۱۳۸۳۸۳۴
۶۳۲
۶۳۲
پ

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

وقتی صحبت از اکسسوری‌ها می‌شود، شال می‌تواند به یکی از پرکاربردترین اجزای کمد لباس مردانه تبدیل شود.

دیجی کالامگ: وقتی صحبت از اکسسوری‌ها می‌شود، شال می‌تواند به یکی از پرکاربردترین اجزای کمد لباس مردانه تبدیل شود. شال‌ گردن با توجه به اندازه، پارچه، طرح و کاربردهایش در تمام طول سال حتی در تابستان هم ظاهر شیک شما را تکمیل کند. به همین علت، باید کاربردهای شال گردن و روش‌های بستن شال گردن برای آقایان را بدانید. در این مقاله، آموزش بستن شال و همه‌ی ترفندها و نکات مهم آن می‌خوانید.

کاربردهای شال گردن مردانه

معمولا شال گردن مردانه را به عنوان اکسسوری‌های امروزی می‌شناسیم اما حقیقت این است که شال‌های مردانه قرن‌ها است که مانند کفش‌های مردانه با پیشینه‌ای در حال تکامل وجود داشته‌اند. از زمان‌های قدیم، شال‌های مردانه به عنوان نشانه‌هایی، چه مذهبی و چه سیاسی، به کار می‌رفته‌اند که نشان می‌دهند یک نفر به چه گروه و دسته‌ای تعلق دارد. به عنوان مثال، در چین، در زمان امپراتور چنگ، درجات سربازان ارتش معمولا با انواع شال‌هایی که همراه با یونیفرم‌های خود می‌پوشیدند، مشخص می‌شد. افسران بلندمرتبه شال‌های ابریشمی سفید می‌پوشیدند و سربازان معمولی از شال‌های نخی استفاده می‌کردند.

شال‌های مردانه قبل از تبدیل شدن به ترندی در دنیای مد، عمدتا برای تمیز و مرتب مانند استفاده می‌شدند. رومیان باستان شال‌هایی به نام فوکال یا سوداریوم به گردن یا کمر خود می‌بستند تا عرق خود را پاک کنند. شال گردن مخصوص خلبان‌ها نیز برای خلبانان هواپیماهای جنگ جهانی اول و دوم به کار می‌رفت. این شال به خلبانان کمک می‌کرد تا دود روغنی اگزوز هواپیما را از دهان خود دور نگه دارند. شال‌های ابریشمی نیز در این دوره مورد توجه قرار گرفتند چون هنگام چرخیدن سر خلبان از ساییده شدن پوست گردن او جلوگیری می‌کردند.

شال گردن‌های مردانه هنوز هم یکی از پرکاربردترین اکسسوری‌های کمد لباس هر مرد شیک‌پوشی به شمار می‌روند. امروزه این شال‌ها بیشتر برای محافظت سر و گردن از سرما و استایل دادن به سایر لباس‌ها کاربرد دارند.

انتخاب بهترین شال گردن مردانه

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

اولین چیزی که باید برای انتخاب شال گردن در نظر بگیرید، طول یا اندازه آن است. این اندازه نحوه بستن شال گردن و مدل دادن به آن را مشخص می‌کند. شال گردن‌ها معمولا ترکیبی از اندازه‌ها و اشکال زیر هستند:

  • کوتاه؛
  • متوسط؛
  • بلند؛
  • مثلثی؛
  • مستطیل‌ شکل؛
  • مربع.

بیشتر شال‌ گردن‌های مردانه اندازه‌ای بلند و متوسط دارند اما برخی از آن‌ها نیز کوتاه‌تر هستند. شال‌های کوتاه‌تر و مثلثی‌شکل از آن دسته شال‌هایی نیستند که بتوانید چند بار دور گردن خود بپیچید تا گرم شوید. شال‌های کوتاه بیشتر برای زیبایی مد و استایل شخصی کاربرد دارند. شال با اندازه کوتاه‌تر معمولا به دور گردن بسته می‌شود. انتهای آن نیز یا مانند کراوات در پیراهن فرو می‌رود یا مانند دستمال گردن بیرون گذاشته می‌شود. اگر شال کوتاه و شبیه به سربند باشد، می‌توانید آن را مانند یک سربند دور سر ببندید تا از شما در برابر سرما محافظت کند.

شال گردن‌های بزرگتر مانند شال گردن‌های بافتنی معمولا برای پوشیدن در زمستان به کار می‌روند و می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلفی که توضیح خواهیم داد، ببندید تا شما را به بهترین شکل گرم نگه دارند.

علاوه بر اندازه و طول شال، باید به طرح و پارچه آن هم دقت کنید. پارچه‌های گرم‌تر مانند ترمه، پشم یا ترکیبی از آن‌ها معمولا ضخیم‌تر هستند و باید در فصول سردتر پوشیده شوند. ترکیب پارچه‌های کتان، پنبه و سایر پارچه‌های سبک‌تر نیز باید در طول فصول بهار و پاییز پوشیده شوند.

بیشتر شال‌های مردانه به رنگ‌های تیره و یکدست در بازار فروخته می‌شوند اما از امتحان کردن شال‌های طرح‌دار نترسید. برند فرانسوی هرمس به دلیل شال‌های ابریشمی با طرح‌های گرافیکی که در سال ۱۸۷۳ به بازار عرضه کرد مشهور است و شال‌های چهارخانه طرح‌دار باربری نیز در سراسر جهان میان مردان محبوبیت دارند.

روش‌های بستن شال گردن

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

برای بستن شال گردن مردانه راه‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه، ۱۰ روش جدید را می‌خوانید. روش‌هایی که توضیح می‌دهیم جهت بستن شال گردن با طول ۱۲۷ تا ۱۵۲ سانتی‌متر و عرض ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر مناسب هستند.

۱. گره آویزان

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

این گره بیشتر از آنکه کارایی خاصی داشته باشد، به استایل بخشیدن مربوط می‌شود. در این روش، شما اصلا به هیچ وجه شال را نمی‌بندید اما به رنگ کت و شلوار جلوه می‌بخشید و توجه همه را به چهره خود جلب می‌کنید.

گره آویزان برای مواقعی که هوا خنک است اما هنوز سرد نشده کاربرد دارد. همان‌طور که از نام این روش پیداست، تنها کاری که باید بکنید این است که شال را روی گردن خود آویزان کنید. طول هر دو طرف شال باید یکسان باشد و نیازی به بستن آن نیست. یک شال با اندازه کوتاه یا معمولی به شکل آویزان جذاب‌تر خواهد بود.

۲. یک بار پیچیدن شال گردن

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

با یک بار پیچیدن شال دور گردن هنوز واقعا آن را نبسته‌اید اما گرمای بیشتری را در اطراف گردن ایجاد می‌کنید. در نتیجه، می‌توانید از این روش در هوای سردتر استفاده کنید. برای این کار، باید ابتدا شال را به دور گردن خود آویزان کنید. یک طرف شال باید بلندتر از سمت دیگر باشد.

انتهای بلندتر شال را یک بار دور گردن بپیچید تا کارتان تمام شود. نیازی به گره زدن شال نیست. انتهای دو طرف شال را می‌توانید به طور مساوی یا کوتاه و بلند آویزان کنید. این مسئله کاملا به ترجیح و سلیقه شما بستگی دارد.

۳. گره سردست یا اورهند

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

گره اورهند یکی از ساده‌ترین روش‌های بستن شال گردن است. این گره منظم و کاربردی به نظر می‌رسد و در هوای خنک از گردن محافظت می‌کند.

برای بستن گره سردست، باید ابتدا شال را دور گردن خود ببندید. یک سر شال بلندتر از دیگری باشد. انتهای بلند شال را از انتهای کوتاه آن عبور دهید. سپس، آن را زیر این بخش ببرید و از دهانه نزدیک به گردن خود بیرون بیاورید تا گره بخورد.

پس از گره زدن، دو سر شال را بکشید تا محکم شود. آن را به شکل مورد علاقه خود مرتب کنید. البته، این گره شال زمانی بهتر به نظر می‌رسد که یک سر آن از سر دیگر کمی بلندتر باشد.

۴. گره برعکس آویزان شده

در روش آویزان کردن شال گردن به صورت برعکس هم واقعا شال را گره نمی‌زنید اما از گردن خود به بهترین شکل در برابر سرما محافظت می‌کنید. برای این کار، باید شال را دور گردن خود بیندازید. سپس، مطمئن شوید که دو سر آن به یک اندازه طول دارند.

در ادامه، یک سر شال را روی گردن خود و روی شانه مقابل ببرید. سپس، همین کار را با سر دیگر شال بکنید. نیازی به بستن شال نیست. در صورت لزوم، شال را دور گردن خود تنظیم کنید تا کار بستن آن تمام شود.

۵. گره پاریسی

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

بستن شال با گره پاریسی یکی از شیک‌ترین روش‌های بستن شال گردن برای آقایان محسوب می‌شود. با استفاده از این گره گردن شما به خوبی گرم می‌شود. این روش برای هوای سردتر انتخاب خوبی است.

برای بستن شال به روش پاریسی، باید ابتدا آن را از عرض تا کنید. سپس، آن را از وسط نیز تا کنید. شال را روی گردن خود بیندازید و سپس، انتهای شل‌تر آن را از سوراخ ایجاد شده توسط انتهای تا شده بیرون بیاورید تا گره ایجاد شود. شال را دور گردن خود محکم کنید تا به روش پاریسی بسته شود.

۶. گره فیک یا ساختگی

یاد گرفتن گره فیک کار چندان ساده‌ای نیست. این روش بستن شال گردن کمی پیچیده‌ است اما در هوای سردتر همراه با یک پلیور معمولی یا یک کت رسمی‌تر شما را گرم نگه می‌دارد و در عین حال، شیک‌تر به نظر می‌رسید.

برای بستن گره فیک، ابتدا شال را دور گردن خود بیندازید و یک سر آن را بلندتر از سر دیگر کنید. سپس، انتهای بلند شال را بگیرید و پشت و دو طرف خود آویزان کنید تا یک حلقه شکل بگیرد. سپس، انتهای آن را به سمت پایین بیاورید و از درون حلقه خارج کنید.

در نهایت، سر دیگر شال را بگیرید و پایین بیاورید و از حلقه عبور دهید تا گره بخورد. گره را تا گردن خود بالا ببرید. به آرامی هر دو سر شال را بکشید تا گره به سمت بالا برود. حالا آن را محکم کنید.

۷. گره سجافی معکوس

اگر میان روش‌های بستن شال گردن به دنبال گره‌ای هستید که مخفی باشد، این گره برای شما مناسب است. گره سجافی معکوس معمولا دیده نمی‌شود. اگر هم برای این گره از شال‌ گردنی بلندتر استفاده کنید، بهترین کارایی را دارد. برای بستن گره سجافی معکوس، ابتدا شال را دور گردن خود بیندازید و یک سر آن را بلندتر از سر دیگر کنید.

سپس، انتهای بلندتر شال را بردارید و یک بار دور گردن خود حلقه کنید. حالا همان انتها را بگیرید و از حلقه‌ای که درست کرده‌اید، عبور دهید. سر دیگر شال را هم بگیرید و آن را هم از این حلقه عبور دهید تا گره بسته شود. در نهایت، دو طرف شال را تنظیم کنید تا به حالت دل‌خواهتان دربیاید.

۸. گره متقاطع معکوس

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

گره متقاطع معکوس به گره سجافی معکوس شباهت بسیاری دارد. این نوع گره‌ها با شال‌های بلندتر بسیار زیبا و شیک می‌شوند. برای بستن گره متقاطع معکوس، ابتدا شال را روی گردن خود بیندازید. حالا یک سر آن را بلندتر از سر دیگر کنید.

در ادامه، انتهای بلند شال را در دست بگیرید و آن را دور گردن خود بپیچید. سپس، انتهای بلند شال را روی انتهای دیگر رد کنید. بعد از آن، این سر را بالا بیاورید و از دهانه‌ای که برای گره زدن درست کرده‌اید، بگذرانید. در نهایت، دو سر انتهای شال را بکشید تا محکم شود. به این ترتیب، شال گردن با گره متقاطع معکوس بسته می‌شود.

۹. گره به شکل دسته چهارتایی

یکی دیگر از بهترین روش‌های بستن شال کردن، گره به شکل دسته چهارتایی است. این گره به خوبی از گردن شما محافظت می‌کند. ممکن است این گره کمی حرفه‌ای‌تر به نظر برسد اما باید موقع سردتر شدن هوا آن را امتحان کنید چون برای چنین هوایی عالی است.

گره به شکل دسته چهارتایی به دلیل چین‌های زیاد، یکی از پیچیده‌ترین گره‌های شال گردن محسوب می‌شود. برای شروع، شال گردن را مانند گره پاریسی، از وسط، طول و عرض تا بزنید. سپس، آن را روی گردن خود بیندازید.

حالا یکی از سر‌های آویزان شال را بردارید و آن را از حلقه‌ای که از انتهای تا شده تشکیل شده بیرون بکشید. حلقه را بچرخانید. سپس، سر دیگر شال را از حلقه بیرون بکشید تا گره درست شود. گره به شکل دسته چهارتایی را آن‌قدر تنظیم کنید تا به خوبی دور گردن شما قرار بگیرد و محکم شود.

می‌توانید با افتخار از این گره استفاده کنید چون گره به شکل دسته چهارتایی در تاریخ شال گردن‌ها جایگاه جالبی دارد. رانندگان کالکسه در عصر ویکتوریایی انگلستان این گره را به این دلیل ابداع کردند که بتوانند آن را موقع در دست داشتن افسار اسب ببندند.

۱۰. دو بار پیچیدن شال گردن

۱۰ روش شیک و آسان برای بستن شال گردن مردانه

دو بار پیچیدن شال دور گردن بهترین انتخاب بری هوای سرد است. این گره و گره به شکل دسته چهارتایی جزو پرطرفدارترین و رایج‌ترین روش‌های بستن شال گردن برای آقایان محسوب می‌شوند. با این حال، روش دو بار پیچیدن شال دور گردن بسیار ساده‌تر از روش دیگر است. این روش نیز برای شال گردن‌های بلند مناسب‌تر خواهد بود.

برای بستن شال به این روش، ابتدا آن را روی گردن خود بیندازید. سپس، یک سر آن را بلندتر از سر دیگر تنظیم کنید. انتهای بلندتر شال را در دست بگیرید و آن را دور گردن خود بپیچید. حالا دوباره این کار را تکرار کنید. در مرتبه دوم، شال گردن را دور گردن خود آویزان کنید. دو بار پیچیدن شال دور گردن نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که در آن واقعا شال را نمی‌بندید.

در صورت لزوم، شال گردن را طوری تنظیم کنید که گردن شما را کاملا بپوشاند. با این کار، برای هر هوای سردی در زمستان آماده خواهید بود.

کلام آخر

شال گردن انواع مختلفی دارد و برخلاف باورهای رایج، تنها برای زمستان کاربرد ندارد. شال گردن‌های ضخیم‌تر را در زمستان و هوای سرد می‌بندیم اما شال‌های نازک‌تر مثل دستمال گردن برای روزهای گرم‌تر سال، از گردن در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند و به استایل شما جذابیت خاصی می‌بخشند.

در این مقاله، درباره کاربردهای شال گردن، انواع آن و روش‌های بستن شال گردن برای آقایان توضیح دادیم. برخی از روش‌های بستن شال گردن بسیار ساده هستند اما بعضی دیگر کمی پیچیده به نظر می‌رسند. با کمی تمرین می‌توانید شال گردن خود را به هر روشی که ترجیح می‌دهید ببندید و شیک‌پوش‌تر شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج