۱۳۷۳۳۸۳
۱۰۳۹
۱۰۳۹
پ

معجزه یک ادویه در درمان افسردگی

مکمل هایی که کورکومین را با پیپرین ترکیب می کنند، یکی از گزینه های مورد حمایت تحقیقات افسردگی هستند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که کورکومین همراه با پیپرین موثرتر از کورکومین به تنهایی است.

عصر ایران: زردچوبه یک ریشه خوراکی است که در آشپزی کاربرد فراوان دارد. این ریشه پودر شده در واقع یک ادویه زرد روشن است که در غذاهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است که زردچوبه سابقه مصرف دارویی نیز دارد. این ریشه جادویی حاوی ترکیب فعال کورکومین با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند است.

معجزه یک ادویه در درمان افسردگی

تحقیقات نشان داده اند که کورکومین پتانسیل بهبود شماری از مشکلات مرتبط با سلامتی از جمله افسردگی را در اختیار دارد. این عملکرد شامل افسردگی خفیف و حتی اختلال افسردگی ماژور (MDD) می شود. تمامی نکاتی که در ادامه مورد بررسی قرار می‌ گیرند، از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی هستند.

زردچوبه چگونه می تواند به افسردگی کمک کند؟

آنتی اکسیدان هایی مانند کورکومین رادیکال های آزاد را که باعث ایجاد التهاب می شوند از بین می برند. بدین ترتیب با کاهش استرس اکسیداتیو، التهاب نیز محدود می شود.

در مطالعات اخیر ارتباط قابل توجهی میان افسردگی و التهاب مزمن کشف شده است. البته هنوز مشخص نیست که آیا التهاب باعث افسردگی می شود یا برعکس. با این وجود، تحقیقات نشان می دهند که التهاب مزمن و افسردگی می توانند یکدیگر را تشدید کنند.

محققان معتقد هستند که آنتی اکسیدان هایی مانند کورکومین می توانند به مبارزه با التهاب مزمن و در نتیجه کاهش علائم افسردگی کمک کنند. این فرضیه منتج به طراحی آزمایش‌ های مختلفی شد تا مشخص شود که آیا زردچوبه واقعا به افسردگی کمک می‌ کند یا خیر. لازم به ذکر است که بسیاری از این پژوهش ها با موفقیت همراه و از کیفیت بالایی برخوردار بوده اند. چنین مطالعاتی بستر مناسب برای انجام بررسی های بیشتر را فراهم می کنند.

تحقیقات چه می گویند؟

تحقیقات در مورد تاثیر زردچوبه بر افسردگی ممکن است درست به اندازه رنگ زرد شاداب آن، آینده ای روشن و امیدوارکننده داشته باشند.

یک مطالعه معتبر در سال 2017 تمام تحقیقات مربوط به استفاده از زردچوبه و به ویژه کورکومین را برای کمک به درمان افسردگی مورد بررسی قرار داد. این یافته ها نشان داده اند که کورکومین در واقع ممکن است یک گزینه درمانی طبیعی ایمن و موثر باشد.

استفاده از زردچوبه یا کورکومین به تنهایی یا در ترکیب با گیاهان دیگر نیز نویدبخش بوده است. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که کورکومین علائم افسردگی را کاهش می دهد. این گیاه به تنهایی و یا در ترکیب با گیاه دیگر مانند زعفران کاملا موثر بوده است. همین موضوع توسط دو مطالعه مختلف دیگر در سال 2014 نیز تایید شده است. یکی از این مطالعات در مجله اختلالات عاطفی منتشر شده و دیگری در مجله پژوهش فیتوتراپی. در این بررسی ها مشخص شد که کورکومین در صورت استفاده به تنهایی هم تاثیر فوق العاده ای دارد.

استفاده از زردچوبه یا کورکومین در کنار داروهای ضد افسردگی تجویزی هم مطالعه شده است. پژوهشی که در سال 2015 انجام شد نشان داد که کورکومین می تواند به عملکرد بهتر داروهای ضد افسردگی کمک کند.

با این حال تحقیقات جدید هنوز مشخص نکرده اند که آیا استفاده از کورکومین همراه با داروهای ضد افسردگی بهتر از مصرف آن به تنهایی است یا خیر.

نحوه استفاده از زردچوبه برای افسردگی

زردچوبه و به طور خاص، کورکومین، در آینده می تواند به عنوان یکی از درمان های طبیعی و اصلی افسردگی مد نظر قرار بگیرد. اما پیش از آن که بتوان این ترکیب را به طور رسمی در کنار سایر گزینه های درمانی توصیه کرد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

اگر قصد استفاده از زردچوبه برای درمان افسردگی دارید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند احتمال بروز عوارض جانبی و تداخلات مهم را برای شما بررسی کند. همچنین توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید به جای داروهای ضد افسردگی تجویز شده توسط پزشک، صرفا از زردچوبه یا کورکومین استفاده کنید. این گیاه تنها باید تحت نظارت پزشک و به منظور تکمیل برنامه درمانی اصلی بیمار مصرف شود.

لازم به ذکر است که به احتمال زیاد بلافاصله پس از مصرف تغییری در علائم خود مشاهده نخواهید کرد. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که زردچوبه باید حداقل به مدت چهار هفته به درستی مصرف شود تا تاثیر آن تظاهر یابد. گفتنی است که امکان تهیه انواع مکمل های دارویی حاوی کورکومین از داروخانه های سراسر کشور وجود دارد.

علاوه بر این می توان با افزودن زردچوبه به وعده های غذایی خود از خاصیت بی نظیر این گیاه برای درمان افسردگی بهره مند شد. حتی می توان مقدار مناسبی پودر زردچوبه را آب ولرم در لیوان مخلوط و میل کرد.

با این حال، پخت و پز با زردچوبه یا کورکومین به اندازه مصرف مکمل های خوراکی مورد مطالعه قرار نگرفته است. از طرفی دیگر، محصولات غذایی حاوی زردچوبه معمولا مقدار دقیق کورکومین را نشان نمی دهند. این موضوع بدین معنی است که میزان کورکومین می تواند از محصولی به محصول دیگر متفاوت و اثرات آن نیز غیرقابل پیش بینی باشد.

اگر زردچوبه ‌ با کورکومین بالا استفاده می کنید، یک قاشق چایخوری کافی است. تنها باید مطمئن شوید که هر روز از این ادویه جادویی برای بهره مندی از مزایای بهینه آن استفاده می کنید.

پیپرین را فراموش نکنید!

پیپرین ترکیبی است که در فلفل سیاه مورد استفاده برای آشپزی یافت می شود. مطالعات نشان می دهند که پیپرین باعث افزایش جذب سایر ترکیبات طی روند هضم می شود. به همین دلیل، پیپرین می تواند باعث شود که مکمل ها به ویژه مکمل های گیاهی، سریع تر و موثرتر عمل کنند. از این رو پیپرین استخراج شده و به بسیاری از مکمل ها از جمله کورکومین اضافه می شود.

مکمل هایی که کورکومین را با پیپرین ترکیب می کنند، یکی از گزینه های مورد حمایت تحقیقات افسردگی هستند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که کورکومین همراه با پیپرین موثرتر از کورکومین به تنهایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج