۱۳۸۲۹۵۲
۳۲۹۶
۳۲۹۶
پ

رپورتاژ آگهی

بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان + بیوگرافی

کریستوفر نولان یک کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس به نام و معروف اهل آمریکا-بریتانیا است. اولین فیلم این کارگردان تعقیب نام داشت که در سال ۱۹۹۸ با بودجه ۶۰۰۰ دلاری تولید شد. پس از آن در سال ۲۰۰۰ فیلم بعدی او با موضوع روانشناختی و هیجانی به نام یادگاری را کارگردانی کرد.

بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان + بیوگرافی

کریستوفر نولان یک کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس به نام و معروف اهل آمریکا-بریتانیا است. اولین فیلم این کارگردان تعقیب نام داشت که در سال 1998 با بودجه 6000 دلاری تولید شد. پس از آن در سال 2000 فیلم بعدی او با موضوع روانشناختی و هیجانی به نام یادگاری را کارگردانی کرد. این فیلم نخستین همکاری او با فیلم‌بردار والی فیستر بود. کریستوفر نولان برای این فیلم، نامزد دریافت جایزه از انجمن صنفی کارگردانان آمریکا شد و برای نویسندگی نیز فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شد.

دو سال بعد از آن فیلم بی‌خوابی در سال 2002 را بازسازی کرد که از بازیگران آن می‌توان به آل پاچینو، رابین ویلیامز و هیلاری سوانک اشاره کرد. تقریبا می‌شود گفت تمامی ساخته های نولان مورد استقبال و تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفته‌است. با توجه به سابقه و پیشینه کریستوفر نولان در زمینه فیلم سازی معمولا اکثرا بازیگران بزرگ دنیا نیز علاقه‌مند به همکاری با او هستند که این موضوع نیز در شاهکار شدم ساخته های این کارگردان بی تاثیر نبوده است.

بیوگرافی نولان

نام کامل او کریستوفر ادوارد نولان است که در تاریخ 30 جولای 1970 در محله‌ای به نام وست‌مینستر در لندن به دنیا آمده‌است. پدر او یک مجری تبلیغاتی بوده و مادرش نیز مهماندار هواپیما بوده‌است. کریستوفر نولان از همان کودکی علاقه‌مند به فیلم‌سازی بود. او از سن هفت سالگی با دوربین هشت میلی‌متری که متعلق به پدرش بود فیلم‌های کوتاه می‌ساخت.

در 19 سالگی وارد دانشگاه لندن شد و ادبیات انگلیسی خواند. سپس از سال 1989 فیلم‌سازی خود را به طور جدی‌تر آغاز کرد و شروع به ساخت آثاری با دوربین 16 میلی‌متری کرد. در نهایت نیز در سال 1998 نولان اولین فیلم خود به نام «تعقیب» را ساخت که این فیلم بسیار مورد استقبال منتقدان و مخاطبین قرار گرفت. این فیلم با اینکه اولین ساخته کریستوفر نولان بود اما مورد توجه واقع شد.

فیلم های نولان

دانکرک (Dunkirk) درباره‌ی تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک فرانسه در جنگ جهانی دوم می‌باشد. در جریان این عملیات تاریخی بیش از 800 قایق نظامی ارتش بریتانیا جان دست‌کم 335 هزار سرباز انگلیسی و فرانسوی را که در محاصره ارتش آلمان‌ها گرفتار شده بودند را نجات دادند. حتما جهت دانلود فیلم از بهترین منبع ها اقدام نمایید. ( https://naabmovie.ir/home/ )
فیلمی با نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است. فیلمبرداری این فیلم جنگی در دانکرک فرانسه شروع و در لس‌آنجلس به پایان رسید. این فیلم محصول کشورهای انگلستان، ایالات متحده آمریکا و فرانسه می‌باشد. این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده‌است. دانکرک در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۷ برای اولین بار اکران شد. این فیلم ۱۰۶ دقیقه‌ای کوتاه‌ترین فیلم کریستوفر نولان به حساب می آید.

بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان + بیوگرافی

این فیلم کریستوفر نولان فیلم (Oppenheimer)  نام دارد که یک فیلم بیوگرافی، درام و تاریخی است. این فیلم براساس داستانی واقعی ساخته شده و نقش دانشمند آمریکایی، جی. رابرت اوپنهایمر در ساخت بمب اتمی را به نمای گذاشته است. کیلین مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو از ستارگان این فیلم هستند. اوپنهایمر در سال 2023 از جانب آمریکا و انگلستان ساخته شد. نگارش فیلمنامه این فیلم توسط کریستوفر نولان براساس کتابی به نام پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر که نوشته کای برد و مارتین جی.شروین است، نوشته است. این فیلم با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده است که در تاریخ 21 جولای سال 2023 در سینماهای آمریکا و انگلستان اکران و به نمایش گذاشته شد.

متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین و مایکل کین از بازیگران فیلم میان‌ستاره‌ای یا با عنوان اصلی Interstellar هستند. این فیلم توسط کریستوفر نولان و همچنین برادرش جاناتان نوشته شده‌است. ژانر حماسی علمی-تخیلی دارد. کارگردانی فیلم برعهده کریستوفر نولان است. این فیلم درباره فضانوردانی است که از طریق کرم‌چاله‌ای سفر می‌کنند تا سیاره‌ای قابل سکنی بیابند. این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار این فیلم نامزد دریافت ۵ جایزه بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی فیلم شد و همچنین برنده چند جایزه برای جلوه‌های ویژه، فیلمبرداری و موسیقی فیلم شده‌است.

Inception نام فیلمی با بازی تعدادی از بازیگران مشهور همچون لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی است. این فیلم علمی تخیلی و دلهره‌آور می‌باشد. کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم را کریستوفر نولان عهده‌دار بوده‌است.

فیلمبرداری این فیلم در شش کشور چهار قاره انجام شده‌است. این فیلم در سال 2010 توسط آمریکا ساخته شده‌است. برای ساخت و تولید این فیلم مبلغی حدود 160 میلیون دلار هزینه شده‌است که مبلغ قابل توجهی می‌باشد.

داستان فیلم از این قرار است که یک دزد ماهر در تلاش بدست آوردن اسرار ارزشمند مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی است. او زمانی که دیگران در خواب هستند و ذهنشان در آسیب پذیرترین وضعیت است، اسرار کلیدی آنان را از درون رویاهایشان ربوده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران متقاضی عرضه میکند. اما همین امر او را به یک مجرم فراری بین المللی تبدیل کرده است. حال به او فرصتی برای آزادی پیشنهاد می شود. او با انجام این ماموریت می تواند زندگی‌اش را پس بگیرد، اما تنها در صورتی که بتواند امری غیر ممکن بنام تلقین را انجام دهد. این بار، وظیفه کاب و گروهش دزدیدن ایده‌ نیست، بلکه کاشتن یک ایده جدید در ذهن قربانی می باشد…

بهترین فیلم‌های کریستوفر نولان + بیوگرافی

در تاریخ 2 سپتامبر 2020 بود که
فیلم (Tenet) در سینماها اکران و به نمایش گذاشته شد. این فیلم آمریکایی بوده که نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را کریستوفر نولان بر عهده داشته‌است. داستان جذاب این فیلم از این قرار است که دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند. از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده‌است.

این فیلم در ژانرهای علمی، تخیلی اکشن و دلهره‌آور تولید و منتشر شده‌است. از جمله بازیگران این فیلم میتوان به جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا و آرون تایلر-جانسون اشاره کرد. این فیلم نولان نیز مانند سایر فیلم های این کارگردان با نظر مثبت منتقدان همراه شد اما در برخی از زمینه های نیز انتقاداتی به او وارد شد. این فیلم از لحاظ تیم بازیگری و وجه فنی فیلم ستایش و تحسین شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج