۱۳۷۷۴۸۰
۱۴ نظر
۱۷۵۹۳
۱۴ نظر
۱۷۵۹۳
پ

یک خوش‌گذرانی ساده، ۶۰میلیون تومان شد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه یک سفر استانی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای خانواده‌ها یعنی برای هر عضو خانواده حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون هزینه در بر دارد، می‌افزاید: در سفر خانواده ها علاوه بر هزینه‌های خوراکی و اقامت، هزینه های جانبی زیادی می پردازند که تنها معطوف به خرد و خوراک نمی‌شود.

ایلنا: براساس گزارش مرکز آمار ایران، تنها در سال ۱۴۰۱، متوسط هزینه سفر در ایران حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است؛ این افزایش هزینه در همه گزینه‌های حمل‌ونقل، از جمله حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای، مشاهده شده است و این یعنی سهم تفریح و سرگرمی در سبد هزینه‌های مردم از سال ۱۳۹۶ که ۲٫۹ بوده، در سال ۱۴۰۲ به زیر یک درصد یعنی هشت‌دهم درصد رسیده است.

یک خوش‌گذرانی ساده، 60میلیون تومان شد

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس می‌گوید: آمارهایی که مسئولان از وضعیت گردشگری استان اعلام می‌کنند با واقعیت هایی که دفاتر خدمات گردشگری با آن مواجه هستند، بسیار متفاوت است.

محمود فخری  با اشاره به اینکه وضع گردشگری در کشور و استان فارس مطلوب نیست، می‌افزاید:  مسئولان ارشد کشور عنوان می کنند که گردشگری در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود دو الی سه برابر افزایش داشته است اما این آمار با واقعیت های ما تناسخ دارد.

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر هزینه سفر  سه روزه به شهرهای داخلی مانند شیراز یا مشهد حدود ۱۰ میلیون تومان است اما این رقم در شهرهای دیگر مانند کیش متفاوت تر است؛ قیمت بلیط دیگر کشورها هم حداقل ۲۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد.

سفر از سفره خانوار ها رنگ باخته است

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با بیان اینکه یک سفر استانی بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای خانواده‌ها یعنی برای هر عضو خانواده حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون هزینه در بر دارد، می‌افزاید: در سفر خانواده ها علاوه بر هزینه‌های خوراکی و اقامت، هزینه های جانبی زیادی می پردازند که تنها معطوف به خرد و خوراک نمی‌شود.

فخری معتقد است در شرایط کنونی سفر در  سبد خانوارها رنگ باخته است و می‌گوید:  تنها افرادی می‌توانند به مسافرت بروند که از شرایط مالی مناسبی برخوردار باشند و آنها که  تمکن مالی خوبی ندارند، مجبورند به ناچار سفر را از سبد خانوارشان حذف کنند.

مردم چطور با حقوق اداره کار به سفر بروند؟

وی با طرح این سئوال که طبق آمارهای اعلامی از وضعیت معیشت، مردم چطور می‌توانند با درآمد و حقوق اداره کار به سفر بروند؟، تصریح می کند: در این شرایط نیاز است تا دولت جهت رفاه مردم بسته های سفر برای خانوارها تنظیم کند و یارانه هایی برای این بخش در نظر بگیرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با اشاره به اینکه سفر نرفتن باعث می شود تا افراد شرایط مناسب روحی و روانی خوبی نداشته باشند، می‌افزاید: در حال حاضر دولت باید در بخش گردشگری متفاوت تر از دیگر حوزه‌ها فعالیت کند چرا که گردشگری و سفر مستقیما با شرایط روحی مردم سر و کار دارد.

فخری یادآور می‌شود: سفر کردن  شرایط مناسب روحی را برای شهروندان فراهم می‌کند و  باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه زمانی که وضعیت سفر مطلوب نیست بی شک دفاتر خدمات گردشگری هم شرایط مناسبی ندارند، می‌افزاید: به‌رغم وضع نامناسب دفاتر خدمات گردشگری در استان فارس و شیراز متاسفانه شاهدیم که دولت بدون بررسی از شرایط دفاتر گردشگری، اقدام به صدور مجوز های بی رویه می‌کند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با اشاره به اینکه متاسفانه صدور بی رویه مجوز دفاتر خدمات گردشگری به کارمندان و پرسنل این حوزه آسیب وارد می‌کند، بیان می‌کند: اگرچه کارمندانی که در دفاتر خدمات گردشگری فعالیت می‌کنند بدون در نظر گرفتن هزینه‌ها اقدام به راه اندازی یک دفتر گردشگری می کنند، اما قطعا در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

فخری با بیان اینکه افراد تازه کار در بدو راه اندازی دفاتر خدمات گردشگری؛ بعد از گذشت چند ماه یا تعطیل می‌شوند و یا به سمت فعالیت های غیر قانونی حرکت می‌کنند، تصریح می‌کند:  مشکلات متعددی در آینده گریبانگیر این افراد می‌شود؛ بیش از ۴۰۰ دفتر خدمات گردشگری در فارس فعالیت می‌کنند و مجوز حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ دفاتر گردشگری در دو سال گذشته صادر شده است که این امر بیانگر بی تدبیری در این بخش است.

این فعال گردشگری معتقد است مسئولان به دنبال ارائه آمار اشتغال هستند و می‌گوید: با توجه به اینکه بعضی از دفاتر بعد از مدتی تعطیل می‌شوند عدم ارائه بیکاری افراد توسط مسئولان جای سئوال دارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد پرسنل دفاتر خدمات گردشگری به بانوان اختصاص دارد، می‌افزاید: تعطیلی این دفاتر و بیکاری پرسنل ضربه زیادی را به خانوارها وارد می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      برده ایم. کارمند= برده

    • ناشناس

      چند رصد؟؟؟؟؟؟طول وعرض دروغ راباید سنجید اگرجامیشود طپاند خداشاهداست مردم خوب می فهمندولی نجابتشان مانع است وسکوت می کنند

    • اف،ام

      اگر‌قشر‌پایین‌جامعه‌میگه!روز،روزش‌استطاعت‌سسفر‌نداشتن!حالا‌که‌شب‌تار!
      ولی‌این‌کندوان‌وهراز‌تعطیلاتچطور‌ترافیک‌وراه‌بندان‌میشه...!
      حتما‌اجنه‌میرن!.....

      پاسخ ها

      • ناشناس

        کسانی مثل من که زیاده دو سال هیج جا نتونستم برم

      • ناشناس

        دو سال هیج جا نرفتم

    • ناشناس

      حسن دولت محرومان اینه که از همه چیز محروم بشیم

    • ناشناس

      سفر چیه ما میریم تو پارک چایی و ساندویچ هم میبریم کلی هم خوش میگذره

    • ناشناس

      هدف دولت فقر وفلاکت مردم

    • ناشناس

      هیجی

    • ناشناس

      از سفره مردم همه چی رنگ باخته بود ، این سفر هم روش .

    • ناشناس

      مهم نیست فقط کافی است ۸ تا ۱۰ سال تحمل کنید بعدش می شویم اولین ۱۰ کشور پیشرفته دنیا، سپس، اوضاع خیلی برعکس می شود و ما زندگی می کنیم ، مسافرت هم می رویم و مثل نماینده های مجلس شاسی بلند می گیریم و خیلی خیلی کیف می کنیم، آره دلتان بسوزه کانادا رفته ها دلتان بسوزه آمریکا رفته ها

    • ناشناس

      سفر😅😅😅😅😅

    • علی کریمی

      هههههه خوبهههه

    • طاها

      فقط من‌نمی دونم این جاده ها و فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن رو مردم کجا اینقدر شلوغ کردند ؟!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج