی واقع شده باشد، که میزان سروصدا در آنجا کمتر باشد. محیط باید به گونه‌ای باشد که حس آرامش و امنیت را به بیمار القاء کند. بنابراین، قبل از انتخاب بهترین مرکز نوروفیدبک، باید شرایط محیط را در نظر بگیرید.

بیشترین کاربرد‌های روش درمانی نوروفیدبک

آیا می‌دانید که روش نوروفیدبک برای درمان چه بیماری‌ها و اختلالاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ درمان نوروفیدبک برای درمان انواع اختلالات استفاده می‌شود که ریشه در عملکرد غیر طبیعی مغز دارند. از بیشترین کاربرد‌های این روش می‌توان به درمان موارد زیر اشاره کرد:

بیش فعالی/ کم توجهی

فرد بیش فعال/کم توجه در تمرکز با مشکل مواجه می‌شود. علت کاهش تمرکز، این است که مناطقی از مغز که مسئول تمرکز هستند، سطحی از بی‌نظمی را تجربه می‌کنند. بیشتر افراد بیش فعال، در کلاس درس علائمی از قبیل حواس پرتی را از خود نشان می‌دهند. نوروفیدبک به بیماران کمک می‌کند تا الگو‌های امواج مغزی خود را تنظیم کنند. این کار به بهبود علائم بیش فعالی کمک زیادی می‌کند.

اوتیسم

بیماری اوتیسم قابل درمان نیست. اما علائم را می‌توان تاحدودی با نوروفیدبک کاهش داد. از علائم افراد اوتیسمی می‌توان به رفتار‌های تکراری و کلیشه‌ای و مشکل در برقراری ارتباط اشاره کرد. روش درمانی نوروفیدبک می‌تواند به افراد اوتیسمی در بهبود عملکرد مغز و کاهش علائم کمک کند. با قرار گرفتن تحت این روش درمانی، اوتیسمی‌ها می‌توانند بهتر با موقعیت‌های جدید سازگار شوند.

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

افسردگی

فرد افسرده ممکن است که از واقعیت‌ها درک نادرستی داشته باشد. درک نادرست فرد از واقعیت‌ها می‌تواند ناشی از اختلال در عملکرد مغز باشد. در کل، فرد افسرده ممکن است که در افکار منفی خود غرق شود. افراد افسرده که تحت درمان با نوروفیدبک قرار می‌گیرند، یاد می‌گیرند که با تغییر امواج مغزی، افکار منفی خود را کنار بگذارند.

وحشت زدگی

حملات پانیک، ناشی از اختلالات اضطرابی شدید هستند. نوروفیدبک به بیماران کمک می‌کند که نحوه واکنش مغزشان به عوامل استرس‌زا را تغییر دهند. روش نوروفیدبک، بیمار را قادر می‌سازد تا مغز خود را آرام کند و مانع از ایجاد پاسخ جنگ و گریز شوند. جنگ و گریز، واکنشی است که در پاسخ به حملات پانیک رخ می‌دهد. این درمان به بیماران اجازه می‌دهد تا با کنترل روی ذهن خود، زندگی بهتری را تجربه کنند.

اختلال یادگیری

نوروفیدبک یکی از بهترین گزینههای درمانیبرای مشکلات اختلال یادگیری مانند مشکل در خواندن، نوشتن، دیکته و ریاضی است.

ویژگی‌های بهترین مرکز نوروفیدبک تهران

آیا می‌دانید که بهترین مرکز نوروفیدبک تهران باید چه ویژگی‌هایی را داشته باشد؟ این وِیژگی‌ها عبارتند از:

حرفه‌ای بودن کارکنان و متخصصان

استفاده از دستگاه‌های جدید نوروفیدبک

ثبت دقیق امواج مغزی

وقت‌شناسی

تنظیم پروتکل درمانی برای بیمار

پیگیری روند درمان و مراجعه بیمار به مرکز

 

 

انتخاب بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران

امروزه با روش جدید نوروفیدبک اختلالاتی از قبیل اوتیسم، بیش فعالی، اختلال یادگیری،افسردگی، صرع، وحشت زدگی، اضطراب و استرس پس از ضربه قابل درمان هستند. در تهران، مراکز روانشناسی مختلفی فعالیت می‌کنند که خدمات درمانی نوروفیدبک را ارائه دهند. البته، تعداد این مراکز آنقدر زیاد نیست. به منظور انتخاب بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران باید عواملی مانند شخصیت و میزان تخصص درمانگر، دستگاه‌های موجود در مرکز و وقت‌شناسی را در نظر بگیرید. تمام این فاکتور‌ها می‌توانند در نتیجه دهی روش درمانی نوروفیدبک تأثیرگذار باشند.

کلینیک روانشناسی و روانپزشکی پارند

  • مرکز روانشناسی و نوروفیدبک آرامش پارند با همکاری دکتر مسعود نصرت آبادی و شهناز گل ختمی با هدف درمان،  بهبود و توانمندسازی، خدمات نوروتکنولوژی را ارائه می کند.
  • دکتر مسعود نصرت آبادی بنیانگذار نوروفیدبک و نورو تکنولوژی کاربردی در ایران است. درطی ۱۸ سال گذشته بیش از ۸۰۰۰ متخصص توسط ایشان برای استفاده از نوروفیدبک، آموزش دیده اند . شهناز گل ختمی متخصص نوروفیدبک و بایوفیدبک - پیشگام اس سی پی نورفیدبک در ایران - با تایید مستقیم دکتر نیلز بیربامر، دکتر یووی گرلاچ ومرکز نیومایند آکادمی امریکا می باشند. .

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

در موارد زیر می‌توان از خدمات پارند استفاده کرد:

- ارتقاء سطح عملکرد

- استرس و مدیریت آن

- افزایش حافظه

مشکلاتی که با نورو تکنولوژی قابل بهبود و درمان هستند عبارتند از:

  • درمان اختلال بیش فعالی/کم توجهی
  • درمان اختلالات یادگیری
  • کمک به بهبود اضطراب و افسردگی
  • مدیریت دیابت و فشار خون
  • بهبود سندروم روده تحریک پذیر
  • بهبود وزوز گوش
  • بهبود و کاهش سردرد تنشی
  • بهبود و کاهش سردرد میگرنی
  • بهبود مشکلات خواب
  • بهبود مشکلات مرتبط با سکته مغزی
  • اوتیسم بهبود درد‌های مزمن

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

 

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۷۱۹۹۵

۰۹۲۱۳۸۰۱۱۲۰

بهترین مرکز نوروفیدبک در تهران کجاست؟

پاسداران، بوستان نهم (جعفری) ، پلاک ۱۱۹، ساختمان پزشکان میلاد، طبقه چهارم، واحد ۱۹

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج