adexo3
۱۳۷۷۹۹۱
۱۶۸
۱۶۸
پ

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

شب یلدا یا شب چله یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که به مناسبت پایان پاییز و فرارسیدن طولانی ترین شب سال در شب ۳۰ آذر جشن گرفته می شود.

راهنماتو: شب یلدا یا شب چله یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است که به مناسبت پایان پاییز و فرارسیدن طولانی ترین شب سال در شب 30 آذر جشن گرفته می شود.

پس از شب یلدا و با فرا رسیدن زمستان، به تدریج روزها بلندتر و شب ها کوتاه تر می شوند و ما ایرانیان این شب را به عنوان تجدید خورشید و پیروزی نور بر تاریکی جشن می گیریم. جشن ها و شب نشینی های مردم در شب یلدا یک سنت دیرینه است که جایگاه ویژه ای نزد تمام مردم ایران دارد.

هندوانه، آجیل، انار، شیرینی و میوه های مختلف از جنبه های نمادین این شب زیبا هستند و شعرخوانی و داستان خوانی بزرگ تر ها جزو جدانشدنی شب یلدا هستند. یکی دیگر از کارهایی که این شب را به یک شب به یاد ماندنی تبدیل می کند، فیلم دیدن در کنار اعضای خانواده است. در ادامه با معرفی بهترین فیلم ها برای تماشا در شب یلدا با راهنماتو همراه باشید.

1- تنها در خانه 2021 - Home Sweet Home Alone

به گزارش راهنماتو، این فیلم کمدی و کودکانه داستان زندگی یک پسر بچه 10 ساله به نام مکس را روایت می کند که به طور تصادفی از همراهی با خانواده خود در سفر به  توکیو در تعطیلات سال نو جا مانده است و مجبور است چند روزی را تنها سر کند. او در ابتدا از تنهایی و در اختیار داشتن تمام خانه خوشحال است، اما طولی نمی‌کشد که دزدها تصمیم به سرقت از خانه آنها می گیرند. اکنون مکس ناچار است  نقشه‌ای را برای جلوگیری از ورود آن‌ها به خانه ترتیب دهد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

2- جادوگر شهر از 1939 - The Wizard of Oz

 این فیلم خانوادگی، فانتزی و ماجراجویی داستان زندگی دختر کوچکی به نام دوروتی را روایت می کند که به همراه سگش در کانزاس زندگی می‌کند. روزی گردبادی می آید و دوروتی، خانه اش و سگش را با خود به آسمان می‌برد و در سرزمین آز پایین می‌آورد.  در این شهر همه چیز  زیبا و غریب است. دوروتی تصمیم می گیرد به شهر آز برود و از جادوگرانی که در آن شهر زندگی می کنند برای بازگشت به خانه کمک بگیرید. این فیلم یکی از یادماندنی ترین فیلم های تاریخ سینما است که توانست به جوایز و افتخارات متعددی از جمله اسکار بهترین موسیقی، نامزد اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین جلوه های ویژه دست پیدا کند. این فیلم برای رده سنی G مناسب است.

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

3- کوتوله 2003 – Elf

فیلم کوتوله یک فیلم کمدی، ماجراجویی، خانوادگی، فانتزی و عاشقانه امریکایی است. این فیلم درباره زندگی فردی به نام بادی است که در پرورشگاهی در نیویورک زندگی می کند. او در شب کریسمس به طور پنهانی به داخل کیسه ی هدایای بابانوئل می پرد و بابانوئل هم از همه جا بی خبر، بادی را با خودش به قطب شمال می برد. افرادی که در قطب جنوب هستند، تصمیم می گیرند بادی را بزرگ کنند و به او نگویند که انسان است. او سال ها بعد متوجه این حقیقت می شود و تصمیم می گیرد به نیویورک بازگردد و به جستجوی هویت واقعی اش بپردازد. این فیلم پس از حضور در جشنواره های متعدد بین‌المللی متعدد موفق شد به 2 جایزه  برای برترین فیلم‌ باکس آفیس و بهترین فیلم کمدی دست پیدا کند و نامزد دریافت 7 جایزه دیگر نیز شد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

4- هوگو 2011 - Hugo

 

هوگو یک فیلم ماجراجویی و درام است که بر اساس رمان پرفروش برایان سلزنیک ساخته شده است. این فیلم داستان پسر‌بچه‌ای است که پس از فوت پدرش، نزد عمویش زندگی می‌کند. تنها یادگار او از پدرش یک عروسک ماشینی است که با کلید خاصی روشن می‌شود و هوگو آن کلید را ندارد. هوگو باور دارد این عروسک رازهای زیادی در سینه دارد و در جستجوی کشف واقعیت است. او در این مسیر با دختری به نام ایزابل آشنا می‌شود. ماجراجویی این دو با هم ادامه می‌یابد و رازهای بسیاری برملا می‌شوند. این فیلم نامزد دریافت 11 جایزه اسکار شد و توانست 5 جایزه را از آن خود کند. تماشای این فیلم برای کودکان بالای 5 سال مناسب است.

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

5- افسون‌شده 2007 – Enchanted

 

افسون شده یک فیلم انیمیشن در ژانر ماجراجویی است که داستان زندگی دختر جوانی از سرزمین افسانه ای اندولیزیا به نام جیزل را روایت می کند. این دختر که در آستانه ازدواج است، با طلسم یک ملکه بدجنس سر از شهر شلوغ نیویورک درمی آورد و در آنجا به یک آقای وکیل علاقه مند می شود. جیزل در این بین با عشق و رسومات نامزدی و قرار آشنا می‌شود و کم‌کم نگاهش به زندگی و همین‌طور عشق تغییر می‌کند. این فیلم در مراسم گلدن گلوب و اسکار نامزد دریافت دو جایزه شد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

6- افسونگر شرور و زیبای خفته 2014 - Maleficent

 

افسونگر شرور و زیبای خفته فیلمی در ژانر ماجراجویی و خانوادگی است که داستان زندگی یک زن مهربان و خوش قلب به نام Maleficent (با بازی آنجلینا جولی) را روایت می کند. این زن که یک زندگی ساده روستایی را می گذراند که ناگهان ارتشی به سرزمین او حمله می کند و او به عنوان قدرتمند ترین محافظ به شدت از سرزمین خود محافظت می کند. اما ظالمانه در حقش خیانت می شود و قلب مهربان و پاکش تبدیل به سنگ می گردد. این فیلم برای رده سنی PG مناسب است.

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

7- مولان 2020 – Mulan

مولان یک فیلم امریکایی در ژانر اکشن، حماسی است. این فیلم درباره زندگی دختری جنگجو به نام مولان است که در کشور چین زندگی می کند. او 12 سال برای کشورش جنگید و افتخارات زیادی را نیز کسب کرد. زمانی که ارتش هان (Huns) به چین حمله می‌کند، امپراطوری چین دستور می‌دهد تا از هر خانواده یک مرد برای مقابله با دشمن به جنگ فرستاده شود. در این بین مولان، بزرگ‌ترین دختر یک کهنه سرباز جنگ، تصمیم می‌گیرد تا به جای پدر پیرش به جنگ برود. مولان که دختری مصمم و با روحیه قوی است، باید تمامی آزمایش‌های لازم برای اعزام به جنگ را با موفقیت پشت سر بگذارد، از قدرت های درونی خود بهره گیرد و پتانسیل واقعی خودش را پیدا کند. این فیلم برای رده سنی PG-13 مناسب است. 

شب یلدا این فیلم‌ها رو با خانواده تماشا کنید

 
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج