adexo3
۱۳۸۵۷۲۸
۶۵۴
۶۵۴
پ

آلمانی‌های نابغه، دوربین مخفی واقعی ساختند

شرکت آلمانی زایس پیش از نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از یک تکنولوژی هیجان‌انگیز رونمایی کرد که هر سطحی را به یک نمایشگر و همچنین دوربین مخفی واقعی تبدیل می‌کند

گجت نیوز: شرکت آلمانی زایس پیش از نمایشگاه CES ۲۰۲۴ از یک تکنولوژی هیجان‌انگیز رونمایی کرد که هر سطحی را به یک نمایشگر و همچنین دوربین مخفی واقعی تبدیل می‌کند

پیش از برگزاری CES ۲۰۲۴ در روز آینده محصولات هیجان‌انگیز مختلفی معرفی شده­‌اند که قرار است در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. اولین نمایشگر MicroLED شفاف دنیا از سامسونگ، نمایشگر ۴۸۰ هرتزی OLED ال جی و لپ تاپ‌های فوق باریک ایسر Swift برخی از نمونه‌ها بوده‌اند. یکی دیگر از این محصولات فناوری شیشه هوشمند شرکت آلمانی «زایس» (Zeiss) است که می‌تواند تصاویر هولوگرافیک و واقعیت افزوده را روی سطوح شفاف پخش کند و همچنین نقش یک دوربین شفاف داخل شیشه‌ها را ایفا کند؛ یک دوربین مخفی واقعی!

دوربین مخفی واقعی، تکنولوژی جدید زایس

آلمانی‌های نابغه، دوربین مخفی واقعی ساختند

فناوری «شیشه هوشمند چندکاره» (Multifunctional Smart Glass) متشکل از یک لایه پلیمری باریک توسعه داده شده توسط زایس است که می‌تواند همه سطوح شیشه‌ای از جمله پنجره ساختمان، شیشه خودرو و… را به یک نمایشگر پویا با قابلیت تعامل کاربر تبدیل کند. این لایه باریک شفاف با شفافیتی که از 92 درصد هم می‌گذرد، تصاویر را در لحظه روی سطوح به نمایش در می‌آورد.

آلمانی‌های نابغه، دوربین مخفی واقعی ساختند

«رومن کلاینداینست» (Roman Kleindienst)، معاون «زایس میکرواپتیکس» این دستاورد فنی در حوزه هولوگرافی را با اختراع تکنیک چاپ مسطح توسط یوهانس گوتنبرگ قابل مقایسه دانست. این فناوری که زایس توسعه داده است، با کنار زدن محدودیت‌های همیشگی امکان تولید هولوگرام‌ها در مقیاس بزرگ را برای اولین بار ممکن می‌کند. تکنولوژی مذکور حتی از همین الان هم در ماموریت‌های فضایی ناسا و آژانس فضایی اروپا، صنعت نیمه‌رسانا و پزشکی به کار گرفته شده است.

آلمانی‌های نابغه، دوربین مخفی واقعی ساختند

فناوری زایس علاوه بر این‌ها به‌عنوان یک دوربین هولوگرافیک قابل استفاده است و امکان دارد در قالب یک دوربین شفاف/مخفی واقعی داخل پنل‌های شیشه تعبیه شود تا نور دریافتی را به یک سنسور پنهان منتقل کند. به‌لطف این تکنولوژی، دیگر نیازی به برش‌های قابل رویت یا به‌صورت کلی فضایی مشخص جهت نصب و سنسورها نخواهد بود.

این دوربین هولوگرافیک یا هولوکم برای سنسور پارک خودرو، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده و حتی کنفرانس ویدیویی کاربرد دارد. درباره کنفرانس ویدیویی باید اشاره کرد که می‌توان با تعبیه هولوکم در مرکز نمایشگر، این امکان را به کاربر فراهم کرد تا به‌شکل طبیعی مشابه گفتگوهای رو در رو ارتباط چشمی برقرار کند و به‌دلیل شفافیت فوق‌العاده بالای لایه هم کمترین آسیب به تصویر می‌رسد. زایس همچنین معتقد است که دوربین شفاف آن نه‌تنها در حوزه سرگرمی، بلکه در جمع‌آوری داده‌های محیطی و رصد آلودگی هوا و اشعه فرابنفش کاربردی خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج