اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۲۱۲
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

چرا پشت میزنشینی جذاب است؟

‌یک استاد دانشگاه معتقد است، دولت باید برای کار در بخش خصوصی ۲ برابر بخش دولتی و اداری، انگیزه ایجاد کند تا گرایش افراد از مشاغل اداری و پشت میزنشینی به سایر مشاغل بیشتر شود.

خبرگزاری ایسنا: ‌یک استاد دانشگاه معتقد است، دولت باید برای کار در بخش خصوصی 2 برابر بخش دولتی و اداری، انگیزه ایجاد کند تا گرایش افراد از مشاغل اداری و پشت میزنشینی به سایر مشاغل بیشتر شود.

دکتر سهراب دل انگیزان در گفت‌وگویی اظهار کرد: این ویژگی همه آدمها است که دوست دارند کار نکنند، اما درآمد داشته باشند. وقتی مردم می‌بینند عده‌ای که در مشاغل دولتی هستند، زیاد کار نمی‌کنند و با یک درآمد منطقی زندگی متوسطی دارند، حق دارند به این نوع مشاغل تمایل داشته باشند. نمی‌توان یک گروه را در چنین مشاغلی جای داد و به باقی مردم گفت وارد این کار نشوید.

این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه دولت باید چارچوب مشاغل دولتی را مورد بازنگری قرار دهد، ادامه داد: دولت باید برای کار در بخش خصوصی، دو برابر انگیزه ایجاد کند تا افراد به این سمت گرایش داشته باشند و حقوق بیشتر و مطمئن‌تری هم داشته باشند.

دل انگیزان به دیگر دلایل فرهنگ کار غلط اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه قانون کار در کشور به نفع کارگر و به ضرر کارفرما است، زیرا این قانون رانتی را در اختیار کارگر قرار می‌دهد که کارگر می‌تواند کار نکند و بر اساس قانون کار تا مدتها یک منبع درآمد داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم بازنگری قانون کار، خاطرنشان کرد: مجلس باید قوانین سایر کشورها را نیز مطالعه کند و با کمک آن قوانین را اصلاح نماید.

به گفته این استاد دانشگاه، این قانون باید با حضور گروه‌های کارگری و کارفرمایی تصویب شود و مفاهیم بیمه کار و تامین اجتماعی به گونه‌ای اصلاح شود که هم عامل رونق کار باشد و هم کارگر و کارفرما از حقوق متعادل بهره مند باشند.

دل انگیزان افزود: موضوع دیگری که فرهنگ کار را خصوصا در کرمانشاه تحت تاثیرقرار می‌دهد فرهنگ سنتی و قبیله‌گرایی است. افراد فکر می‌کنند زمانی که سر کار می‌روند باید سایر اعضای خانواده و اقوام خود را نیز سر کار ببرند.

وی گفت: در منطقه ما صنعت یک کار جدید است، خصوصا صنعت خصوصی و بسیاری از افراد هنوز تجربه کارآفرینی ندارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاده

      بله درسته بندرعباس یه شرکت کشتیرانی داره که عجیب هوای همشهریاشون رو دارن!!!

      امیدوارم یه روزی برسه که مسئولین به این معضل رسیدگی کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شاید شاید حداقل برای نسلهای آینده ...ما که فنا شدیم:(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج