۱۳۷۳۴۱۳
۸۳ نظر
۹۱۰۷
۸۳ نظر
۹۱۰۷
پ

شوخی زشت آقای وزیر با حداقل ۴۰ میلیون نفر ایرانی!

درحالی که گزینه واردات خودروی دست دوم در زمره پیشنهادات وزیر جدید صمت برای ساماندهی بازار خودرو عنوان شده است که کارشناسان صنعت و بازار خودرو معتقدند، چنین طرحی که با جیب و توان خرید مردم قابل اجرا باشد، محال و نشدنی است.

برترین‌ها: ماجرا از این قرار است که وزیر صمت، چند وقت پیش گفته بود که خودروهایی وارد خواهد شد که با توان طبقه متوسط منطبق است، خودروهای وارداتی دستِ دوم! حالا اما کاشف به عمل آمده که محدوده قیمتی این خودروها بین ۱.۵ میلیارد تا ۲میلیارد است! حالا این که کدام طبقه متوسط توان خرید چنین خودروهایی دارد؟ مساله‌ای‌ست که مسئولان عزیزتر از جان و حتما باوجدان جوابش را در جیب دارند.

شوخی زشت آقای وزیر با حداقل 40 میلیون نفر ایرانی!

این مطلب در این‌باره است:

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود در گزارشی تحت عنوان «قیمت‌های شوکه‌کننده خودروهای وارداتی اقتصادی» به بررسی این موضوع پرداخته است.

دور جدید فروش خودروهای وارداتی از امروز آغاز می‌شود، براساس اطلاعیه جدیدی که سامانه یکپارچه خودرو منتشر کرده است، آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند و اولویت آنها مشخص شده، می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

در این اطلاعیه قیمت تعدادی از خودروها آمده که در لیست خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی نام 3 محصول هیوندای توسان، هیوندای النترا و هیوندای اکسنت از شرکت کرمان خودرو آورده شده که نرخ‌گذاری‌ها از یک میلیارد و 490 میلیون تا یک میلیارد و 960 میلیون تومان متغیر است، محصول دیگری که در این لیست دیده می‌شود تویوتا کرولا 1200 سی سی از شرکت معین خودرو ایرانیان است که قیمت قطعی آن یک میلیارد و 732 میلیون تومان اعلام شده و محصول آخر هم کیا سونت از شرکت کوشا خودرو نگین است که قیمت آن یک میلیارد و 747 میلیون تومان اعلام شده است که البته به قیمت همه این محصولات هزینه‌ها و عوارض قانونی از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل و نقل نیز پس از ترخیص اضافه خواهد شد.

همچنین در لیستی که سامانه یکپارچه خودرو اعلام کرده خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هم آمده است، در این لیست سه خودروی هیوندای کرتا به قیمت یک میلیارد و 300 میلیون تومان از شرکت کرمان خودرو، تویوتا کرولا 1500 سی سی به قیمت یک میلیارد و 550 میلیون تومان از شرکت معین خودرو ایرانیان و دانگ فنگ شاین مکس به قیمت یک میلیارد تومان از شرکت ایران خودرو نیز دیده می‌شود که گفته شده قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص و هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

آن‌گونه که در این اطلاعیه آمده قیمت تمامی این خودروها تا مبادی ورودی زیر 2 میلیارد تومان اعلام شده و عباس علی‌آبادی، وزیر صمت هم اخیرا در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو اعلام کرده ما برای واردات خودروها سقف ۲۰ هزار دلاری در نظر گرفتیم و سعی شده که خودروهای بالاتر از این عدد وارد نشود. او گفته است: به نظر بنده این سقف ۲۰ هزار دلاری حد قابل قبول برای متوسط مردم است که حدودا یک میلیارد تومان با نرخ فعلی، ارزش‌گذاری می‌شود.

شوخی زشت آقای وزیر با حداقل 40 میلیون نفر ایرانی!

وزیر صنعت همچنین در رابطه با قیمت بالای خودروهای وارداتی علی‌رغم وعده واردات خودروهای اقتصادی نیز گفته است:

* یک خودروی مورد قبول به لحاظ کیفیت و دارای استاندارد، در دنیا از ۵۰۰۰ دلار تا حدود ۶۰ هزار دلار قیمت دارد، البته برای خودروهای برقی، مقیاس‌های پایین‌تر که همان‌طور که اشاره شد، تعرفه حداقلی دارند، برای سطوح پایین‌تر درآمدی درنظر گرفته شده که مشتریان با رقم‌های پایین‌تر می‌توانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

* تعرفه واردات خودروهای برقی، حداقل مقدار ممکن یعنی حدود 4درصد تصویب شد، البته برای خودروهای هیبرید پلاگین نیز همین حدود تعرفه تعریف شده است؛ اما پیشنهاد ما این است که برای خودروهای هیبرید تا ۱۵درصد این تعرفه افزایش پیدا کند. این درحالی است که برای خودروهای دیگر تعرفه‌ها تا ۷۵درصد هم تعیین شده است و برای واردات حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی تا پایان سال جاری تامین ارز محقق شده است.

حسین رحیمی، کارشناس حوزه خودرو در واکنش به قیمت‌های اعلامی خودروهای وارداتی و سخنان وزیر صمت درخصوص قابل قبول بودن قیمت این خودروها از سوی متوسط مردم گفت:

* آن‌گونه که در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شده قیمت خودروهای وارداتی بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان نرخ‌گذاری شده است اما اینکه وزیر صمت گفته‌اند این نرخ‌ها قابل قبول متوسط مردم است را نمی‌توان پذیرفت.

* البته شاید منظور ایشان متوسط رو به بالای جامعه و دهک‌های پردرآمد باشد، چراکه این رقم‌های اعلامی برای خودروها در سبد خودرویی متوسط جامعه قرار ندارد. رحیمی در مورد عدم موفقیت دولت در واردات خودروهای اقتصادی نیز خاطرنشان کرد: واقعیت این است که این قبیل از خودروهای وارداتی با این شرایط اعلامی و نرخ‌گذاری‌ها و تعداد محدودی که دارد تاثیر چندانی هم در بازار خودرو و قیمت‌ها نخواهند داشت و در نتیجه تاثیری هم بر قیمت خودروی قشر ضعیف جامعه ندارد.

* هر چند واردات خودرو بر قیمت خودروهای لوکس موجود در بازار اثرگذار است اما روی قیمت خودروهایی که عموم مردم و قشر متوسط و پایین جامعه استفاده می‌کنند تاثیری ندارد. رحیمی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد تا برای اقشار کم‌درآمد هم خودرویی وارد شود یا خیر گفت: ممکن است امکان‌پذیر باشد اما عملیاتی نیست به دلیل اینکه ذی‌نفعان و صاحبان منافع اجازه این کار را نمی‌دهند هر چند این امکان هم ممکن است وجود داشته باشد و مجوز آن هم صادر شود و تعرفه گمرکی کمی هم گرفته شود اما اصلا عملیاتی نیست به دلیل اینکه اجازه این مدل واردات را نمی‌دهند .

شوخی زشت آقای وزیر با حداقل 40 میلیون نفر ایرانی!

* اگر امروز شاهد واردات خودرو هستیم به این دلیل است که ارز هم برای این موضوع تخصیص داده شده تا این تعداد خودرو وارد کشور شود. رحیمی خاطرنشان کرد: البته قیمت‌هایی که در سایت‌های مختلف در مورد قیمت نهایی خودروهای وارداتی ارایه شده چندان شفاف و روشن نیستند و هزینه‌های مربوط به حقوق و عوارض گمرکی هم چندان قابل پیش‌بینی نیستند که دقیقا چقدر قرار است باشد اما آن‌گونه که برخی از سایت‌ها محاسبه کرده بودند قیمت نهایی برای مصرف‌کننده بین 2 تا 2.5 میلیارد تومان خواهد شد.

(در مورد احتمال 2 تا 3 برابر شدن قیمت خودروهای وارداتی): به نظر نمی‌رسد حتی با درنظر گرفتن همه هزینه‌ها و عوارض گمرکی قیمت خودروهای وارداتی 2 تا 3 برابر قیمت مبادی ورودی شود به دلیل اینکه قیمت دست دوم این خودروها 10 هزار دلار است و اگر حتی 3 برابر هم شود 30 هزار دلار می‌شود و نرخ‌گذاری‌ها هم براساس قیمت خودروها در مبدا انجام گرفته است.

* هر چند اعلام شده که همه افراد می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند اما این موضوع تنها یک شعار است و عملیاتی هم نمی‌شود و همه مردم نمی‌توانند واردکننده خودرو باشند به دلیل اینکه جرات انتقال این حجم از پول را ندارند و از اینکه 15 یا 20 هزار دلار پول را حواله کنند ترس دارند و تنها تجار و واسطه‌ها هستند که برای واردات خودرو اقدام می‌کنند. او در مورد شرط اسقاط خودروهای فرسوده برای واردات خودرو نیز گفت: هر چند این مساله تغییر چندانی بر قیمت خودروهای وارداتی نمی‌گذارد اما قیمت خودروهای فرسوده را افزایش می‌دهد و تقاضا به سمت این خودروها را افزایش داده و قیمت این خودروها را بالا می‌برد و دلال‌بازی در این بازار را بیشتر می‌کند.

(در مورد خدمات پس از فروش این خودروهای وارداتی): در صورتی که برندهای معتبر اعلام شده مانند هیوندای و تویوتا وارد کشور شود براساس سابقه‌ای که در ایران داشتند که خدمات پس از فروش خوبی هم داده‌اند مناسب هستند، همچنین برندهای کره‌ای و ژاپنی هم به همین شکل، سابقه خدمات پس از فروش خوبی داشته‌اند اما متاسفانه خودروهای چینی هیچ‌وقت خدمات مناسبی نداشته‌اند و پس از این هم انتظار نمی‌رود خدمات پس از فروش خوبی ارایه دهند.

واکنش کاربران در این رابطه را بخوانید:

* پیمان مولوی، تحلیلگر اقتصادی: مقصران اصلی، کسانی که به نام تولید ملی خودروهای بی کیفیت با مصرف بالا تولید و عرضه کردند و راه را برایش  فراهم کردند، واردات خودرو را ممنوع کردند! کسانی که طرح تثبیت قیمت را در مجلس آن دوره تصویب کردند! و الان منتقد هستند!

* احسان سلطانی، روزنامه‌نگار: اونایی بود که میگفتن خودروی ارزان وارد شده! کجان؟ جناب آقای رییسی یا ناکارآمدی مسئولین امر باعث شد که واردات به بن بست برسد، یا از همان ابتدا وعده ای سر خرمن بود. این آدماتونم که تو فضای مجازی هستن جواب درست و درمون نمی‌دن. بهادری جهرمی هم بیاد بگه واردات خودروی ارزان واگعیه؟ یا کیکه؟

* حساب کاربری «اولا» هم درباره وارادات خودرو با کنایه توئیت زد:  نزدیک انتخابات شد و وعده وعیدها هم شروع شد. ملت لَنگ مایحتاج اولیه زندگی هستند، هنوز در سیستان و بلوچستان مردم شناسنامه ندارند ، لباس مناسب ، آب بهداشتی ندارند، بعدآقایان حرف از واردات خودروی ارزان یا قیمت مناسب میزنند! یا از درد مردم بی خبرید یا گوش ما را مخملی فرض کردید!

* بهناز دیگر کاربر توئیتر هم با طعنه گفت که من هنوز منتظر واردات خودرو باکیفیت پنج هزار دلاری هستم که آقای قالیباف در صحن علنی مجلس وعده داده بود! آقای قالیباف چی شد در صف خرید منتظریما!!!!

* پدرام سلطانی، اقتصاددان: باوجود گذشت ۱۴ماه از ابلاغ آیین‌نامه تخصیص سالانه ۱میلیارد یورو جهت واردات خودرو، انگار خبری نیست! گویا مافیای خودرو سنبه‌ای پر زورتر از حسرت یک زندگی معمولی مردم دارد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام..

      دزدی از جیب مردم.اف به شرفتون خیلی گرون هست.

    • بهروز

      ارواح ننه تان این خودروها اقتصادیه همشون 3 برابر قیمت اصلی آنهاست

    • حیدر جوانمرد

      مسئولین ایران را تبدیل به بهشت پولدارها و جهنم مردم معمولی کرده اند و خجالت هم نمی کشند.

    • ناشناس

      آقای وزیر صمت! لطفاً منفعت عموم مردم را در نظر بگیرید نه فقط ۱۰ درصد سرمایه‌داران را!! این ماشین‌هایی که وارد می‌کنید به درد مردم ضعیف ایران نمی‌خورد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

    • ناشناس

      وزیری که با لوکو موتیر وارد دولت،بشه حرفاش واطلاعاتش هم دقیق تراز این نمیشه

    • زهرا

      به نظر می آید مجله ی اینترنتی برترین ها جای پرداختن به اعتراضات علیه نتانیابو در ایران به چرت و پرت و ملعبه های مسخره می پردازد

    • ناشناس

      تابلوس نمیخوان چیزی ارزون بشه

    • ناشناس

      چطوری بگن دیگه از مردم ایران کینه دارن متنفرند

    • علی

      اقا لطفا همان ژیان و فولکس قورباغه را وارد کنید شاید حرفتان با عمل تان یکی شود برای طبقه متوشط

    • علیرضا طهمورثی

      جناب وزیر صمت ما مثل شما ۲میلیارد و حق جلسه وزهر مار نمیگیریم عزیزم ماشین دست دوم لفت ولیس نکنید بدرد ما بدبختارم میخوره از گوشت بکن با فهم با ..بی..مرام

    • ناشناس

      باقای ریسی بفرمایید وزیر صنعتت لحاف سر کنه بجای لچک که نونش تو روغنه دولتی که نتونه جلوی چند تا دلال ومافیای بهم زدن ثبات واردات وقادرات وتورم را بگیره بدرد جرز دیوار میخوره البته دست هر چهار نهاد توی دست هم هست خدا لعنتات کنه انشاالاه که عاقبت بخر بشید

    • ناشناس

      بخدا قسم اکثر مردم سی صد میلیون هم در حسابشان نیست بازنشسته ها بعد از سی سال جون کندن هنوز طرف خودرو درستی ندارد یا جوانی که سی چهل سال سن از خدا گرفته بخدا این حق مردم نیست گلم قیمت همان کیک شیرینی هم چندین برابر شده اینهم از کیک

    • ناشناس

      کی میان ماشین ارزون بدن به مردم مثل روز روشن بود که گرونه وقتی اشغال ترین خودرو که پراید باشه باید۳۰۰هزینه کنی دیگه وای به حال خارجی

    • ناشناس

      با این قیمت فقط خرید خودروی برقی ارزش داره

    • ناشناس

      وزرا هم هیچ کاره اند مثل دولت همه فقط حرف میزنن

    • ناشناس

      خجالت نمیکشن یعنی درکی از جامعه ندارن واقعا

    • ناشناس

      خودروی حلبی داخلی و چینی هم مردم نمی تونن بخرن

    • آریایی

      بزرگترین مافیای خاورمیانه ایران خودرو و سایپا

    • ناشناس

      300 میلیون چیه؟ کی ۳۰۰ میلیون موجودی داره؟!

    • ناشناس

      مسؤلان وجدان ندارند

    • ناشناس

      فقط بدرد عمه مسئولین میخوره

    • ناشناس

      برای ما فقیر فقرا و قشر بیکار خوبه بابا.ارزشش داره.

    • امیر بهزادی

      این دیگه از شوخی گذشته بیشتر شبیه به توهین به فهم و شعور چهل میلیون انسان شریفه یا مسخره کردن قشر ضعیف جامعه این رسمش نیست نبوده و نخواهد بود

    • بدون نام..

      کاربر (زهرا) چرت وپرت نگو.نکنه تو هم سهم داری از واردات خودرو

    • ناشناس

      خدانابودکنه همه شما هارو که اینجوری مارو به این حال روز انداختید

    • ناشناس

      من یه معلم بازنشسته هستم ماهی ده تومان دریافتی هست اگه هوا بخورم وهمه حقوقم رو پس انداز کنم ده سال بعد هم نمی تونم یکی ازاینا روبخرم این دنیا که زورمون به شما نمی رسه وعده ما اون دنیا

    • کا رمند

      زمان انتخابات مبارزه با مافیا وبعد از انتخابات نتونستن ....
      قشر ضعیف محکوم به زندگی با این وضعیته

    • ایران

      چقدر بی کفایت هستید شما ها

    • ناشناس

      تویی ک نفست ازجای گرم درمیادوجیره مواجبت سرجاشه این حرفومیزنی

    • ناشناس

      لعنت خدا بر ظالمین و ستمگران

    • نادم

      یک کارمند یا بازنشسته ای مثل من تمام حقوقمون برای وزیر تا هر زمان که زنده ایم یکی از همین ماشین ها را بده به ما اماده قرار دادیم جناب وزیر یالطفا طبقه متوسط نیارین توسخنرانی هاتون فقیر وغنی

    • احسان شاه

      از همون اول هم معلوم بود تاثیری بر خودروهای داخلی ندارد....چون در صورت واردات گسترده خودرو سازهاي داخلی قدرت رقابت ندارن

    • ناشناس

      مسوووول و مسیووولین انگار نمیفهمن که ماشاللا با سیاست های قشنگ و اقتصاد گل و بلبل با دلار پنجاه هزار تومن هیچ چیزی برای قشر متوسط وجود نداره،ماشین که بخوره تو سرتون

    • مسعود

      لعنت بر مسئولین از بالا تا پایین از اول تا آخر

    • ناشناس

      برترینها
      اینکه با تیتر کردن اینگونه اخبار و عدم پوشش خبرهای خوب اقتصادی بخوای اربابان لجن مال اصلاح طلبت رو کمی تطهیر کنی زهی خیال باطل

    • ناشناس

      بگوی شوی اصلاح طلبی برترینهای زردترینها

    • ادمین نشر بده

      و من سالهاست دنبال خرید پراید دست دهم هستم .. من بدو قیمتها بدو

    • ناشناس

      جوانان در حسرت پراید هم موندند. مطمعن بودم دولت به نفع خودرو سازان داخلی قدم بر میداره.

    • ناشناس

      اخ از بخت ملت

    • ناشناس

      دولت و کابینه ای که رییس شون 6کلاسی باشه می‌خواین وضعیت خوب بشه .

    • ناشناس

      ساندیس خوریا نوش جونت

    • ناشناس

      وزیر توان خرید مردم رودرحد خودش وطرافیاتش دیده

    • ناشناس

      مسئولین خبر جیب خودشون دارن

    • ..

      برای خودشون نیسان های 2 میلیاردی میارن برای ملت یه مشت دست دوم بدون خدمات اشغال

    • ..

      99/99 درصد قوانین و به نفع خودشون مینویسند نه مردم و کشور

    • ناشناس

      دیگه صدتا هزینه روش اضافه کردن مثل همیشه میشه انقدر دیگه..
      ۷۵ درصد فقط تعرفه!!!
      بقیه هزینه های سربار بماند..
      کره که ماشین تولید کرده مثلا ۲۰ درصد نمیخوره رو هر ماشین به عنوان سود طبیعی خودش..
      اونوقت اینجااا ایناااا ماشین چرخش نیومده تو این خاک ۷۵ درصد قیمت وسیله پول میکشن از ملت!!!

    • ناشناس

      یجور باید باشه که دنا و تارا ۱ میلیاردی بتونن بفروشن خب

    • شاهین

      آخه تا وقتی ما خودمون مشکل داریم دلیلی نداره در مورد فلان یارو حرف بزنیم این کار مردمی هست که از روی شکم سیری آروغ روشن فکری میزنن

    • ناشناس

      آخه این وزیرا اینقدر خوردن و اختلاس گردن و حسابشون پره که متوجه میلیارد نیستند فگر میکنند ریاله. مشکلی نیست بگذریم انشالله درست میشه

    • رنجور از وعدهای واهی

      تا تریاک ار عراق اورده شود مار گزیده مرده بی

    • ناشناس

      دقیقا لعنت به همهشون
      اصلا به فکر مردم نیستن
      فقط فقط جیب خودشونو
      پر مکنن سیرمونی هم ندارن

    • ناشناس

      قیمت گذاری برای اینها کاری نداره فقط کافیه ببینید چندتاخودروی وارداتی به اینها رایگان داده شده است
      همه جا فساد فساد فساد

    • ناشناس

      سیدمحرومان 😄😄😄

    • حسن

      ملت را کرسنه نگه داشتن

    • اف،ام

      اقا،کفش،تارا‌کنایی،لباس‌تاراکنایی!حالا‌ماشین.....!
      فردا‌را‌خدا‌بخیر‌کنه...

    • ناشناس

      فقط بلدن دروغ بگن

    • مجید حیدری

      برو قرصهاتو بخور دیر شده

    • کارگر

      از همون اول معلوم بود مافیا خودرو اجاز نمیدهند بازارشون خراب بشه..شکایت قاضی رو پیش کی ببریم.!

    • علی۱۱

      لطفا خود شما همینجا چند تا خبر خوب اقتصادی رو بنویس مردم در جریان قرار بگیرن

    • ناشناس

      خدالعنتان کنه مردم نمی تونن بخرن مسئولان مملکت برای عزیزانشان میخرن

    • ناشناس

      اینا اول زمینه میسازن و انواع شایعات داغ کنتورم که نددره قبض بیاد بعدشم هرکدوم رو خوب استقبال کردن هی بالاتر میبرن خوب هم جواب داده و خواهد داد چون ملت گشنگی و غذارو تحمل کنن اما شده به وام و قرض و هزار پلوتیک برای فیس وچس ماشین نیخرن البته نه همه خوشون میدونن چه دسته ادما رو میگم

    • ناشناس

      خدا لعنت کند این دولت را که از همه دولتها فاسدتر دزدتر دروغگوتر بیوجدانتر ظالمتر پستر نفهمتر بوده

    • ناشناس

      شوخی میکنی

    • ناشناس

      ساختار اقتصادی بصورتی که خونه۵۰ متری وماشین ۳۰۰ میلیونی نمیشه خرید این اتفاق در عرض ۵سال افتاده نه صد سال

    • ناشناس

      اقای فقط پولدارهاتوان خرید دارند شمافقط طرف پولدارهاهستید

    • ناشناس

      بنظر شما وارد کنندهها کیا وبه کجا وصلن حتما این خودروها برای کارمندان،معلمان و بازنشستگان وارد شده آند باقسط ماها نه هشتاد میلیون تومان .

    • _____________

      خدایی این وزیرارو از کجا گیر میارن؟؟؟

    • _____________

      الان مگه طبقه متوسط داریم؟؟؟ هشتاد درصد مردم گرفتار نون شبشون هستن.

    • ایران زمین

      تیگو ۲۰۲۳ تو ترکیه(۲۵۰هزار لیر) ما بگیم ۵۰۰ میلیون تومن خودمون، میاد ایران میشه ۲,۵۰۰ میلیارد...بعد بابت چی اینقدر میره بالا خدا عالمه...

    • ناشناس

      اگرروزی دراین مملکت مسئولین برای رفاح حال مردم بدبخت کاری کردنندبدانیدکه قیامت نزدیک شده یاملت دارن خواب می بینند

    • دولوک

      .. کی فکر ملته.... اگه حرفهاشون ووعده هاشون واقعیت داشت که این روزگارمون نبود.... حرف وشعار زیاد فهمیدیم...

    • بی نام

      شما هم به فکر دغدغه مردم کشورتون نیستید.
      کشور ما از جان ما عزیزتر است دقت کردید داره به تاراج میره همه چی مسخره شده؟ اون وقت شما به فک نتانیاهو هستید. راستی قیمت ماشین شما چنده که به فکر فقرای کشورت نیستی؟

    • گم‌شده‌درغبار

      سلام‌حرص‌نخورید‌
      درمونش‌یه‌خرنرویه‌ماده
      یکی‌دوسال‌بعد‌خرسواری
      جاده‌ها‌همه‌مالرو
      هوای‌تازه‌‌‌وتمیز‌
      نه‌بنزین‌میخواد‌نه‌کشته‌میشیم‌بامرکب‌مرگ

    • گم‌شده‌درغبار

      مادرم‌سرش‌شکست‌۱۵‌بخیه‌۲‌ملیون‌خرج‌برداشت‌بازنشسته‌فرهنگم‌مدرکم‌کاردانی‌باحقوق‌۹‌ملیون‌
      معیشت‌ندارم‌۶۸‌سالمه
      یه‌خانم‌هستم‌سه‌پسر‌لیسانسه‌
      بیکار۷‌ملیونو‌چطور‌خرجش‌‌کنم‌
      میتونم‌ماشین‌بخرم‌؟؟؟

    • ناشناس

      واضح استکه خودروسازان رانت خوار داخلی رشوه داده اند بازارکلاهبرداری شان کسادنشه

    • باز نشسته

      این وزیر هم. مثل همان وزیر است که گفتندی فقط 4 قلم گران میشود از این دولتمردان بی لیاقت وبی کفایت و ووووو چه توقعی.

    • ناشناس

      آیا تابحال دیده شده مسئولین بی‌مسئولیت برای مردم قدم خیری بردارند؟
      جای تاسف داره هرکه باور کنه که مسئولین می‌خواهند به مردم خدمت کنند

    • ناشناس

      خدایی کدوم مردم با این پول ماشین سوار میشن مردم تو نون شبشون موندن واقعا خجالت اوره

    • ناشناس

      این چرت وپرت ها چرا تحویل مردم میدین مردم جیبشون
      خالیه دنبال پراید کهنه مبگردن شما دم از ملیاردمیزنیدبسه خدا گناهکاررانابودکنه انشاله

    • راوی

      هیچ کدام از خودروهی داخلی بیش از ۵۰ میلیون ارزش ندارد تقاضای بیش ازحد وبدون ارزیابی مردم سبب قیمتهای فضایی گردیده است

    • ناشناس

      یعنی یه زمانی میاد ما هم مثل این شتر سوارها شانس داشته باشیم

    • ناشناس

      هیچ نگران نباشید و هیجان زده نشوید.چون قندخونتون بالا میره وقلبتون خدای نکرده درد.!!!!!!!! اینها به دومیلیارد تومن میگویند 2 تومن. خیال میکنند همه مثل خودشون درآمد و دارایی دارند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج