۱۳۷۸۱۷۶
۱ نظر
۱۸۷۴
۱ نظر
۱۸۷۴
پ

سفر به کیش یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

اگر برای انتخاب سفر به کیش یا استانبول مردد هستید، با ما همراه شوید تا سفر به هر دو را بررسی و مقایسه کنیم و بتوانید انتخاب درستی متناسب با سلیقه و بودجه‌تان داشته باشید.

کیش و استانبول دو مقصد توریستی محسوب می‌شوند که هرساله میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی هستند. هر کدام از این مناطق، جاذبه‌ها و دیدنی‌های خاص خود را دارند که می‌توانند چشم هر بازدیدکننده‌ای را به خود خیره کنند. اگر برای انتخاب سفر به کیش یا استانبول مردد هستید، با ما همراه شوید تا سفر به هر دو را بررسی و مقایسه کنیم و بتوانید انتخاب درستی متناسب با سلیقه و بودجه‌تان داشته باشید.

سفر به کیش یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

سفر به جزیره کیش

کیش یکی از قطب‌های گردشگری ایران است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. جا‌های دیدنی، تفریحات آبی و اماکن لاکچری کیش در طی سالیان گذشته به قدری شهرت یافته‌اند که سفر به آن در اولویت بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای تهیه بلیط هواپیما برای کیش، اگر بتوانید بلیط لحظه آخری ارزان پیدا کنید، هزینه‌های سفر شما کاهش پیدا خواهد کرد.

جزیره کیش یکی از دیدنی‌ترین مناطق ایران و جهان است که بیان تمامی جاذبه‌های آن در این مقاله امکان‌پذیر نیست. پرطرفدارترین جا‌های دیدنی این جزیره عبارت‌اند از:

•    کشتی یونانی

•    اسکله تفریحی

•    شهر زیرزمینی کاریز

•    روستای باغو

•    پارک دلفین‌های کیش

•    ساحل مرجان

•    آکواریوم کیش

•    دره پرتغالی‌ها

•    دره جنی کیش

•    موزه خلیج فارس

با سفر به جزیره کیش می‌توان مجموعه‌ای از تفریحات آبی و ... را تجربه کرد که خاطره فراموش نشدنی را برای شما رقم می‌زند. پاراسل، شاتل، اسکوتر زیردریایی، فلای بورد، جت اسکی، اسکی روی آب، پدل بورد، گشت دریایی خصوصی، کایت بوردینگ، بانجی جامپینگ، جایروکوپتر، ماساژ و حمام ترکی، سافاری، شهربازی هایلند و بولینگ مریم تنها بخشی از تفریحات این جزیره هستند.

سفر به کیش یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

سفر به شهر استانبول

استانبول شهری سرشار از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیار قوی است و یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌ترین شهر‌های جهان به حساب می‌آید. با سفر به استانبول می‌توانید از مساجد رنگارنگ، موزه‌ها، قلعه و کاخ‌های تاریخی و پارک‌های ساحلی دیدن کنید و به بازارگردی در دل بازار‌های سنتی آن بپردازید.

جا‌های دیدنی استانبول به قدری زیاد است که نمی‌توان همه آن‌ها را در این مطلب جای داد. اما در ادامه برخی از جاذبه‌های تاریخی، مساجد تاریخی، پارک‌های ساحلی، موزه‌ها و دنیای فرهنگی و بازار‌های سنتی این شهر را معرفی می‌کنیم.

•    جاذبه‌های تاریخی: کاخ توپکاپی، برج گالاتا، آب انبال بالیسیکا، کلیسای چورای، میدان هیپودروم، کاخ دلما باغچه، قلعه یدیکوله، حمام خرم سلطان و کاخ بیلربیی

•    مساجد تاریخی: مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، سلیمانیه، رستم پاشا، عزیز محمد و مسجد اورتاکوی

•    پارک‌های ساحلی: پارک فنرباغچه، پارک ساحلی مودا، مینیاتوری، تکسیم گزی، پارک برفی، شهربازی و پارک آبی ویالند و دلفیناریوم

•    موزه‌ها و دنیای فرهنگی: موزه باستان‌شناسی، پرا، گازهانه، موزه هنر مدرن، باریش مانچو، موزه اسباب بازی و مرکز فرهنگی آتاتورک

•    بازار‌های بزرگ سنتی: پاساژ چیچک، استانبول مال، بازار اویه و بازار بزرگ

استانبول در هر فصلی از سال تفریحات خاص خود را دارد و هر زمان که قصد سفر به آن را داشته باشید، تفریحات متنوعی در انتظار شماست. کشتی‌سواری روی تنگه در فصل بهار، شنا، موج‌سواری، غواصی، کایت‌سواری در سواحل حاشیه دریای مرمره و دریای سیاه و سرسره بازی در پارک‌های آبی در فصل تابستان، خرید و تفریح در خیابان استقلال در فصل پاییز و اسکی در پیست اسکی کارتپ در فصل زمستان برخی از تفریحات آن هستند.

سفر به کیش یا استانبول؟ کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه هزینه سفر به کیش و استانبول

هزینه سفر به کیش و استانبول تا میزان قابل توجهی با یکدیگر تفاوت دارند؛ زیرا سفر به کیش درون‌مرزی، اما سفر به استانبول برون‌مرزی بوده و این اختلاف قیمت کاملا طبیعی است. برای سفر به کیش عمده هزینه‌هایی که باید بپردازید شامل تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتلی برای اقامت است. اما برای سفر به استانبول، قبل از شروع پرواز و اقامت در آنجا، یک سری هزینه‌های دیگر نیز وجود دارند.

برای سفر به استانبول ابتدا باید هزینه صدور یا تمدید پاسپورت را بپردازید و سپس مبلغی را بابت عوارض خروج از کشور پرداخت کنید. پس از پرداخت این هزینه‌ها نوبت به خرید بلیط و رزرو هتل می‌رسد که قطعا بلیط پرواز به ترکیه و اقامت در هتل‌های استانبول در مقایسه با بلیط هواپیمای کیش و اقامت در این جزیره بسیار گرانتر خواهد بود.

راهکار برای سفری ارزان

هر سفری متناسب با مقصد هزینه متفاوتی دارد، اما در نهایت باید هزینه زیادی برای داشتن یک سفر چند روزه پرداخت کرد. برای کاهش این هزینه‌ها راهکار‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سفری کامل، هیجان‌انگیز و ارزان‌تر داشته باشید. یکی از این راهکار‌ها، رزرو هتل‌های ارزان قیمت یا استفاده از تخفیفاتی است که سایت‌ها ارائه می‌دهند.

راهکار دیگری که می‌تواند هزینه سفر شما به هر مقصدی را کاهش دهد، خرید بلیط لحظه آخری ارزان است. با این کار شما می‌توانید در هزینه رفت و برگشت خود که نقش بسیار زیادی در هزینه کلی سفر دارد، صرفه‌جویی کنید. با وارد کردن مبدا، مقصد، بازه زمانی و تعداد مسافران در یک سایت معتبر فروش بلیط، می‌توانید لیستی از بلیط‌های هواپیما مسیر دلخواهتان را مشاهده کرده و در صورت وجود بلیط لحظه آخری آن را رزرو کنید. اما یادتان باشد کنسلی بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری ممکن نیست.

هنگامی که صحبت از سفر می‌شود اولین موضوعی که به ذهن تمامی افراد می‌آید انتخاب مقصدی متناسب با سلیقه و بودجه است. سلیقه افراد با یکدیگر تفاوت دارد، برخی از افراد به دنبال سفر به جنگل و طبیعت هستند، برخی دیگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارند و دسته‌ای دیگر تفریحات آبی و قدم زدن در ساحل را ترجیح می‌دهند. اگر جزو هر کدام از این دسته‌ها قرار دارید، کیش و استانبول گزینه مناسبی برای شما به حساب می‌آیند. پس رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را از یک سایت معتبر انجام دهید. در این سایت‌ها می‌توانید برای هر مقصدی بلیط تهیه کنید. برای مثال به سادگی می‌توانید قیمت بلیط هواپیما اصفهان مشهد رفت و برگشت یا قیمت بلیط هواپیما از رشت به مشهد رفت و برگشت را مشاهده کرده و بلیط مورد نظر خود را رزرو نمایید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این تفسیر برای من بازنشسته کاربردی ندارد.برای امثال بنده ایرانگردی هم امکان ندارد.پول مسافرت را من برای معیشت روزمره هزینه میکنم تا شرمنده خانواده ام نباشم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج