۱۳۸۷۹۶۱
۱ نظر
۱۹۶۹
۱ نظر
۱۹۶۹
پ

قیمت اصلی دلار مشخص شد

در حالی این روزها نوسانات شدیدی در بازار ارز مشاهده می‌شود که اعداد و ارقام جالبی درباره نرخ دلار شنیده می‌شود.

خبر آنلاین: در حالی این روزها نوسانات شدیدی در بازار ارز مشاهده می‌شود که اعداد و ارقام جالبی درباره نرخ دلار شنیده می‌شود.

قیمت اصلی دلار مشخص شد

نرخ واقعی دلار چه رقمی است؟! برخی از تحلیلگران معتقدند که نرخ کنونی دلار واقعی است و برخی از کارشناسان عنوان می‌کنند که قیمت اصلی دلار ۴۲ هزار تومان است.

آلبرت بغزیان، کارشناس اقتصادی در همین خصوص اعتقاد دارد قیمت اصلی دلار ۴۲ هزار تومان است و نرخ دلار ۵۲ تا ۵۳ هزار تومانی هیجانی است و اتفاقی رخ نداده است.

وی در یک برنامه تلویزیونی درباره نوسان اخیر نرخ دلار در بازار آزاد می‌گکیو: نهاد بازارساز از طریق مرکز مبادله با واقعی کردن عرضه و تقاضا، قیمت را کنترل کرد و سهم بازار آزاد را به ۵ درصد کاهش داد.

به گفته او، این ۵ درصد نباید اقتصاد ایران را تحت‌شعاع قرار دهد. همواره هیجان‌ها در بازار وجود دارد اما باید این نکته را در نظر گرفت که قیمت اصلی دلار در مرکز مبادله ۴۲ هزار تومان است.

بغزیان تصریح می‌کند: متاسفانه یکی از باورهای غلط این بوده که تا یک جهش صورت می گیرد، قیمت مسکن، خودرو، کالاها افزایش پیدا می کند؛ در صورتی که اتفاقی رخ نداده است و بانک مرکزی بازار رصد می‌کند.

وی یادآور می‌شود: به افرادی که قصد فعالیت در بازار ارز دارند توصیه می‌شود که با توجه به هیجانی بودن نرخ فعلی دلار هیجانی عمل نکنند. بانک مرکزی وارد بازی دلالان نخواهد شد.

در همین حال، محمدصادق الحسینی، اقتصاددان نیز در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: این روزها درباره قیمت دلار خیلی صحبت و حرف‌های مختلف زده می‌شود.

براساس تحلیل او، اگر برمبنای نقل پولی نگاه کنیم، حد پایین و بالای دلار با سال پایه‌های مختلف بین ۵۰ تا ۶۶ هزار تومان است، ولی با سال پایه درست (یعنی سالی که رابطه مبادله شبیه امسال باشد با توجه به افزایش ناگهانی فروش نفت امسال) قیمت همین حدود ۵۰ هزار تومان درست است. ولی از تیرماه سال بعد رشد دلار شروع خواهد شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ببببب

      نرخ هیجانیه ولی قیمت ها کاملا واقعی و بر اساس دلار ۵۲هزار تومانی محاسبه میشه مشکل از کجاس؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج