۱۳۸۲۵۱۶
۱۵۰
۱۵۰
پ

اتفاقی که رخ خواهد داد نامش افزایش بلیت سینما نیست

همین اسفند پارسال بود که مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی از بلیت ۶۰هزار تومانی رونمایی کرد و از شناورشدن قیمت بلیت سینماها براساس درجه کیفی، موقعیت جغرافیایی سالن سینماها و سانس‌های مختلف خبر داد

همشهری: همین اسفند پارسال بود که مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی از بلیت ۶۰هزار تومانی رونمایی کرد و از شناورشدن قیمت بلیت سینماها براساس درجه کیفی، موقعیت جغرافیایی سالن سینماها و سانس‌های مختلف خبر داد. جز سینماداران و برخی تهیه‌کنندگان، کسی از این خبر خوشحال نشد. سینماداران معتقد بودند که هزینه ثابت شامل هزینه‌های برق، گاز و حقوق پرسنل و هزینه نگهداری از سینماها افزایش یافته و قیمت قدیمی بلیت، پاسخگوی هزینه‌های آنها نیست. برخی تهیه‌کنندگان هم اعتقاد داشتند که با توجه به تعداد کم سینماروها، افزایش قیمت بلیت، راهی منطقی برای شکست‌نخوردن فیلم‌شان در گیشه است.

افزایش در کارنیست

مدیر سینما آزادی، درباره گران شدن بلیت سینما به همشهری گفت:  افزایشی صورت نگرفته. صرفا قیمت بلیت دو سئانس پیک در روزهای پنجشنبه و جمعه زیاد شده. به اینکه نمی‌شود گفت افزایش قیمت بلیت. یک روز نیم‌بها هم که اضافه شده است. من اسم این را افزایش قیمت بلیت نمی‎گذارم. من رسانه‌ها را دعوت می‌کنم که یک روز با همدیگر برویم و هزینه‌های 5پردیس تهران را از نزدیک بررسی کنیم. سینما که بوتیک نیست فقط یک لامپ در آن روشن باشد.

سینما مجموعه‌ای از خدمات است که ارائه آنها به تماشاگر هزینه‌بر است. تهویه مناسب، کیفیت صندلی، پروژکتور و خیلی موارد دیگر هزینه‌بر است و رایگان نیست. الان قیمت یک پروژکتور که قبل از تحریم می‌خریدیم 200میلیون تومان، شده 800میلیون تومان.

سجاد نوروزی همچنین گفت: اگر قرار است خودمان را با بقیه دنیا مقایسه کنیم، چیزهای دیگرمان هم باید شبیه آنها شود. در بقیه دنیا مخصوصا اروپا، هزینه زیرساخت فضاهای فرهنگی و هنری با حاکمیت است. مثلا مراکز فرهنگی پول آب و برق نمی‌دهند. حاکمیت این هزینه را تقبل می‌کند. وقتی شکل بقیه دنیا شدیم، بعد خودمان را با آنها مقایسه کنیم. از طرف دیگر، می‌خواهیم همه ‌چیز را هم بیندازیم گردن ارشاد. 40 سال است که این کشور نظام صنفی سینما دارد، اما چه قدمی برای سینما برداشته؟ چه خروجی‌ای داشته؟ در کدام‌یک از مسائل بنیادی سینما راه‌حل ارائه داده؟ قیمت‌گذاری بلیت سینما آخرین حلقه از یک زنجیره اصلی است، برای کدام‎‌یک از اجزای این زنجیره کاری شده است؟ مدیر سینما آزادی در انتها افزود: مگر قیمت چه چیزی ثابت مانده که قیمت  سینما بماند؟ ما در یک چرخه تورمی دست‌وپا می‌زنیم و طبیعی است که بلیت سینما هم گران شود. این حرف‌ها یعنی اینکه من موافقم گران شدن هستم؟ نه، من فقط آینه‌ای برابر این وضع گرفته‌ام.

بلیت نیم‌بها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه

 طرح بلیت نیم‌بها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از 11دی‌ماه اجرا می‌شود و چنانچه این طرح به نفع مخاطبان و اقتصاد سینما باشد، اجرای آن ادامه خواهد داشت. در غیراین‌صورت، پس از اجرای آزمایشی، به همان شیوه قبل یعنی نیم‌بها‌بودن یک روز در هفته بازمی‌گردد. جدا از تماشاگران 21میلیون نفری، سینما تا اینجای سال ‌ که نسبت به سال گذشته رشدی 7میلیون نفری را نشان می‌دهد، احتمالا آنچه به مسئولان در اخذ این تصمیم قوت قلب داده، بهای گزاف بلیت‌های کنسرت‌ها و معدودی از تئاترها با حضور چهره‌های مشهور سینماست.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج