۱۳۸۲۲۵۴
۶۷۹
۶۷۹
پ

اتفاقی که همیشه از آن صحبت می‌شد بلاخره افتاد!

براساس گزارشی که توسط رگولاتوری‌ها ثبت شده است، یکی از مهندسین تسلا سال ۲۰۲۱ در کارخانه نزدیک به آستین این شرکت توسط یک ربات مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده بود.

دیجیاتو: براساس گزارشی که توسط رگولاتوری‌ها ثبت شده است، یکی از مهندسین تسلا سال 2021 در کارخانه نزدیک به آستین این شرکت توسط یک ربات مورد حمله قرار گرفته و مجروح شده بود.

 

این گزارش درحالی منتشر شده است که تسلا اخیراً از نسل دوم ربات انسان‌نمای «اپتیموس» خود رونمایی کرده و «ایلان ماسک»، مدیرعامل این شرکت، با وجود گزارش جدید در پستی از Optimus حمایت کرده است.

نیویورک پست در گزارش خود از این موضوع، براساس گزارش آسیب‌دیدگی که سال 2021 به قانونگذاران شهرستان تراویس و فدرال ارائه شده، توضیح می‌دهد که حمله این ربات به کارمند تسلا به‌قدری شدید بوده که باعث خونریزی او شده است.

ظاهراً این ربات که برای جابه‌جایی قطعات آلومینیومی خودرو طراحی شده، ابتدا مهندس تسلا را بی‌حرکت کرده و سپس پنجه‌های فلزی خود را در پشت و بازوی او فرو کرده که این امر ردی از خون روی زمین باقی گذاشته است.

اتفاقی که همیشه از آن صحبت می‌شد بلاخره افتاد!

مهندس تسلا که پس از فشار‌دادن دکمه توقف اضطراری ربات توسط همکارانش از چنگال آن نجات یافته است، مهندس نرم‌افزاری بوده که ربات‌ها را کنترل می‌کرده است.

به گفته شاهدان، درحالی‌که دو ربات دیگر غیرفعال شده بودند تا مهندس تسلا بتواند کارهای خود را انجام دهد، ربات سوم به‌طور ناخواسته روشن بوده و منجر به این حمله شده است.

واکنش ایلان ماسک به گزارش مربوط به حمله ربات تسلا

در واکنش به نشر این گزارش توسط دیلی‌میل که در آن ظاهراً ابتدا به‌اشتباه از تصویر ربات انسان‌نمای Optimus منتشر شده بود، «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا در ایکس نوشت:

اتفاقی که همیشه از آن صحبت می‌شد بلاخره افتاد!

تسلا تاکنون بارها به‌دلیل نحوه مدیریت ایمنی در محل کار و گزارش حوادث با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است. سال گذشته در گزارش‌هایی که به اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات‌متحده ارسال شده بودند، ادعا شده بود که تقریباً از هر 21 کارگر کارخانه تگزاس تسلا، یک نفر در سال گذشته آسیب دیده است. برای مقایسه، در صنعت خودروسازی، میانگین آسیب‌های گزارش‌شده آن سال یک نفر از بین هر 30 کارگر بود.

تابستان سال گذشته، مچ پای یکی از کارمندان این شرکت زیر یک چرخ‌دستی متحرک گیر کرد و باعث شد بیش از چهار ماه در خانه بستری شود. چند روز بعد نیز، یک جسم فلزی به سر یکی از کارگران دیگر برخورد کرد تا او نیز مجبور شود 85 روز در خانه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج