اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۳۴۱۷
۱۰۶۹۲
۱۰۶۹۲
پ

صداوسیمای ایران علیه «اپل» دست به کار شد!

روزنامه صداوسیما مطلبی علیه اپل «پرفروش ترین گوشی جهان» منتشر کرده است . جام جم تیتر این گزارش را «سیب شیطانی» درج کرده توجه برانگیز شده

برترین‌ها: روزنامه صداوسیما مطلبی علیه اپل «پرفروش ترین گوشی جهان» منتشر کرده است . جام جم تیتر این گزارش را «سیب شیطانی» درج کرده توجه برانگیز شده.

صداوسیمای ایران علیه «اپل» دست به کار شد!

این روزنامه نوشته:

۱- اشاعه‌ همجنس‌گرایی

کمپانی اپل همچون مدیرانش همواره سیاست حمایت و گسترش همجنس‌گرایی را داشته است. قصه حمایت‌های اپل از همجنس‌بازان به پیش از تأسیس رسمی این کمپانی یعنی زمانی که استیو جابز ـــ مؤسس و رئیس سابق اپل ـــ در شرکت نکست (NeXT) کار می‌کرد، برمی‌گردد. رونالد هایدن، یکی از مدیران اپل در صفحه شخصی خود پستی را به مناسبت مرگ استیو جابز گذاشته که تلاش‌های وی را برای بیمه کردن کارکنان همجنس‌باز به یاد می‌آورد. هایدن که خود یک همجنس‌باز است، این اقدام جابز را در دهه ۸۰ قرن بیستم، سرآغاز همکاری ۲۰ساله با وی می‌داند. 

۲-استیو جابز

این رویکرد حمایت از همجنس‌بازان پس از استیو جابز ادامه یافت. چنآن‌که تیم کوک اخیرا خود را گی معرفی کرده و ادامه می‌دهد: «افتخار می‌کنم که یک گی هستم و این بهترین هدیه خداوند به من بوده است.» [۲] او در گفت‌وگویی با استفان کولبرت در شوی شبانه‌ای در شبکه سی بی اس چنین می‌افزاید که تصویر دکتر مارتین لوترکینگ در اتاقش وجود دارد و به تلاش‌های او برای آزادی می‌اندیشد و این‌که سهم خودش در این حیطه چه بوده است. تیم کوک، علنی کردن همجنس‌باز بودنش را به‌نوعی رسالتش برای آزادی همجنس‌گرایان می‌داند! [۳]پیش از این نیز تیم کوک اقداماتی در حمایت از همجنس‌بازان انجام داده بود که می‌توان به شرکت جستن وی در راهپیمایی گی‌ها در سانفرانسیسکو اشاره کرد. 

۳- تظاهرات علیه همجنس‌گرایی

اما این پایان ماجرا نیست؛ کمپانی اپل از پول و قدرت خود برای اشاعه همجنس‌گرایی سوءاستفاده کرده و می‌کند. این شرکت سخت‌ترین مواضع را در مقابل فعالان حقوق خانواده و مخالفان همجنس‌گرایی و گروه‌های معتقد مسیحی اتخاذ کرده است از این میان می‌توان به مخالفت با تصویب لایحه دوما (Defense of Marriage Act) و نیز کمپین پیشنهاد ۸ (Proposition۸) و حمایت‌های مادی و معنوی از گی‌ها در ایالت آریزونا اشاره کرد. در جریان قضیه پیشنهاد ۸(Proposition ۸) که جلوگیری از به رسمیت شناختن ازدواج همجنس‌گرایان به رأی گذاشته شد، اپل ۱۰۰هزار دلار [معادل بیش از سه میلیارد و ۲۴۴میلیون ریال] به مخالفان کمک کرد تا جلوی تصویب این قانون ایالتی را دردادگاه عالی ایالتی کالیفرنیا بگیرد، گرچه درنهایت و برخلاف میل کمپانی‌های اپل و گوگل، این قانون در سال ۲۰۰۸ با ۵۲.۲۴درصد تصویب و ازدواج همجنس‌گرایان به رسمیت شناخته نشد.

۴- راهپیمایی همجنس‌بازان

استیو داولینگ(Steve Dowling) سخنگوی اپل[۱۰] درمصاحبه‌ای اپل را از پیشگامان برابری حق ازدواج و ازدواج همجنس‌گرایان معرفی می‌کند. این سیاست‌ها تظاهرات گسترده‌ای به راه انداخت؛ به‌گونه‌ای که به گزارش نیویورک‌تایمز و به نقل از آسوشیتدپرس، تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با عنوان «فقط بگو نه؛ اپل ارزش‌های خانواده را از بین می‌برد.» (Just Say, No! An Apple today will take family values away) را در دست داشتند. علاوه بر این، رویکرد اپل در سیستم عامل تولید شده توسط این شرکت و سیاست‌های حاکم بر پاستور فروشگاه نرم‌افزارهای اپل ــ به‌روشنی قابل پیگیری است. برای نمونه می‌توان به افزایش تعداد ایموجی‌های همجنس‌گرایانه از iOS ۶ به iOS ۱۰ اشاره کرد. این امر تاحدی بود که به گزارش خبرگزاری تلگراف، پلیس منطقه کیروف(Kirov) روسیه ازاحتمال مجازات اپل به میزان ۸۰۰هزار تا یک میلیون روبل[معادل بیش از ۴۵۸ تا ۵۷۲ میلیون ریال] و به جرم زیرپاگذاشتن قانون این کشور مبنی برفقدان آموزش مسائل جنسی به کودکان، خبر داد.

۵- اپل در اسرائیل

[ترجمه از عبری] تملکات اپل در اسرائیل: انوبیت (۲۰۱۱)، ۴۰۰ میلیون دلار؛ پرایم سنس (۲۰۱۳)، ۳۴۵ میلیون دلار؛ لینکس (۲۰۱۵) ۲۰ میلیون دلار بنا به گزارش خبرگزاری‌ها شاید بتوان مهم‌ترین سرمایه‌گذاری اپل در اسرائیل را مربوط به سیستم‌های تشخیصی دانست؛ اپل در سال ۲۰۱۳ کمپانی پرایم‌سنس را به مبلغ ۳۴۵ میلیون دلار خرید. لازم به ذکر است که این همان شرکتی است که سیستم‌های تشخیص حرکت در کینکت مایکروسافت را طراحی کرده بود و درحال حاضر مأموریت به انجام رسانیدن پروژه اپل برای طراحی سنسورهای تشخیص حرکت را برعهده دارد. از دیگر کمپانی های اسرائیلی که توسط اپل خریداری شده‌، می‌توان به لینکس(LinX) اشاره کرد. این شرکت متخصص درتولید سیستم‌های تصویربرداری بابهره ‌بردن ازچند لنز است. تحولات دوربین آیفون در بهره‌بردن از دو لنز رامی‌توان ازجمله پروژه‌های این شرکت اسرائیلی دانست که به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، با صرف هزینه‌ای بالغ ‌بر ۲۰ میلیون دلار تحت مالکیت اپل درآمده است. لازم به ذکر است که دوربین‌های دارای این تکنولوژی قابلیت تصویربرداری با امکان مدل‌سازی سه‌بعدی و نیز بسیاری امکانات دیگر را فراهم می‌آورد.

۶- امنیتی‌ترین خرید اپل از اسرائیل

 خبر مرگ ناگهانی استیو جابز، مؤسس و رئیس پیشین کمپانی اپل، جهان را در بهت فرو برد. بازخوانی آخرین پروژه استیو جابز می‌تواند تا حدی به فهم بهتر آنچه نگارنده تحت عنوان پروژه عبور از یاغیان می‌نامد، کمک کند.امروزه غول رسانه‌ای همه‌چیز را تحت کنترل دارد و خروج از آن و تلاش برای در‌هم پیچیدن آن بهای گزافی را به دنبال خواهد داشت. انتقادی که همواره به اپل ــ به‌عنوان پیشگام عرصه تکنولوژی می‌شد ــ ناتوانی آن در طراحی و تولید یک سیستم تلویزیونی مستقل بود. این مسأله‌ای بود که استیو جابز در پاسخ به آن، عدم حمایت برنامه‌سازان تلویزیونی و سودآور نبودن این بازار را عنوان می‌کرد. حال ‌آن‌که او خطاب به والتر آیزکسون (Walter Isaacson) نویسنده کتاب پرفروش زندگی‌نامه جابز، از تمایل و برنامه‌اش مبنی بر تلاش برای طراحی سیستم تلویزیونی مستقلی پرده برمی‌دارد. آنچه این ابراز تمایل رئیس پیشین اپل را در محور توجه‌ها قرار داد، سخنان والت ماسبرگ (Walt Mossberg) ــ ستون‌نویس بخش فناوری وال‌استریت ژورنال ــ درباره تماس محرمانه استیو جابز با وی بود. ماسبرگ در سال ۲۰۱۶ یعنی پنج سال پس از مرگ جابز، از تماس تلفنی جابز پرده برداشت و افزود: استیو جابز در ۲۴ آگوست ۲۰۱۱ با وی تماس گرفته، او را از طرح محرمانه سیستم تلویزیون اپل باخبر می‌سازد. استیو جابز مسرور از کشف خود که بساط امپراتوری تلویزیون را در هم می‌پیچید، والت ماسبرگ را به بازدید از این کشف بزرگ در ماه‌های آتی دعوت می‌کند اما دو ماه بعد می‌میرد. 

۷- جنگ سرد فرهنگی

اپل در آستانه معرفی مکینتاش، تبلیغ تلویزیونی یک‌دقیقه‌ای با هزینه‌ای بالغ بر ۳۷۰ تا ۹۰۰ هزار دلار با عنوان ۱۹۸۴ ساخته و تنها دو بار در دسامبر ۱۹۸۳ و ژانویه ۱۹۸۴ روی آنتن برد. [۱۵][۱۶] ایده این کلیپ تبلیغاتی از رمان ۱۹۸۴ نوشته جورج اورول (George Orwell) اتخاذ شده‌است.این رمان داستان خفقان فکری موجود در نظام‌های توتالیتر و نظارت‌های گسترده دیکتاتوری به نام بیگ برادِر (Big Brother) [شخص یا سازمانی که طالب نظارت کامل بر زندگی مردم است] است. نویسنده این رمان ــ جورج اورول ــ همان کسی است که برای نگارش کتاب مزرعه حیوانات از سازمان سیا دستمزد کلان گرفت.داستان این کلیپ تبلیغاتی از این قرار است که بیگ برادِر در هیأت نیکیتا خروشچف ــ دیکتاتور شوروی ــ در حال سخنرانی برای افرادی با لباس متحدالشکل است و ندای یکی شدن سر می‌دهد. به ناگاه زنی همراه چکش بزرگی در حال دویدن به صفحه‌ای که در حال نمایش تصاویر بیگ برادر برای مستمعین متحدالشکل است، ظاهر می‌شود. افراد مسلحی که یادآور پلیس فکری در رمان اورول و نظام بسته کمونیستی است، به دنبال زن می‌دوند تا او را دستگیر کنند. اما درنهایت او موفق می‌شود صفحه‌نمایش را بشکند و وضع موجود را متحول کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج