۱۳۸۳۲۶۶
۱۱۰۶
۱۱۰۶
پ

۴ اشتباهی که مانع ماندگاری بوی عطر می‌شود

آیا عطر محبوبتان را پیدا کرده‌اید، اما از پایداری رایحه‌اش روی پوست‌ خود راضی نیستید؟

برترین‌ها: آیا عطر محبوبتان را پیدا کرده‌اید، اما از پایداری رایحه‌اش روی پوست‌ خود راضی نیستید؟ شاید دلیلش برخی اشتباهات رایج باشد. برخی کارشناسان، عطر را به موجودی زنده تشبیه می‌کنند که در شرایط مختلف، رفتارهای متفاوتی نشان می‌دهد.

4 اشتباهی که مانع ماندگاری بوی عطر می‌شود

لباس‌هایی که می‌پوشید، فصل، دمای هوا و عوامل دیگر می‌توانند تاثیرهای متفاوتی بر بوی عطر داشته باشند، اما گاهی اوقات هم رایحه عطر شما خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید، از بین می‌رود. نشریه «هافینگتون بریتانیا» با «سوفی بلک لج»، رئیس یک گروه زیبایی، گفت‌وگو کرده تا دریابد که کجا اشتباه می‌کنیم.

1پوست خود را آماده نمی‌کنید| سوفی می‌گوید: «برای این‌که عطر ماندگاری طولانی‌تری داشته باشد، باید نخست پوست خود را آماده کنید. پیش از استفاده از عطر، حتما دوش بگیرید تا پوستتان عاری از عرق و چربی باشد. این کارکمک می‌کند که عطر بهتر روی پوست بماند». او می‌افزاید: «اگر عجله دارید و می‌خواهید راه‌حل سریعی پیدا کنید، پیش از اسپری کردن عطر، کمی نرم‌کننده یا کرم مبتنی بر روغن روی نقاط نبض خود بمالید. چسبندگی این کرم‌ها به ماندگاری بیشتر عطر روی پوست کمک می‌کند».

2 عطر را روی نبض اسپری نمی‌کنید| برای نحوه استفاده از عطر روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از اسپری کردن در هوا گرفته تا زدن عطر به مچ دست‌ها. با این حال، این روش‌ها می‌تواند باعث هدر رفتن عطر شما شود یا بر کیفیت آن تاثیر منفی بگذارد. سوفی می‌گوید: «مطمئن‌ترین راه برای ماندگار کردن عطر، اسپری کردن آن روی نقاط نبض، شامل مچ دست، گردن، گوش‌ها و حتی آرنج یا پشت زانو است. پوست شما در این نقاط طبیعتا گرم‌تر است و وقتی گرما با عطر ترکیب می‌شود، رایحه‌اش به صورتی طبیعی در طول زمان پخش می‌شود و به ماندگاری آن کمک می‌کند».

3 عطر را اصولی نگهداری نمی‌کنید| نحوه نگهداری عطر می‌تواند بر  ماندگاری آن تاثیر بگذارد. سوفی توصیه می‌کند: «از قرار دادن شیشه‌های عطر در معرض نور مستقیم خورشید یا در اتاق‌های گرم و روشن خودداری کنید، زیرا این می‌تواند بر کیفیت و ماندگاری عطر تاثیر بگذارد. حتی اگر عطر شما هنوز به تاریخ انقضای خود نرسیده، اما درست نگهداری نشده باشد، ممکن است بوی مناسبی نداشته باشد یا کدر شود. عطرها را در مکانی خشک و خنک، دور از پنجره‌ها و منابع گرما نگهداری کنید.»

4 غلظت را بررسی نمی‌کنید|  سوفی می‌گوید: «اگر می‌خواهید [رایحه عطرتان] تمام روز ماندگار باشد، عطری با غلظت ادو پرفیوم انتخاب کنید. این ماده دارای غلظت بیشتری از مواد تشکیل‌دهنده عطر است و در نتیجه، ماندگاری قوی‌تری روی پوست خواهد داشت. همچنین، عطری با رگه‌های پایه قدرتمند انتخاب کنید. جویای عطرهایی با رایحه‌های تازه مانند ترنج باشید که در طول روز به خوبی کار می‌کنند، اما رگه‌های پایه گرم‌تر یا چوبی مانند چوب صندل یا وانیل دارند تا به ماندگاری آن برای تمام روز روی پوست شما کمک کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج