۱۲۹۰۶۱۵
۱۷۸۷
۱۷۸۷
پ

این رعد و برق از زمین به آسمان می‌رود!

فوران شدید در آتشفشان ساکوراجیما ژاپن، نمایشی دیدنی از رعد و برق آتشفشانی، گدازه و توده خاکستری را به وجود آورده است که تا سه مایل در هوا می رسد. این اولین بار نیست که ساکوراجیما به شدت فوران می کند، چندین بار در سال ۲۰۱۶ فوران کرده است و فعال ترین آتشفشان ژاپن است.

خبرآنلاین: فوران شدید در آتشفشان ساکوراجیما ژاپن، نمایشی دیدنی از رعد و برق آتشفشانی، گدازه و توده خاکستری را به وجود آورده است که تا سه مایل در هوا می رسد. این اولین بار نیست که ساکوراجیما به شدت فوران می کند، چندین بار در سال ۲۰۱۶ فوران کرده است و فعال ترین آتشفشان ژاپن است.

 ساکوراجیما، که به معنی "جزیره شکوفه های گیلاس" است، یک آتشفشان بسیار فعال است که به عنوان آتشفشان استراتو نیز شناخته می شود و در لبه جنوبی جزیره کیوشو قرار دارد. در واقع، این آتشفشان زمانی جزیره خودش بود تا اینکه به جزیره بزرگتر متصل شد.

آتشفشان ساکوراجیما در دریای کم عمقی قرار دارد که از فوران ۲۲ هزار سال پیش که Caldera Aira را تشکیل داد، ایجاد شده است. دهانه آتشفشانی که به عنوان محفظه اصلی ماگمایی تشکیل شده است، ماگمای خود را از طریق فوران بیرون می اندازد و در نتیجه به زمین می ریزد. با گذشت زمان، اتاق ماگما یک بار دیگر پر از ماگما خواهد شد و خطر یک فوران عظیم دیگر را به وجود می‌آورد.

فوران اخیر خاکستر آتشفشانی را به هوا فرستاد و رعد و برق آتشفشانی را تشکیل داد که به عنوان طوفان کثیف نیز شناخته می شود، فرآیندی که دانشمندان هنوز به طور کامل آن را درک نکرده اند. رعد و برق آتشفشانی در طی اختلاط هوای پر از خاکستر که اغلب با فوران های آتشفشانی استرومبولی همراه است، شکل می گیرد. بحث در مورد اینکه چه چیزی بار الکتریکی را ایجاد می کند وجود دارد، اما فرضیه اصلی این است که بار الکتریکی از ذرات خاکستر ایجاد می‌شود.

این رعد و برق از زمین به آسمان می‌رود!

علاوه بر رعد و برق کثیف، بمب‌های گدازه‌ای که از بالای آتشفشان به بیرون پرتاب می‌شوند، همراه با ریختن گدازه‌ها به طرف‌های آن دیده می‌شوند. آتشفشان ساکوراجیما یکی از پر انرژی ترین و فعال ترین آتشفشان های ژاپن است که چندین بار در سال فوران می کند. خوشبختانه، آزاد شدن تقریبا ثابت فشار به کاهش فشار در اتاقک ماگما کمک می کند و توانایی آتشفشان را برای ایجاد فشار کافی برای ایجاد یک فوران آتشفشانی عظیم محدود می کند.

با این حال، مهم است که گستره آتشفشانی در ژاپن با 47 فوران که تاکنون در این جزایر رخ داده است را دست کم نگیریم. ژاپن در «حلقه آتش» قرار دارد که نشان‌دهنده حلقه‌ای از زمین اطراف اقیانوس آرام است که مستعد فوران‌های آتشفشانی و زلزله است. پوسته اقیانوس آرام به طور مداوم توسط خیزش اقیانوس آرام شرقی از هم جدا می شود و در زیر پوسته قاره فرو می رود و یک حلقه آتشفشانی را در اطراف اقیانوس تشکیل می دهد.

حلقه آتش 75 درصد از کل آتشفشان های فعال و خاموش جهان را تشکیل می دهد. یک چیز مسلم است، کشورهایی که در امتداد اقیانوس آرام قرار دارند، همچنان شاهد فوران‌های آتشفشانی و زمین‌لرزه‌های عظیم خواهند بود، زیرا صفحات لیتوسفری همچنان به برخورد، فرورانش و ذوب شدن در امتداد مرزهای اقیانوس آرام ادامه می‌دهند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج