۱۳۸۱۱۶۳
۴۹۷
۴۹۷
پ

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

یک میلیونر بریتانیایی و دیپلمات سابق روز چهارشنبه پس از ربوده شدن در اکوادور کشوری که با باند‌ها و کارتل‌ها گرفتار شده نجات یافتند.

فرارو: یک میلیونر بریتانیایی و دیپلمات سابق روز چهارشنبه پس از ربوده شدن در اکوادور کشوری که با باند‌ها و کارتل‌ها گرفتار شده نجات یافتند. "کالین آرمسترانگ" ۷۸ ساله صبح روز شنبه توسط ۱۵ مرد مسلح در کنار "کاترین پائولا سانتوس" دوستش از ویلای خود ربوده شد. او آخرین بار در وضعیت دست بسته در پشت یک خودرو دیده شده بود. پس از این ربایش به سرعت انگشت اتهام به سوی کارتل‌های تبهکار اکوادور گرفته شد. گزارش‌ها حاکی از او بود که آن مرد به دلیل خودداری از پرداخت پول بابت حفاظت از خود ربوده شده بود.

 رخداد‌های سالیان اخیر نشان می‌دهند که دلایل موجهی برای مشکوک شدن به دخالت کارتل وجود دارد، زیرا اکوادور در میان باند‌های خونخوار وحشی قرار گرفته که برای کنترل در جنگ‌های مارپیچ که شاهد قتل عام و سر بریدن با اسلحه هستند می‌جنگند. اکوادور بین تولید کنندگان پیشرو کوکائین در جهان یعنی کلمبیا و پرو واقع شده و به مرکزی برای کارتل‌های مواد مخدر خارجی و داخلی تبدیل شده است که مسئول ارتکاب مجموعه‌ای از قتل عام ها، آدم ربایی‌ها و اخاذی‌های وحشتناک هستند.

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

 

ماهیگیران در بنادر قتل عام شده اند، اجساد کشته شدگان از پل‌ها به دار آویخته شده اند و شورش‌ها صد‌ها کشته در زندان‌ها بر جای گذاشته اند. زندان‌ها در آنجا به طور خاص به کانون خشونت تبدیل شده اند. کارتل‌ها برای کسب قدرت در داخل زندان‌ها با یکدیگر می‌جنگند و سپس از آنجا نفوذ گسترده‌ای اعمال می‌کنند.

از سال ۲۰۱۸ میلادی نرخ قتل ملی بیش از چهار برابر افزایش یافته و از شش نفر به ۲۶ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته نرخی که آن کشور را در زمره ۱۵ کشور با بدترین نرخ قتل سالانه قرار می‌دهد. پلیس ملی اکوادور در شش ماهه نخست سال جاری ۳۵۶۸ مورد مرگ خشونت آمیز را ثبت کرد که بسیار بیش‌تر از ۲۰۴۲ مورد گزارش شده در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. آن سال با ۴۶۰۰ مرگ خشونت آمیز به پایان رسید که بالاترین میزان مرگ و میر این کشور در تاریخ آن کشور و دو برابر مجموع قتل‌های رخ داده در آن کشور در سال ۲۰۲۱ میلادی بود در حالی که در سال ۲۰۲۳ میلادی ارقام بالاتری از قتل رخ داده است.

خشونت در اکوادور با ترور "فرناندو ویلاوینسسیو" از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسید و آن کشور را دچار هرج و مرج ساخت. در پی این ترور وضعیت اضطراری ملی اعلام شد در حالی که گوایاکیل پایتخت اکوادور شاهد چندین حالت اضطراری متوالی بوده است. هم چنین، در شهر اسمرالداس در شمال اکوادور نیز درگیری در جریان بوده، زیرا کارتل‌ها برای کنترل مسیر‌های کلیدی تامین مواد مخدر در کشور مبارزه می‌کنند.

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

پشت این خشونت‌ها چیزی است که دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد از آن تحت عنوان "افزایش طولانی مدت جهانی عرضه و تقاضا برای کوکائین" یاد کرده است. از آنجایی که بازار ایالات متحده به مخدر‌های دیگری مانند فنتانیل روی می‌اورد بازار اروپا تقاضا برای کوکائین را افزایش داده و همین موضوع باعث گسترش فعالیت باند‌های قاچاق مواد مخدر بالکان و هم چنین مافیای ترسناک اندرانگتا ایتالیا به اکوادور شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ربوده شدن آرمسترانگ با یک باند تبهکار مخوف مرتبط بوده که خود با یک کارتل خشن مکزیکی که به وادار کردن نیرو‌های جدیدش به خوردن قلب خام انسان مشهور بوده مرتبط است.

کارتل وحشیانه لوس تیگورونس در اکوادور که اعضای آن خود را با خالکوبی ببر‌های کلاه دار معرفی می‌کنند پیش از آن که پلیس اوایل هفته جاری اعلام کرد که آرمسترانگ آزاد شده به عنوان مظنون اصلی آن آدم ربایی شناخته شده بودند. پلیس تایید کرده است که ۹ مظنون تاکنون دستگیر شده اند اگرچه آنان به طور رسمی نگفته اند که آیا در ارتباط با لوس تیگورونس بوده اند یا خیر. با این وجود، باند‌هایی که باعث ایجاد چنین نوع از هرج و مرجی در اکوادور می‌شوند چه گروه‌های هستند و چه عاملی باعث گسترش ظهور و فعالیت گروه‌های تبهکار در آن کشور شده است؟

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

علل ظهور این گروه‌ها پیچیده هستند با این وجود، همگی آنان حول محور کوکائین می‌چرخند. باند‌های تحت حمایت کارتل برای کنترل خیابان ها، زندان‌ها و مسیر‌های مواد مخدر به اقیانوس آرام می‌جنگند در حالی که خزانه رو به کاهش دولت اکوادور درگیری‌های سیاسی، فساد و بدهی‌های فزاینده باعث ایجاد شکاف‌های مالی در برنامه‌های اجتماعی و اجرای قانون شده است. پاندمی کووید – ۱۹ کودکان گرسنه و بزرگسالان بیکار را به گزینه‌های آسان برای استخدام توسط گروه‌های تبهکار تبدیل کرده است.

اعضای آن باند‌ها از صاحبان کسب و کار‌ها درخواست پراخت پول می‌کنند و مبلغ پرداختی را "واکسن" می‌نامند که به معنای مصون ماندن از مواجهه با جرم و جنایت است. اکنون در اکوادور فروشگاه‌ها و مراکز خرید در گیت‌های ورودی خود فلزیاب نصب کرده اند و بار‌ها و رستوران‌هایی که از پاندمی کووید جان سالم به در برده اند میز‌های کمتری دارند و زود تعطیل می‌کنند. گزارش‌های مربوط به سرقت‌ها افزایش یافته است. داده‌های پلیس ملی اکوادور نشان می‌دهد که ۳۲۴۸۵ مورد سرقت در آن کشور در سال گذشته گزارش شده که حدود ۱۱ هزار مورد بیش از میزان مشابه در سال ۲۰۲۰ میلادی بوده است.

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

لوس چونروس

مقام‌های اکوادور خشونت بی سابقه را به خلاء قدرت ناشی از فقدان "خورخه زامبرانو" با نام مستعار راسکوئینا" یا "جی ال" رهبر کارتل لوس چونروس نسبت می‌دهند. این گروه که در دهه ۱۹۹۰ تأسیس شد بزرگترین و مخوف‌ترین باند آن کشور محسوب می‌شد. اعضای آن باند تبهکار قتل‌های قراردادی، عملیات اخاذی، جابجایی و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهند.

لوس چونروس و گروه‌های مشابه بر سر قلمرو و کنترل از جمله در بازداشتگاه‌ها جایی که حداقل ۴۰۰ زندانی از سال ۲۰۲۱ در شورش‌های رون آن کشته شدند با یکدیگر درگیر شده اند. این باند‌ها با کارتل‌هایی از کلمبیا و مکزیک از جمله گروه‌های بدنام سینالوآ، جالیسکو و نیوجنریشن (نسل جدید) ارتباط دارند.

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

لوس چونروس در استان مانابی اکوادور مستقر است. آن باند به ارتکاب چندین نوع فعالیت مجرمانه از جمله اخاذی، قتل، قتل‌های قراردادی و قاچاق مواد مخدر متهم شده است. آن باند در سال ۲۰۰۵ میلادی زمانی که فقط اعضایی در فاصله سنی ۱۸ تا ۳۰ سال داشت در شهر مانتا تشکیل شد. بنیانگذار و اولین رهبر آن باند مردی به نام بیسمارک ویلیز اسپانا معروف به "چونرو" بود که گفته می‌شود کار خود را به عنوان فروشنده مواد مخدر آغاز کرد.

لوس تیگورونس

این باند پنهانی که مظنون به دست داشتن در ربودن آرمسترانگ بوده زمانی یکی از واحد‌های پشتیبانی کوچک لوس چونروس بود. این زمانی بود که اولین بار در سال ۲۰۱۹ در مورد آن‌ها سخن به میان آمد. چهار سال بعد آن باند که در ابتدای مسیر تنها ۹۰۰ عضو داشت از زادگاه اش در شهری بندری در شمال اکوادور فعالیت خود را گسترش داد تا به بازیگری پیشرو در صحنه ملی و هم چنین در پرو کشور همسایه تبدیل شود.

آن باند به جالیسکو یک کارتل مخوف مکزیکی مرتبط است که به دلیل استفاده تهاجمی از خشونت شدید شناخته شده است. سال گذشته مشخص شد که باند جالیسکو اعضای جدید را به آدمخواری وادار می‌کند و شروع به اشتراک گذاری ویدئو‌هایی از اعضای باندی کرده بود که با خوردن قلب دشمنان شان جشن می‌گیرند. گزارش‌ها در آن زمان حاکی از آن بود که آن گروه از نمایش‌های عمومی تکان دهنده تجاوز جنسی برای تهدید گروه‌های رقیب و نشان دادن تسلط خود استفاده کرده است.

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

سال جاری آن باند به عنوان گروه اصلی اخاذی در پایتخت اکوادور شناخته شد. گفته می‌شود لوس تیگورونس پشت انفجار خشونت بار در زندان لیتورال زندانی در گوایاکیل در سال ۲۰۲۱ بوده است که در جریان آن ۱۱۹ زندانی کشته شدند.

لوس لوبوس

آن باند نیز مانند لوس تیگورونس گروهی منشعب از نیوجنریشن گروه منشعب از لوس چونروس است که پس از ترور زامبرانو شکل گرفت. با این وجود، آن باند از لوس تیگورونس بزرگتر شده و به نظر می‌رسد که اگر بزرگ‌ترین گروه نباشد دست کم یکی از بزرگترین باند‌های اکوادور است. اعضای آن باند در شورش‌های زندان نیز دست داشته اند و در جریان نزاع اعضای آن در ندامتگاه لیتورال ۱۲۳ نفر کشته شدند. لوس لوبوس در واقع با لوس تیگورونس متحد است و هر دو به موجی از خشونت در سراسر اکوادور دامن زده اند.

این باند خلافکار قلب دشمنان خود را می‌خوردند!

در یک حادثه تکان دهنده مرتبط با آن گروه دو جسد بدون سر آویزان از یک پل پیدا شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که موج خشونت توسط مقام‌های به راه انداخته شد چرا که آنان گانگستر‌های آن دو باند را به این امید که نفوذشان و در نتیجه سطح خشونت در داخل زندان کاهش یابد از زندان خارج کردند. در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۳ یک مرد نقابدار که مدعی عضویت در لوس لوبوس بوده مسئولیت ترور ویلاوینسسیو نامزد ریاست جمهوری را بر عهده گرفت.

بنابر گزارش‌ها لوبو ویلمر چاواریا با نام مستعار "پیپو" رئیس آن باند در سال ۲۰۲۱ میلادی در جریان شورشی در زندان کشته شد اگرچه این موضوع هرگز اثبات نشد. از زمان مرگ او تصور می‌شود الکساندر کوسادا با نام مستعار "آریل" رهبری آن گروه را برعهده دارد. لوس لوبوس مانند کارتل‌های دیگر عملیات قاچاق مواد مخدر را اداره می‌کند.

آنان بخش عمده درآمد خود را از طریق انتقال مواد مخدر خریداری شده توسط کارتل‌های مکزیکی از گروه‌هایی در شمال کلمبیا از طریق اکوادور به دست می‌آورند. لوس لوبوس با حمایت برخی از گروه‌های اروپایی، نقش مهمی در گسترش نقش اکوادور در تجارت بین المللی مواد مخدر داشته است. با این وجود، آنان همچنین بسیاری از بخش معدن غیر قانونی در اکوادور را کنترل می‌کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج