۱۳۸۳۵۱۳
۱ نظر
۵۶۹
۱ نظر
۵۶۹
پ

این آثار تاریخی و ارزشمند ایران به چین می‌رود!

مدیر اداره‌کل موزه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه «شکوه ایران باستان» گفت: برای برگزاری این نمایشگاه آثار متنوعی از دوره تاریخی و اسلامی به چین ارسال شده است که در میان آن‌ها جام زرین مارلیک، بشقاب‌های نقره‌ای ساسانی و آثار تخت جمشید نیز قرار دارند و یک سال در موزه‌های مختلف چین به نمایش درخواهند آمد.

ایلنا: مدیر اداره‌کل موزه‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه «شکوه ایران باستان» گفت: برای برگزاری این نمایشگاه آثار متنوعی از دوره تاریخی و اسلامی به چین ارسال شده است که در میان آن‌ها جام زرین مارلیک، بشقاب‌های نقره‌ای ساسانی و آثار تخت جمشید نیز قرار دارند و یک سال در موزه‌های مختلف چین به نمایش درخواهند آمد.

این آثار تاریخی و ارزشمند ایران به چین می‌رود!

هادی میرزایی (مدیر اداره‌کل موزه‌ها) با اشاره به برگزاری نمایشگاهی با عنوان «شکوه ایران باستان» در کاخ موزه شهر ممنوعه پکن کشور چین، گفت: این نمایشگاه در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز به کار خواهد کرد. این نمایشگاه با حضور ۲۱۱ شی فرهنگی تاریخی ایران از دوره‌های تاریخی و اسلامی به همراه ۵ اثر بازآفرینی شده (مولاژ) از اشیای منتخب موزه ملی ایران، استان گلستان، استان گیلان و استان فارس برگزار خواهد شد. 

او ادامه داد: اشیای مذکور پس از انتخاب و برگزاری جلسه هیات عالی کارشناسی وزارتخانه به منظور ارزیابی بیمه‌ای آن‌ها و انعقاد قرارداد با موزه مذکور جهت دریافت مجوز خروج موقت به هیات دولت ارسال و پس از دریافت مجوز هیات وزیران، کلیه آثار با نظارت کارشناسان حفاظت و مرمت بسته‌بندی و آماده ارسال به محل برگزاری نمایشگاه شده است. موزه کاخ ممنوعه پکن یک موزه دولتی است که زیر نظر وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین فعالیت می‌نماید. 

به گفته میرزایی، این نمایشگاه از تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۲ اغار و به مدت یکسال علاوه بر موزه مذکور در موزه‌های شانگهای، گوانجو، شنجن، شیان و ارومچی به نمایش درآمده و در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۴۰۳ به کشور باز خواهد گشت. همچنین طبق توافق صورت گرفته مقررش پس از اتمام نمایشگاه فوق، نمایشگاهی از آثار منتخب فرهنگ و تمدن چین در موزه ملی ایران به نمایش درآید. 

مدیر اداره‌کل موزه‌ها افزود: کلیه هزینه‌های مربوط به اماده‌سازی اشیا، بسته بندی، حمل و نقل و اعزام امنای اموال فرهنگی تاریخی موزه ملی ایران و نمایندگان ایران برای حضور در افتتاحیه نمایشگاه با طرف چینی خواهد بود. 

او خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از جمله جام زرین با نقش اسب شاخدار؛ مارلیک، آجر لعابدار با نقش جانور؛ قلایچی، پارچ دسته دار نقره ای؛ همدان، تکوک زرین به شکل سر شیر؛ همدان، جلو تنه شیر از جنس لاجورد؛ تخت جمشید، سرمجسمه از خمیر آبی؛ تخت جمشید، نیم تنه انسانی گچی؛ فارس حاجی آباد، کاسه شیشه‌ای ساسانی؛ دیلمان گیلان، بشقاب نقره‌ای؛ ساسانی و بشقاب پایه‌دار نقره‌ای با نقش سوار کار؛ ساسانی به نمایش در خواهد آمد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چه تضمینی هست که این اشیاء کپی نشود و کپی آن به ایران بازگردد چون چین استاد کپی زدن هست به چه مجوزی این کار صورت گرفته؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج