۱۳۸۶۰۹۶
۵۲۷
۵۲۷
پ

چرا میرحسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۰ کاندیدا نشد؟

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی نوزدهم در در مورد انتخابات سال ۱۳۸۰، حضور در یک کنگره و برخی اخبار روز نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

شرق: برای کنگره آیت‌الله [سیدحسین] بروجردی و علامه [محمود] شلتوت، به هتل‌ آزادی رفتیم.گروهی از شخصیت‌های مصری هم شرکت داشتند. سخنرانی مفصلی در اهداف آقای بروجردی در تقویت حوزه‌ها و تقریب شیعه و سنی و راه‌های اجرایی آن، اهداف و نوآوری‌های ایشان و اینکه درست در مقابل خواسته استعمار عمل‌ کردند که خواهان تضعیف روحانیت و تفرقه جهان اسلام است. از نمایشگاه آثار آیت‌الله بروجردی و علامه شلتوت هم بازدید کردم و با نوه‌های آقای بروجردی هم مذاکره کردیم.

چرا میرحسین موسوی در انتخابات سال ۱۳۸۰ کاندیدا نشد؟

تا شب در دفترم کار کردم. عصر آقای مسیح مهاجری، [مشاور رئیس‌جمهور و مدیر مسئول روزنامه جمهوری‌اسلامی] آمد. گفت، دکتر [احمد] احمدی، [عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی] و جمعی دیگر، درصددند که آقای [سیدمحمد] خاتمی را از نامزدی [انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۰] منصرف و مهندس [میرحسین] موسوی را نامزد کنند و از او خواسته‌اند که با آقای موسوی صحبت کند و او هم صحبت کرده است. گرچه آقای موسوی نپذیرفته، ولی احتمال پذیرفتن در صورت عدم نامزدی آقای خاتمی هست.گفت، نظر آن جمع این است که شما و آقای موسوی، می‌توانید کشور را نجات دهید. می‌خواست بداند، امکان نامزد شدن من هست یا نه که گفتم، قطعاً نامزد نمی‌شوم و در مورد آقای موسوی هم مشکل شاید اختلاف‌نظر با رهبری باشد؛ نظیر آنچه که در زمان نخست‌وزیری‌شان بود.

بعد از مدت طولانی که آب رودخانه هیرمند قطع شده و به زابل نمی‌رسید، چند روزی است که به خاطر باران‌های اخیر،آب جریان پیدا کرده و باعث خوشحالی و نشاط و امید مردم محروم زابل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج