اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۷۰۹۲
۴۸۷
۴۸۷
پ

دعوت به شرکت نکردن در انتخابات جرم است

رییس شورای اطلاع‌رسانی‌دولت گفت: عده‌ای رسما صحبت‌هایی را طرح می‌کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند که این جرم است و باید افراد را توجیه کرد.

مهر: رییس شورای اطلاع‌رسانی‌دولت گفت: عده‌ای رسما صحبت‌هایی را طرح می‌کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند که این جرم است و باید افراد را توجیه کرد.

 سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت طی سخنانی در «همایش مدیران کل روابط عمومی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه» اظهار کرد: انتخابات پیش‌رو، مهم‌ترین دستور کار نظام است و باید همه ظرفیت‌ها را برای آن شناسایی و فعال کنیم تا مشارکت حداکثری در انتخابات رقم بخورد و این امر، شدنی است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مردم افزود: شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است و اتکای این دولت به مردم است؛ هر جا به مردم تکیه کردیم مثل جنگ هشت ساله، فتنه سال ۸۸، فتنه سال گذشته و... پیروزی حاصل شد.

خلجی گفت: با حضور حداکثری مردم می‌توان بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرد. انتخابات، هم تکلیف شرعی و هم تکلیف اجتماعی است؛ مردم باید بدانند حضور در انتخابات، در حل مشکلات حوزه انتخابیه‌شان موثر است.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به لزوم پرهیز از دوقطبی‌سازی در کشور اضافه کرد: باید تلاش کنیم در انتخابات، دو قطبی ایجاد نشود؛ هر چند این امر در برخی استان‌ها به دلیل بافت قومی و طایفه‌ای، اندکی مشکل است اما باید تلاش‌های لازم در این خصوص انجام شود.

خلجی در ادامه گفت: باید کمیته‌ای برای رصد و پایش لحظه‌ای اخبار تشکیل شود تا به اخبار کذب و منفی، پاسخ درست داده شود. از طرفی لازم است تلاش شود چهره‌های اثرگذار استانی را فعال کنیم.

وی‌ ادامه داد: رییس‌جمهور جلسه اثرگذاری با سران گروه‌های سیاسی و احزاب داشت و این مدل می‌تواند در استان‌ها نیز انجام و خبرش رسانه‌ای شود.

خلجی با بیان اینکه مدیریت اظهارات و اقدامات باید توسط مسوولین صورت بگیرد گفت: گاهی می‌بینیم که یک مقام مسوول در سطح استان یا ملی، بدون در نظر گرفتن شرایط و زمان، اظهاراتی را طرح می‌کند و بعدا هم‌ می‌گوید که نیت بدی نداشته است.

وی ادامه داد: باید ظرفیت ادارات ارشاد و اطلاعات در استان‌ها فعال شوند تا با اخبار منفی و دروغ، برخورد لازم صورت بگیرد. بد اخلاقی‌ها و ناامیدکردن مردم، اثر منفی می‌گذارد و باید در لحظه با آن‌ها مقابله کرد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی‌دولت افزود: عده‌ای رسما صحبت‌هایی را طرح می‌کنند که مردم در انتخابات شرکت نکنند که این جرم است و باید افراد را توجیه کرد.

خلجی با اشاره به راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: استفاده از آثار هنری در رسانه‌ها، برنامه‌ریزی برای حضور مقامات در دانشگاه‌ها که در دهه فجر در قالب مصوبه انجام خواهد شد و استفاده از مناسبت‌های دهه فجر و ایام رجب و شعبان، می‌تواند موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی‌دولت گفت: همچنین ایجاد برخی کمپین‌ها مثل «رای اولی‌ها» در افزایش مشارکت موثر است؛ همه مردم باید حس کنند که رای‌دادن یک افتخار است.

وی‌ادامه داد: حضور بانوان، یک فرصت است و اهمیت دارد. حدود ۱۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات و نصف رای‌دهندگان‌، از خانم‌ها هستند؛ این ظرفیت، جای کار و برنامه‌ریزی دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج