اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۸۵۵۳
۲ نظر
۳۶۸
۲ نظر
۳۶۸
پ

قیمت شیرینی شب یلدا ۱۴۰۲ اعلام شد

رییس اتحادیه قنادان با بیان اینکه کمبودی در شیرینی شب یلدا نداریم، گفت: برخی ازنانواها در اقدامی غیرقانونی شیرینی هم می پزند که توصیه می کنیم مردم صرفا از واحدهای دارای پروانه، شیرینی بخرند.

ایلنا: رییس اتحادیه قنادان با بیان اینکه کمبودی در شیرینی شب یلدا نداریم، گفت: برخی ازنانواها در اقدامی غیرقانونی شیرینی هم می پزند که توصیه می کنیم مردم صرفا از واحدهای دارای پروانه، شیرینی بخرند.

قیمت شیرینی شب یلدا 1402 اعلام شد

علی بهرمند درباره وضعیت قیمت شیرینی در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به نزدیکی شب یلدا هیچ بحث کمبودی در مواد اولیه و شیرینی نداریم و کاملاً آماده شب یلدا هستیم. از سویی دیگر به دلیل اینکه شیرینی قیمت دستوری ندارد، واحدهای صنفی راسا اقدام به تعیین قیمت محصولات تولیدی خود می‌کنند.

ییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران با بیان اینکه قیمت شیرینی بر اساس کیفیت و رتبه‌بندی توسط قنادی‌ها تعیین می‌شود، افزود: شیرینی فروشی‌های درجه یک و دو و سه بر اساس مواد اولیه مورد استفاده و عرضه و تقاضا قیمت‌ها را تعیین می‌کنند، اما مردم می‌توانند هرگونه گران فروشی شب یلدا را به شماره‌های شماره تلفن ۶۶۹۴۴۴۱۱ و ۶۶۹۴۴۴۹۹ اتحادیه و البته ۱۲۴ وزارت صمت گزارش کنند.

وی ادامه داد: بحث نظارت برعهده واحدهای نظارتی و سازمان صمت استان تهران است، اما طبق روال همیشه در ایام خاص نظارت‌های بازرسان اتحادیه قنادان نیز در بحث کیفیت و عملکرد تشدید می‌شود.

به گفته بهرمند، در مجموع بیش از ۳۵ هزار واحد قنادی و شیرینی فروشی دارای پروانه در سراسر کشور فعال‌اند که از این تعداد حدود ۲ هزار واحد پروانه‌دار در تهران فعالیت دارند.

وی با اشاره به برخی اقدامات غیرقانونی از سوی نانوایی‌ها، تصریح کرد: اخیراً مواردی مبنی بر تولید شیرینی از سوی نانوایی‌ها با استفاده از آرد یارانه‌ای مشاهده شده که اقدامی کاملاً غیرقانونی است اما به نظر می‌رسد نانواها تافته جدا بافته بوده و کسی با آنها کاری ندارد.

رییس اتحادیه قنادان، شیرینی فروشان و کافه قنادی تهران افزود: بر این اساس با توجه به اینکه اتحادیه ارتباطی با نانواها ندارد، به مردم توصیه می‌کنیم که شیرینی شب یلدا خود را از قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌هایی که پروانه فعالیت دارند، خریداری کنند چراکه بر این واحدها نظارت مستمر وجود دارد.

در جدول زیر میانگین قیمت شیرینی طبق بازدیدهای میدانی آمده است:

شیرینی قیمت
تر و خامه‌ای ۱۴۰ تا ۱۸۵ هزار تومان
دانمارکی، زبان و پاپیونی ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان
کیک یزدی ۸۰ تا ۱۱۰ هزار تومان
کیک یلدایی ۱۵۰ تا ۲۱۰ هزار تومان

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منوچهر

      دهنتون سرویس بااین قیمتاتون

    • ناشناس

      هیچ شیرنی شیرینترازامنیت وآرامش نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج