۱۳۷۳۰۰۱
۵۹۰
۵۹۰
پ

ترفند جدید برای گرم کردن فضای انتخابات

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به طراحی کانال‌های تلویزیونی برای حوزه‌های انتخابیه، باردیگر بیان کرد: صداوسیما در حال طراحی ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای حوزه‌های انتخاباتی است که علاوه‌بر شبکه‌های استانی، ۲۰۰شبکه برای حوزه‌های انتخاباتی راه‌اندازی شود

جام جم: پیمان جبلی، رئیس صداوسیما روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به طراحی کانال‌های تلویزیونی برای حوزه‌های انتخابیه، باردیگر بیان کرد: صداوسیما در حال طراحی ۲۰۰ کانال تلویزیونی برای حوزه‌های انتخاباتی است که علاوه‌بر شبکه‌های استانی، ۲۰۰شبکه برای حوزه‌های انتخاباتی راه‌اندازی شود.

 

رئیس رسانه‌ملی افزود: باتوجه به اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، این اجازه به صداوسیما داده‌شده تا از ظرفیت خود برای تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی استفاده کند.

جبلی در بخش دیگری ادامه داد: در درازمدت به دنبال تولید برنامه‌های جذاب و فراگیر درباره فلسطین هستیم‌ و در این زمینه برنامه‌های متعددی وجود دارد که دوستان ما در تلاش هستند اقدامات لازم را انجام دهند. 

درباره جزئیات این طرح با حسن عابدینی، معاون امور استان‌های صداوسیما گفت‌وگو کردیم.

طرح‌های متعدد برای انتخابات

دکتر حسن عابدینی، معاون امور استان‌های صداوسیما در پاسخ به این سوال که ۲۰۰ کانال تلویزیونی مختص حوزه‌های انتخابیه با چه هدفی و از چه مقطعی راه‌اندازی می‌شود به جام‌جم می‌گوید: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار راهبرد را برای انتخابات اسفند مطرح کردند که شامل انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. این چهار راهبرد شامل سلامت انتخابات، امنیت، مشارکت مردم و رقابت است. ازهمین رو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب زمینه‌سازی برای مشارکت و رقابت نامزدهای انتخابات و ایجاد مشارکت گسترده مردم در انتخابات، طرح‌های مختلفی را به مرحله اجرا در می‌آورد که برنامه‌ریزی برای آنها شروع شده است. وی ادامه می‌دهد: یکی از برنامه‌ریزی‌ها، راه‌اندازی ۲۰۰ کانال تلویزیونی حوزه انتخابیه است که براساس حوزه‌های انتخاباتی تهیه شده است. یعنی در یک شهرستان بر مبنای شمار داوطلبانی که می‌خواهند با هم رقابت کنند و حاکم شدن عدالت رسانه‌ای در این مسیر، اقدام به کانال انتخاباتی می‌کنیم که همه نامزدها می‌توانند تولیدات‌شان را در حوزه معرفی‌خودشان، پاسخ دادن به پرسش‌های ملی، ویژه حوزه انتخاباتی و اظهارنظرهایی که راجع به موضوعات کلان و مورد دغدغه‌مردم است، ارائه دهند. درواقع صداوسیما این موارد رادرکانال‌های حوزه‌انتخاباتی دراختیار افکارعمومی قرار می‌دهد.

هر کانال یک شبکه تلویزیونی

معاون امور استان‌های رسانه‌ملی می‌افزاید: یعنی درواقع هر کانال یک شبکه تلویزیونی است که ویژه تبلیغات انتخاباتی است و شبکه‌های جدید هیچ ارتباطی با شبکه‌های استانی ندارد. می‌توان گفت ابرطرحی است برای ایجاد عدالت رسانه‌ای در حوزه رقابت نامزدها، مشارکت مردم و آگاه شدن از دیدگاه نامزدها. کارهای طرح این کانال‌ها و برنامه‌ریزی‌های سخت‌افزاری آغاز شده است و در آن دوره‌ای که طبق قانون نامزدها می‌توانند رقابت کنند، این امکان را در اختیار نامزدها قرار می‌دهیم.

 پخش تولیدات تبلیغی نامزدهای انتخاباتی

حسن عابدینی بیان می‌کند: راه‌اندازی ۲۰۰ کانال با شروع تبلیغات انتخابات است. البته نیاز است کانال‌ها دوره آزمایشی خود را به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طی کنند. ما اوایل بهمن برای هر استان سلسله‌برنامه‌ها، مستندها، گزارش‌ها و جاهای دیدنی آن شهرستان را تهیه می‌کنیم و از طریق کانال‌ها پخش می‌شود تا دوره آزمایشی خود را طی کند و از زمانی که به لحاظ قانونی دوره رقابت انتخاباتی شروع شود، پخش رسمی کانال‌ها  آغاز خواهد شد و نامزدها می‌توانند تبلیغات‌شان را شروع کنند، ما این امکان را در اختیار نامزدها قرار می‌دهیم تا تولیدات خودشان را طی هفت روز ارائه بدهند.

وی می‌افزاید: بنابراین کانال‌ها دراختیار رای‌دهندگان این حوزه انتخاباتی قرار می‌گیرد. این اقدام ازجنوب‌شرقی‌ترین شهرستان‌های حوزه انتخابی در سیستان‌و‌بلوچستان تا شمال‌غربی‌ترین حوزه انتخاباتی در استان آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود. ویژگی اقدام این است که نامزدهای حوزه انتخاباتی برای مردم همان حوزه انتخاباتی تبلیغات راانجام می‌دهند و دردسترس افکارعمومی قرار می‌دهند. با توجه به وجود برخی شهرها و روستاها در مناطق مرزی یا صعب‌العبور ازعابدینی می‌پرسیم در این بخش‌ها هم شبکه‌‎های مذکور در دسترس خواهند بود؟ 

وی توضیح می‌دهد: صداوسیمای جمهوری اسلامی تلاش می‌کند تا در چارچوب عدالت‌محوری همه مناطق کشور را زیر پوشش رسانه‌ای و دریافت سیگنال قرار دهد. 

این پوشش رسانه‌ای نزدیک به کامل شدن است و بالای ۹۸ درصد را شامل می‌شود. آن‌جاهایی هم که ممکن است سیگنال نرسد، جاهایی است که میان دو کوه بوده یا منطقه‌ای است که از نظر فنی کار سیگنال‌رسانی را مشکل می‌کند. البته برای همین جاها هم تدابیری اندیشیده شده است. در بسیاری از استان‌ها پوشش ما نزدیک صد‌در‌صد است. در زمینه کانال‌های انتخاباتی چون از فرستنده‌هایی ارسال می‌شود که تمام سطح کشور را پوشش می‌دهد، بنابراین مشکلی نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج