۱۳۷۲۵۷۰
۱۶۸۴
۱۶۸۴
پ

تصاویر جالب از یک خانه رویایی ۵۸ متری در کُره

شرکت معماری Younghan Chung یک پروژه جمع و جور تحت عنوان خانه جنگلی کوچک را معرفی می کند که در واقع یک ساختمان مسکونی در زمینی به مساحت ۵۸ متر مربع در کره جنوبی است.

عصر ایران:  شرکت معماری Younghan Chung یک پروژه جمع و جور تحت عنوان خانه جنگلی کوچک را معرفی می کند که در واقع یک ساختمان مسکونی در زمینی به مساحت ۵۸ متر مربع در کره جنوبی است.

 این پروژه به شکل یک حجم دو قسمتی ساخته شده از چوب و فولاد طراحی شده است و رویکرد معماری کره ای در ساخت و ساز در مقیاس کوچک را بررسی می کند.

تصاویر جالب از یک خانه رویایی 58 متری در کُره

به نظر می رسد که حذف هر چه بیشتر فضاهای غیرضروری به نوعی اولویت تبدیل شده باشد. گویی که این روش زندگی یعنی زیستن در فضایی کوچک با فرهنگ انسان عجین شده است.

 معمار توضیح می دهد: از جهتی، برای ما دلایل اقتصادی اولین فاکتوری است که بر معماری در مقیاس کوچک اثر می گذارد. در حالی که این لایه اقتصادی انطباق با مقیاس جدید و تجربه زندگی "کوچک" را تبلیغ می کند، چانگ بر نیاز به حفظ یکپارچگی ساختار و فضا در این شرایط تاکید دارد.

مشتری یک آقای مسن است که از حرفه تدریس در دانشگاه بازنشسته شده و فضایی را مد نظر داشته که بتواند در آن به فعالیت های آرامی مانند خواندن کتاب و تحسین مناظر بکر و پانوراما کوهستان های کره جنوبی در جمع دوستان و آشنایان خود بپردازد.

به گفته چانگ، این تفسیر مشتری از فضا است و نه اندازه آن که تطبیق پذیری و سازگاری یک مجموعه طی گذر زمان را تعیین می کند. علاوه بر این، وی قویا معتقد است که معماری کوچک پتانسیل بیشتری برای تحمل جریان های همیشه در حال تغییر وابسته به زمان نسبت به پروژه های بزرگ دارد.

از طرفی دیگر به منظور تاکید بیشتر بر ظاهر شناور سازه چوبی، بخش کوچکی که تقریبا سه متر به سمت کوچه امتداد دارد با استفاده از یک ستون CFT (لوله پر از سیمان) با قطر 89 ساخته شد. این شیوه انتخاب مواد و ابعاد به احساس سبکی هرچه بیشتر مجموعه کمک کرده است

 

تصاویر جالب از یک خانه رویایی 58 متری در کُره

تصاویر جالب از یک خانه رویایی 58 متری در کُره

تصاویر جالب از یک خانه رویایی 58 متری در کُره

تصاویر جالب از یک خانه رویایی 58 متری در کُره

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج