۱۳۸۳۰۱۷
۱۱۱۵
۱۱۱۵
پ

یک راهکار ساده برای خوشمزه تر کردن قهوه

ترفند جدیدی که دانشمندان کشف کرده‌اند با کاهش میزان الکتریسیته ساکن تولید شده از آسیاب دانه‌ها، به خوش طعم کردن قهوه کمک می‌کند.

خبرفوری: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اضافه کردن مقداری آب به دانه‌های قهوه قبل از آسیاب کردن می‌تواند راز یک فنجان قهوه با طعم بهتر باشد. این ترفند باعث کاهش میزان الکتریسیته ساکن تولید شده از آسیاب کردن دانه‌های قهوه می‌شود، با این حال این روش منجر به چسبیدگی قهوه و مسدود شدن آسیاب و در نتیجه مشکلات زیادی می‌شود

علاقه‌مندان به قهوه مدت‌هاست که دانه‌های خود را قبل از آسیاب کردن، مرطوب می‌کنند. اکنون دانشمندان ثابت کرده‌اند که چگونه باریستاهای جوان الکتریسیته ساکن را کاهش می‌دهند تا به طور مداوم یک فنجان اسپرسو قوی‌تر و بهتری تولید کنند. رطوبت، چه رطوبت باقی‌مانده در داخل قهوه برشته‌شده یا رطوبت خارجی اضافه شده در هنگام آسیاب کردن، همان میزان باری است که در هنگام آسیاب کردن ایجاد می‌شود.

دانشمندان با همکاری یک آتشفشان‌شناس، بررسی کردند که کدام نوع قهوه تمایل دارد پس از آسیاب به هم بچسبد و چرا، و این موضوع چگونه بر دم کردن تأثیر می‌گذارد. آنها دسته‌ای از دانه‌های قهوه بو داده شده تجاری و آزمایشگاهی را با هم مقایسه کردند که از نظر منشأ، زمان برشته شدن و میزان رطوبت متفاوت بود. آنها الکتریسیته ساکن در هر دسته را پس از آسیاب کردن و همچنین اندازه ذرات قهوه تازه آسیاب شده و طعم دم نهایی را اندازه گرفتند.

آسیاب کردن دانه‌های قهوه به صورت ذرات ریز اصطکاک زیادی ایجاد می‌کند زیرا ذرات روی یکدیگر ساییده می‌شوند و می‌شکنند که در نتیجه الکتریسیته ساکن تولید می‌کند، ذرات باردار تقریباً مانند ذرات غبار موجود در توده‌های آتشفشانی که به هم ساییده می‌شوند و برای تولید رعد و برق تخلیه می‌شوند، عمل می‌کنند. با دو بار آسیاب کردن دانه‌های قهوه، محققان نشان دادند که بیشتر الکتریسیته ساکن در قهوه آسیاب شده از شکستگی دانه‌ها و کمتر از اصطکاک بین آنها ناشی می‌شود.

دانشمندان با مقایسه دانه‌های آسیاب شده با آب و بدون آب، نشان دادند که افزودن آب قبل از آسیاب کردن منجر به طولانی‌تر شدن زمان استخراج اسپرسو و دم کردن قوی‌تر می‌شود. آب از طریق تفاله‌های قهوه مرطوب شده نفوذ کرده و طعم بیشتری را از دانه‌های کمتر کلوخه شده می‌گیرد.

آن‌ها توصیه می‌کنند که برای بهبود قوام و طعم قهوه، حدود ۲۰ میکرولیتر آب در هر گرم قهوه یا حدود نیم میلی‌لیتر برای یک شات اسپرسوی معمولی اضافه کنید. در حالی که آزمایش‌های بیشتری برای آزمایش انواع مختلف آسیاب‌ها و روش‌های دم‌آوری مورد نیاز است، محققان نتیجه گرفتند که چند قطره آب ساده مشکلات جمع شدن، کانال‌کشی و استخراج ضعیف را حل کرده و در عین حال به دستیابی به خوشمزه‌ترین اسپرسو کمک می‌کند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج