۱۳۷۵۶۸۹
۳۴۱
۳۴۱
پ

بدون زنان هیچ جنبشی به نتیجه نمی‌رسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ جنبشی بدون حضور فعال زنان پیروز نمی‌شود، گفت: امروز اگر مردم غزه با مقاومت مردم جهان را از میزان مقاومت خود حیرت زده کردند بدلیل حضور زنان در صحنه است.

 ایسنا: محمدمهدی اسماعیلی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- عصر امروز شنبه( ۴ آذرماه ) در همایش بین المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی با عنوان "اشک مریم" که همزمان با ۲۵ نوامبر روز جهانی رفع خشونت علیه زنان در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه ایثار زنان و بانوان غزه ستودنی است، اظهار کرد: تاریخ مقاومت بیش از صد ساله است که بیانگر مقاومت زنان شیردل غزه است، هیچ مقطعی از تاریخ از نقش‌آفرینی زنان و دختران فلسطینی خالی نبوده است و از دهه ۱۹۲۰تا به امروز شاهد حماسه و ایثار زنان قهرمان فلسطینی هستیم. 

وی ادامه داد: هیچ جنبشی به نتیجه نمی‌رسد مگر اینکه همه به ویژه زنان در ‌راهبری جامعه حضور داشته باشند، ما این امر را در انقلاب اسلامی مشاهده کردیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایجاد، تثبیت، رشد و ارتقا ایران به خاطر حضور زنان بوده و عنصر مقاومت با حضور زنان رخ می‌دهد و همیشه حضور زنان حماسه ساز عامل رشد است.

اسماعیلی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) هم رسالت خود را با حضرت خدیجه(س) شروع کرد و میراث پیامبر(ص) و امامت هم با جان‌فشانی حضرت زهرا(س) شکل گرفت.

وی افزود: در تاریخ مفهوم عدالت و امامت با حضرت زهرا(س) شکل گرفت، نهضت کربلا با حضرت زینب(س) ماندگار شد، در روزهای انقلاب و دفاع مقدس نیز زنان عنصر اصلی پیروزی بودند و فرزندان و همسران خود را عازم میدان‌های جنگ کردند و تصاویر اعزام رزمندگان را بارها دیده‌اید که جمعیت زنان موج می‌زند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ تصریح کرد: ضمنا بخشی از زنان ‌در میدان جنگ حاضر بودند و در ‌دوران اخیر این شجاعت در مادران مدافع حرم و مدافع امنیت هم می‌بینیم. 

اسماعیلی بیان کرد: قطعا هیچ جنبشی به نتیجه نمی‌رسد مگر آنکه زنان کنار جنبش قرار بگیرند، انقلاب اسلامی یک نمونه این اتفاق است. عنصر مقاومت با حضور زنان معنا پیدا می‌کند و حماسه ساز است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج