۱۳۸۰۵۷۷
۴۹۰۷
۴۹۰۷
پ

ویژگی‌های جنگنده پیشرفته روسی که قرار است به ایران بیاید

با جنگنده سوخو ۳۵ (SU-۳۵) قدرتمندترین هواپیمای جنگی نسل ۴ پلاس ساخت روسیه که زمزمه‌های حضورش در ایران شنیده می‌شود، آشنا شوید.

گجت نیوز: با جنگنده سوخو ۳۵ (SU-۳۵) قدرتمندترین هواپیمای جنگی نسل ۴ پلاس ساخت روسیه که زمزمه‌های حضورش در ایران شنیده می‌شود، آشنا شوید.

جنگنده سوخو ۳۵ در واقع یک نمونه‌ی توسعه یافته از برادر بزرگتر و قدیمی‌تر خود یعنی سوخو ۲۷ است که ابتدا با نام سوخو M۲۷ شناخته می‌شد، اما بعدها به واسطه‌ی توانایی‌های بیش از حد تصور، مانند برتری قابل توجه در مأموریت‌های هوایی و پیشرفت مثال زدنی در موتور و آیرودینامیک، نام آن تغییر کرد.

سوخو ۳۵، چابک و درنده

این جنگنده سرکش که نسخه نهایی آن اولین پرواز خود را در سال ۲۰۰۸ میلادی انجام داد، در دسته هواپیماهای جنگی تک نفره سوپرمانور چند منظوره قرار می‌گیرد و قابلیت آن را دارد تا با نهایت سرعت و مانورپذیری بالا همزمان برای مواجهه و نابودی اهداف هوایی، زمینی، دریایی و زیرساخت‌های مخفی وارد عمل شود.

موتورهای بزرگ و قدرتمند سوخو ۳۵ قابلیت سوپرکروز مداوم دارد و با این ویژگی حتی رسیدن به سرعت مافوق صوت در کسری از ثانیه و بدون استفاده از afterburner نیز صورت می‌پذیرد. موتورهای این جنگنده دارای بردار رانش سه بعدی هستند که به مانورپذیری آن در ارتفاعات مختلف کمک به سزایی می‌کنند. سوخو ۳۵ تنها جنگنده فعال حال حاضر است که از بردار رانش دو صفحه ای بهره می‌برد. این درنده‌ی روسی حداکثر شتاب ۲۵۰۰ متر، برد عملیاتی تا سقف ۴۵۰۰ متر و سقف سرویس ۱۸ هزار کیلومتر را دارا است. این جنگنده توانایی حمل ۱۱.۵ تن سوخت به صورت عملیاتی را دارد و همچنین سیستم اویونیک پیشرفته و ردیابی مادون قرمز از دیگر امکانات سوخو ۳۵ به‌شمار می‌روند.

ویژگی‌های جنگنده پیشرفته روسی که قرار است به ایران بیاید

توانایی جنگی و دفاعی سوخو ۳۵

این جنگنده بیشتر برای اهداف هوایی و مقابله با سایر جنگنده‌های به‌روز طراحی شده، اما قابلیت مانورپذیری و سیستم‌های تشخیصی در این نسخه باعث شده تا در دیگر قابلیت‌های جنگی هم تا حدودی برتری را حفظ کند. این جنگنده با این‌که روی بدنه اصلی سوخو ۲۷ ساخته شده، اما پیشرفت در آلیاژ و استحکام بدنه آن باعث شده تا توانایی زیادی در حمل مهمات سنگین داشته باشد.

این هواپیما قادر است مهمات با وزن حداکثر ۸ تن را حمل کند و همچنین توانایی حمل موشک‌های کوتاه‌برد هوا به هوای R73 و R77 و توانایی حمل موشک‌های مادون قرمز و رادار را برای اهداف زمینی دارد. برای مقابله با اهداف سطح دریا نیز توانایی حمل موشک کروز ضد کشتی Kh35 در آن قرار داده شده است. این جنگنده همچنین دارای یک توپ مسلح ۳۰ میلی‌متری Gsh-30-1 با ۱۵۰ گلوله آماده به شلیک بوده و توانایی حمل سیستم جنگ الکترونیک با قابلیت پارازیت پیشرفته برای کور کردن رادارهای دشمن را نیز دارد.

ویژگی‌های جنگنده پیشرفته روسی که قرار است به ایران بیاید

 

کشورهای غربی عضو ناتو به‌واسطه‌ی توانایی‌های زیاد این جنگنده به آن لقب Flanker-E و Super Flanker را داده‌اند. در سال ۲۰۱۵ میلادی، چین ۲۴ فروند از این جنگنده را به روسیه سفارش داد و تبدیل به اولین مشتری خواهان این هواپیمای جنگی شد. توانایی‌های بی‌شمار این سرکش روسی باعث شده تا این جنگنده نسل ۴ پلاس رقیب جدی برای Eurofighter Typhoon و جنگنده های آمریکایی F15 و F18 باشد.

ویژگی‌های جنگنده پیشرفته روسی که قرار است به ایران بیاید

تکنولوژی و تولید این هواپیمای جنگی توسط کارخانه‌ی کومسومولسک که زیرمجموعه‌ی شرکت فناوری دولتی روستک در روسیه است انجام می‌شود و قیمت تقریبی یک جنگنده سوخو ۳۵ حدود ۴۳ میلیون دلار است. بنا به گزارشات واصله، روسیه تا به الان مجموعا ۶۰ فروند جنگنده سوخو ۳۵ به ایران فروخته است و حال باید دید این جنگنده پیشرفته چه زمانی قرار است به ایران تحویل داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج