۱۳۷۷۸۰۷
۲۰۳
۲۰۳
پ

رپورتاژ آگهی

مسائل حقوقی درباره نگهداری حیوانات

درباره نگهداری حیوانات می‌توان بیان کرد در قانون مجازات این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است که در بحث تخریب یا ورود حادثه یا ضرر توسط شخصی که خود او به صورت مستقیم آن ضرر را وارده نکرده؛ اما مسئولیت نگهداری برعهده فرد بوده، بنابراین خسارت آن باید توسط فردی که مسئولیت را برعهده دارد، پرداخت شود.

درباره نگهداری حیوانات می توان بیان کرد در قانون مجازات این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است که در بحث تخریب یا ورود حادثه یا ضرر توسط شخصی که خود او به صورت مستقیم آن ضرر را وارده نکرده؛ اما مسئولیت نگهداری برعهده فرد بوده، بنابراین خسارت آن باید توسط فردی که مسئولیت را برعهده دارد، پرداخت شود. همانند کودکی که مسئولیت نگهداری آن برعهده پدر و مادر است، در زمانی که پدر و مادر به درستی مراقبت نمی کنند و آن کودک تخریبی را انجام می دهد یا وسیله ای را می شکند، وظیفه پرداخت خسارت برعهده پدر و مادر است، در ارتباط با حیوانات نیز همین قانون وجود دارد. 

مسائل حقوقی درباره نگهداری حیوانات

برای مثال اگر کسی حیوانی داشته باشد و مسئول نگهداری او را برعهده داشته باشد، اما این مسئولیت را به درستی انجام ندهد و از سوی او ضرری به شخص وارد شود، اعم از اینکه این ضرر مالی باشد، برای مثال وسیله ای خراب شود یا ظرفی شکسته شود یا اینکه ضرر جانی باشد مانند اینکه سگی باشد که مزرعه ای را خراب کند یا به شخصی حمله کند و ضرر جانی به افراد وارد کند، مسئولیت جزایی و حقوقی این مسئله با شخصی است که وظیفه نگهداری یا صاحب آن محسوب می شود. بنابراین کسی که حیوانی را نگهداری می کند، باید بدانند که به صورت دقیق اگر خطایی از حیوان او سر بزند و موجب ضرر مادی یا معنوی و جانی برای شخص دیگری شود، مسئولیت آن برعهده شخصی خواهد بود که صاحب آن حیوان تلقی می شود. به طور قطع به علت عدم مراقبت باید ضرر آن را پرداخت کند و این مسئولیت را برعهده بگیرد.

برای حل مسائل حقوقی مربوط به نگهداری حیوانات می توانید از محبوبه حجتیان به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی دریافت کنید و از وکالت ایشان در این مورد نیز بهره مند شوید.

مسائل حقوقی درباره نگهداری حیوانات

قوانین مربوط به نگهداری حیوانات

موارد ذکر شده کلیات موضوعی است که در قانون مجازات تعبیه شده و شخصی که تصمیم می گیرد حیوانی را نگهداری کند، باید بداند که هر گونه ضرری از سمت حیوان او وارد شود، مسئولیت جزایی و حقوقی آن برعهده صاحب حیوان خواهد بود. به این معنا که هم باید پاسخگوی مسئولیت کیفری اعم از زندان، جزای نقدی و دیه باشد و هم مسئولیت مالی اعم از هر گونه ضرر مالی و خسارت مادی را پرداخت کند. به همین علت افراد باید در نظر بگیرند و مسئولیت حیواناتی را برعهده بگیرند که کمترین ضرر را به افراد وارد می کنند و امکان کنترل و نگهداری آنها وجود دارد. به همین علت انتخاب حیوانی که خوی درندگی دارد یا اینکه صاحب او نمی تواند رفتار آن را کنترل کند، عواقب بسیاری دارد که مستوجب موارد حقوقی و کیفری خواهد بود.

لازم به ذکر است که لایحه نگهداری از حیوانات هنوز تصویب نشده است، بنابراین داشتن و نگهداری از حیوانات را برای کسانی که علاقه مند به نگهداری از حیوانات است، بسیار سخت کرده است. در ضمن درباره قانون نگهداری از حیوانات که هنوز به تصویب دولت نرسیده می توان بیان کرد که نقاط قوت و ضعف بسیاری دارد و جزو قوانین مدنی محسوب می شود که خسارت ناشی از حیوان برعهده صاحب آن بوده و ایشان مشمول مجازات حقوقی و کیفری خواهد شد.

مسائل حقوقی درباره نگهداری حیوانات

با توجه به شرایط کنونی جامعه می توان بیان کرد تعداد افرادی که از حیوانات نگهداری می کنند، بسیار زیاد است، برهمین اساس دغدغه های بسیار به وجود آمد که نیازمند قانون گذاری دقیق تر خواهد بود. همچنین با توجه به عرف جامعه و اینکه عرف یکی از منابع حقوق است و تقریبا عرف و فرهنگ یک جامعه خط و مش های قانون گذاری را تغییر می دهد و دچار تحول می کند، حتما باید این مورد در نظر گرفته شود که قانون گذار شرایطی را فراهم کند تا کسانی که دوستدار حیوانات هستند و می خواهند از حیوانات نگهداری کنند، تحت نظر قانون، از حمایت بیشتری برخوردار شوند. بر عکس کسانی که دوست دارند محیط زندگی و اجتماعی آنها فارغ از هر گونه حیوانی باشد و در محیط 100 درصد انسانی باشند، آنها هم بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند. به این معنا که قانون گذار باید خط و مرز هر کدام از گروه های ذکر شده را به صورت دقیق مشخص سازد.

حل مسائل حقوقی نگهداری حیوانات با وکیل حرفه ای

افراد در هنگام نگهداری از حیوانات ممکن است دچار مشکلات حقوقی مانند خسارت جانی یا مالی از سوی حیوان خود به شخص یا افراد شوند و از آنجایی که مسئولیت این نوع آسیب ها برعهده صاحب حیوان است، بنابراین لازم است با بهره گیری از یک مشاوره حقوقی برای حل مسائل خود اقدام کند.

همچنین احتمال دارد فردی یا اشخاصی از سوی حیوانی ضرر مالی یا جانی ببیند، برای اثبات حقانیت خود نیاز به بهره مندی از خدمات یک وکیل حقوقی با تجربه و حرفه ای دارند، بنابراین پیشنهاد می شود از بهترین وکیل حقوقی محبوبه حجتیان استفاده کنید.

مسائل حقوقی درباره نگهداری حیوانات

در این مورد نیز می توان بیان کرد که هر کسی یک بار فرصت دفاع و موفقیت در هر پرونده را داشته و نتیجه آن تاثیر بسیاری بر موضوعات مالی و حقوقی او خواهد داشت. بر همین اساس نباید هیچ ریسکی را در این زمینه انجام دهد. از این رو برای داشتن پرونده ای موفق در زمینه مسائل حقوقی و کیفری مربوط به نگهداری از حیوانات پیشنهاد می شود تنظیم لایحه، شکواییه و دادخواست خود را به محبوبه حجتیان، به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری بسپارید. ایشان با دانش کافی و تسلط بر قوانین حقوقی توانایی تنظیم شکواییه، لایحه و دادخواست مسائل حقوقی و کیفری شما را به صورت کاملا حرفه ای دارا است. با این کار هزینه کمتری نسبت به حق الوکاله از شما دریافت می شود. همچنین امکان پیگیری مراحل پرونده توسط خود شما فراهم می شود و به شما اطمینان داده خواهد شد که به راحتی می توانید حقانیت خود را اثبات کنید.

وکیل محبوبه حجتیان برای ارائه خدمات حقوقی خود دارای وب سایت است که توسط بهترین شرکت طراحی سایت راه اندازی و به صورت کاملا حرفه ای پشتیبانی می شود. بنابراین تمام افرادی که نیازمند استفاده از مشاوره حقوقی هستند، به راحتی می توانند به خدمات دسترسی پیدا کنند و به بهترین نحوه مسائل حقوقی خود را حل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج