۱۳۷۸۷۷۳
۲۲۴
۲۲۴
پ

افزایش گردشگران چین و عمان در ایران

کاهش گردشگری در سال ۹۸ بازار گردشگری ایران در چهارماهه اول سال ۱۳۹۸ با کاهش ۳۲ درصدی گردشگران چینی روبه‌رو بود

ایران: آیا لغو روادید می‌تواند به افزایش گردشگر ورودی به ایران منجر شود؟ این سؤالی است که پس از لغو یک طرفه ویزا برای ۳۳ کشور از سوی دولت، ذهن بسیاری را به خود مشغول داشته است. تحلیل‌های آماری از لغو روادید برای چین و عمان، لغو ویزا در کوتاه مدت مؤثر است. ایران ۵ تیرماه ۱۳۹۸ ویزا را برای جذب گردشگران چینی لغو کرد. بازار گردشگری ایران در چهارماهه اول آن سال با کاهش ۳۲ درصدی گردشگران چینی روبه‌رو بود. پس از لغو ویزا این روند کاهشی به صفر رسید. حضور گردشگران چینی در شهریور، مهر، آبان و آذر همان سال به ترتیب ۹، ۱۲، ۲۳ و ۲۹ درصد رشد داشته است. لغو در مهرماه سال ۱۳۹۸ به افزایش گردشگران عمانی هم منجر شد. تعداد گردشگران این کشور در ماه‌های مهر، آبان و آذر به ترتیب ۹۹، ۷ و ۳۷ درصد رشد یافت.

 مسلم شجاعی، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی براساس این آمار لغو ویزا را در کوتاه مدت دارای اثراث مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «در بلندمدت باید اقدامات مکمل دیگری صورت پذیرد.»

او می‌گوید: حتماً این اقدام اثرات کوتاه‌مدتی در جذب گردشگر خواهد داشت ولی تمام مسائل ما را حل نمی‌کند. حتماً باید الزاماتی به‌عنوان مکمل این اقدام در سطح کلان کشور برنامه‌ریزی شود. موضوعاتی چون بازاریابی و معرفی ایران به شکل هدفمند در کشورهای مختلف، برقراری مسیرهای پروازی، جاده‌ای و ریلی با کشورهای مختلف، تعیین ردیف بودجه‌هایی برای تبلیغات ایران در رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی، نمایشگاه‌ها و... از جمله مهم‌ترین اقدامات در این حوزه است.

لغو روادید یک طرفه چه اهمیتی برای ایران و گردشگری ایران دارد؟

 مسلم شجاعی مدیرکل توسعه گردشگری خارجی مهم‌ترین دستاورد لغو روادید یک‌طرفه برای ایران را نشانه‌ای از عزم جدی ایران برای تعامل و دوستی با ملت‌ها و دولت‌های دنیا  می‌داند و می‌گوید: «این عزم آن قدر محکم است که روادید ورود را بر می‌داریم.»

شجاعی با توجه به محدودیت‌های کشور و همچنین بمباران رسانه‌های معاند، این اقدام را گامی برای مقابله با ایران‌هراسی و کاهش اثرات منفی آن می‌داند و می‌گوید: «اقدام داوطلبانه ایران برای لغو یک طرفه روادید خود به منزله دیپلماسی فعال و قدرتنمایی فرهنگی و امنیتی است.»

شجاعی ادامه می‌دهد: این در حالی است که این اقدام می‌تواند به بهبود تصویر ذهنی از پیشرفت‌ها و واقعیت‌های امروز ایران کمک کند. ضمن اینکه ورود گردشگر در شرایط تحریمی به‌عنوان یک منبع ارزآوری مستقیم برای کشور شناخته می‌شود. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی می‌گوید: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر ارتقای تعامل و همکاری با کشورهای همسایه اسلامی، حوزه تمدنی و سازمان‌های بین‌المللی همچون بریکس و شانگهای این طرح تهیه شده است.

شجاعی با اعتقاد به این موضوع که برای هر تصمیمی باید به شرایط کشور توجه کرد و مدیریت اقتضایی داشت، می‌گوید: در شرایط تحریمی نیاز به ارز ورودی داریم، نیاز داریم که ایران مدرن و پیشرفته را به دنیا نشان دهیم. نیاز داریم تا ایران‌هراسی را کاهش دهیم. نیاز داریم که با توسعه گردشگری امیدآفرینی در کشور را تقویت کنیم. نیاز داریم با ایجاد شغل مهاجرت جوانان را کاهش دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج