۱۳۸۰۵۸۵
۱ نظر
۳۷۰
۱ نظر
۳۷۰
پ

پیش بینی نگران کننده وزیر کشور درباره دریای خزر

سال ۲۰۲۳ نیز با درگذشت چهره‌های تاثیرگذاری در عرصه سینما و تلویزیون همراه بود، از ویلیام فردکین کارگردان نامدار آمریکایی و ستاره‌های بزرگی چون لولوبریجیدا و راکل ولش تا مرگ زودهنگام متیو پری بازیگر سریال محبوب «فرندز».

مهر نوشت: وزیر کشور گفت: پایین آمدن سطح آب دریای خزر باعث نگرانی کشورهای حاشیه دریای خزر شده است.

احمد وحیدی وزیر کشور در دومین رویداد بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه موضوع بحران و مخاطره یک موضوع جهانی است، اظهار داشت: افزایش سطح تعاملات، گفت‌وگو و همکاری برای شناخت علل وقوع، چگونگی وقوع و چاره اندیشی آن بین کشورها بسیار مهم است.

وحیدی با تاکید بر اینکه سازمان‌های بین الملل باید بیش گذشته برای مقابله با بحران‌ها با یکدیگر تعامل داشته باشند، گفت: باید تجربیات حوادث در سراسر دنیا در اختیار سایر کشورها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ما چند موضوع بسیار مهم است، گفت: اول موضوع دریای خزر و پایین آمدن سطح آب است که این باعث نگرانی برای کشورهای حاشیه دریای خزر شده است؛ پیش بینی شده اگر شرایط همین طور باشد تا چند دهه آینده دریای خزر خشک شود و باید برای آن چاره‌ای داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه رودخانه‌های جاری از دیگر کشور مسایل دوم است؛ گفت: اقداماتی توسط برخی از کشورهای همسایه صورت می‌گیرد که برای دیگر کشورها آثار سو دارد و باید با هماهنگی دیگر کشورها صورت گیرد.

وحیدی افزود: یکی از این اقدامات سدسازی‌های کشورهای همسایه و منطقه است که باید با توجه به منافع منطقه‌ای باشد در غیر این صورت آثار زیان بار آن را همه منطقه خواهد چشید.

وحیدی اضافه کرد: ما انتظار داریم در یک هماهنگی منطقه‌ای کمیته‌ای تشکیل شود و با هماهنگی کشورهای منطقه مسایل ناشی از محیط زیستی، سد سازی ها و انحرافات آب مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: ریزگردها از دیگر مسایلی است که باید به آن پرداخته شود و با تبادل با کشورهای منطقه این مساله برطرف شود.

وی با بیان اینکه در مسایلی همچون سیلاب‌ها می‌توان پیش بینی‌ها صورت گیرد و دانش آن را در اختیار داریم، گفت: راه‌هایی برای پیشگیری از زلزله وجود دارد و باید در این حوزه اقدامات علمی هماهنگ با دیگر کشورها انجام دهیم.

وحیدی با تاکید بر اینکه آموزش، تمرین و سناریو سه عنصر اصلی در مقابله با بحران‌ها است، افزود: باید این سه عنصر را در قالب نرم افزارها توسعه دهیم تا شهروندان بتوانند آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اصلا به فاز این شخص چنین اظهاراتی نمیاد، اگر تخصص داشت که...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج