جاباما
۱۳۸۸۰
۳۶ نظر
۵۰۰۶
۳۶ نظر
۵۰۰۶
پ

زنم زیباست، نمی‌خواهم حجاب داشته باشد!

زنی در دادگاه گفت: همسرم از حجاب من ناراضی است و دوست ندارد حجاب پوشیده‌ای داشته باشم و بر این اساس دنبال طلاق دادن من است.

زنی در دادگاه گفت: همسرم از حجاب من ناراضی است و دوست ندارد حجاب پوشیده‌ای داشته باشم و بر این اساس دنبال طلاق دادن من است.

زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی در توضیح دلیل این درخواست گفت: یک سال گذشته به عقد همسرم درآمدم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری مراسم عروسی به منزل مشترک رفتیم و متاسفانه از همان ابتدا سر مسائل مذهبی دچار مشکل شدیم.

زن جوان ادامه داد: من و همسرم هر دو در خانواده مذهبی بزرگ شدیم و زمانی که همسرم به خواستگاری من آمد از این موضوع اطلاع داشت که حجاب من چگونه است و من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن را تغییر دهم.

وی با بیان اینکه همسرم از ابتدا حجاب من را پذیرفته بود، اظهار کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک‌مان، مرتب از من ایراد می‌گرفت که چرا حجاب من این‌قدر پوشیده است در حالی که حجاب خانواده خودش نیز همانند حجاب من است.

زن جوان که ۲۵ سال سن داشت، عنوان کرد: همسرم از من می‌خواست تا حجابم را مطابق میل او تغییر دهم و در مهمانی‌هایی که من هرگز نمی‌توانم در آن حضور داشته باشم شرکت کنم. اوایل فکر کردم شاید بعد از گذشت مدت کوتاهی از حرف‌های خود پشیمان شود اما اصرار او هر روز پررنگ‌تر می‌شد.

شوهر این زن جوان نیر گفت: این درست است که من جزء خانواده مذهبی و معتقدی هستم اما افکار و عقاید شبیه آنها نیست و همسرم در واقع انتخاب پدر و مادرم است نه انتخاب خودم. زیرا من دوست ندارم همسرم حجاب داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر اینکه اگر افکارت این‌گونه است چرا این دختر را به عقد خود درآوردی؟، گفت: همسرم از لحاظ ظاهری بسیار زیباست و زمانی که او را دیدم به او علاقمند شدم و فکر کردم می‌توانم او را از افکارش دور کنم و پوشش او را به آنچه که خود می‌خواهم تغییر دهم.

مرد ۲۹ ساله مدعی شد: همسرم از نظر ظاهری بسیار زیبا است و به نظر من باید تا زمانی که زنده است از این زیبایی استفاده کند در حالی که او خود را در پوششی پنهان کرده است که نمی‌تواند از آن لذت ببرد.

پدر مرد که در دادگاه حضور داشت نیز گفت: پسرم لیاقت چنین دختری را ندارد، زیرا همه آرزوی داشتن چنین همسری را دارند اما پسر من آن‌قدر بی‌غیرت است که نمی‌داند از همسرش که ناموس او است چه چیزی را می‌خواهد.

وی ادامه داد: پسر من باید برای همیشه فراموش کند که پدر و مادری دارد.

قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صادر کردن حکم طلاق به زندگی یک‌ساله این زوج پایان داد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

زنم زیباست، نمی‌خواهم حجاب داشته باشد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      دست قاضی درد نکنه! مرتیکه کم داشته بابا! چه غلطا"تغییر بدم". بدو دنبال کارت بابا

    • دانیال

      دیگه اینجوریشو ندیده بودیم ای خدا دارم دیوونه میشم چه فکری میکنه اون پسر واقعا لیاقت میخاد ؟

    • بدون نام

      این هم جزو عجایب المخلوقات این عالم است.قاضی به خاطر حجاب حکم طلاق صادر کرد، اما برای ضرب و شتم و کتک کاری و اعتیاد و هزار بدبختی دیگر حکم طلاق صادر نمیکند.
      آقا شما هم برو دنبال یکی دیگه.درکت میکنم که چی میکشی..این ملت همینند که میبینی

      پاسخ ها

      • فاران

        ناشناس
        سلام دو خط اولش خوب و زیبا ، خط آخر چی شد ؟؟؟

      • re

        آقای روشنفکر که عبارات فلسفی و عاقل اندر سفیه تو حرفات میاری و بینشم همچی یه جورایی یکی دو تا جمله تقلبی از خودت میندازی!
        بهت پیشنهاد میکنم (سعادت آباد) رو ببین، خیلی بی ربط به این قضایا نیست. حد و مرزها که از یه جایی بگذره (همون حد و مرزهایی که ما متحجرها میگیم خدا و پیغمبر و ... گفتن) به حکم فطرت انسان(که حتی حیوونا هم غیرت دارن) دردسر ساز میشه، این دیگه مسلمون و مسیحی و سکولار و ... برنمیداره! وقتی دو نفر باهم زندگی میکنن باید به عقاید هم احترام بذارن ولی تا جایی که حقوق و کرامت اجتماعی و انسانیشون خدشه دار نشه! حالا شما هی اینارو بنداز گردن اسلام! آخه من که میدونم چی تو فکرته برادر!!!!

    • a friend

      آخ بمیرم برات خانوم ایشاالله مادرمون دستتو بگیره

    • حمید 2

      واقعا اتفاق جالبی بود یکی به خاطر حجاب طلاق میگیره و یکی هم به خاطر بد حجابی .. حجاب خوبس اما زیادیش خیلی بدس اون هم واسه ی همسر

      پاسخ ها

      • فاران

        حمید 2
        سلام ، خیلی می خوامت با معرفت .
        بی برو برگرد با نظرت موافقم .

    • وحید

      این که مرده از حجاب زنش خوشش نمیومده قبول ولی اینو قبل از ازدواج باید برای زنش روشن می کرد.طرف انقدر احمق بوده که بخاطر خوشگلی دختره باهاش ازدواج کرده و انتظار داشته بعد از ازدواج افکار زنشو تغییر بده!البته دختره هم اشتباه کرده که بدون تحقیق بیشتر راضی به ازدواج شده...

    • Shohreh

      albate har kasi nazare khodesho dare va mohtarme amma hamishe adame mazhabi adam khubeye dastan nist.Ba un nafare nashenas ham movafegham kash tuye mavared digar ham inghadr dadgahaye ma zood tasmim migereftand.Faghat injaye dastan ro ham nagofte boodan ke rooze khastegari agha pesaram gofte bood ke az zanesh che tavagoei dare ya na?!!!!!!!!!!Ke ehtemalan gofte va jaye soal injast ke un khanoom chera un moghe ghabool karde!!!!!!!!!!!Faghat mikham begam zendegi arzeshesh kheyli balatar az ine !!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شما
        من همون ناشناس بالاییم(به دلایلی ناشناس کامنت دادم)
        اتفاقا نه.بعید میدونم که حرفی در مورد این موضوع زده باشه.ایشان امیدوار بوده که خانم خودش به یک سری مسائل برسه که نرسیده. به اصطلاح خواسته نوعی زرنگی به خرج بده.چون خانم احتمالا اگر از اول چنین چیزی طرح میشده راضی به این ازدواج نمیشده.به هر حال تابوهایی هست که به این سادگی شکسته نمیشن.و متاسفانه این تابو ها برای کسانی که اسیرشون هستند از زندگی با ارزش تره.حالا خیلی ها فکر میکنند که متضاد این حجاب سفت و سخت برهنگی است.ما متاسفانه یا سیاه سیاهیم و یا سفید سفید.با حد وسط و متعارف و نرمال چندان میانه خوبی نداریم.

    • فاران

      مرد حسابی !!!
      مگه لباسه که زود عوضش کردی ؟؟؟
      اگه زن بعدی حجاب نداشت اما اخلاق و رفتار زشتی داشت چی ؟؟؟
      حتما" بازم طلاق میدی !!!
      البته با این رای اخیر دادگاه بعید نیست !!!

    • بدون نام

      شاهد از غیب رسید:مراجعه کنید به این لینک از همین سایت:
      http://www.bartarinha.ir/fa/news/13822

      پاسخ ها

      • marjan

        ba nazarat movafegham .taghsir ma adama nist ke inghadr rangarangim?akhe ro zamini darim zendegi mikonim ke rozi 1bar khodesho dor mizane

      • بدون نام

        آفرین
        چه فیلسوفانه...

    • mahsa

      وای نه نه چه بچه بازی شده این زندگی برا این پسره سه سال دیگه پشیمون میشه مثه ...

    • aa

      این آقا میخواهد از زیبایی زنش لذت ببرند .
      و در زندگی خصوصیش شریک بشوند مانند خوک بی غیرت است.
      و دادگاه این مرد بی غیرت را باید شلق میزد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا یا خانم محترم
        شلاق یک مجازات غیر انسانی و خشن و توهین آمیزه که فقز در کشور های بدبخت جهان سوم کاربرد داره.شلاق چیست در قرن بیست و یکم؟
        بعد هم بی غیرتی مرد به دادگاه چه؟ به نظر شما ما در روزگاری هستیم که بالاسری ها برای زندگی خصوصی مردم نظر بدن و مجازات کنند؟

    • بدون نام

      عجب ادمایی پیدا میشن این یکی دیگه نوبره به خدا

    • علی

      آقای ناشناس.متاسفم برات. این تابویی که میگی اطاعت از امر خداست. خدای خالق میگه حجاب. حالا شما چی میگی؟!؟!؟!؟!
      بعدشم خدایی که گفته حجاب، همون میگه برای همسرت چنان باش که هربار نگات میکنه لذت ببره. این خانم هم برای بیرون حجاب داشته نه همسرش. مرده میخاسته در جمع و مهمونیای احتمالا ناجور زنش بی حجاب شه که زنش مخالفت کرده.
      متنو درست بخونید.
      اطاعت از همسر امر خداست تا جایی واجبه که امر دیگه ی خدا نقض نشه.

    • علی

      این مرد بسیار بی لیاقته.
      دادگاه بخاطر درخاست نامشروع مرد حکم طلاق داده. نه بخاطر حجاب(که بعضیا اینطوری نظر دادن) لطفا خبرو خوب بخونین.
      آقای ناشناس اگر واقعا خداپرستیم و شیعه ایم.، معلومه که اطاعت امر خدا که خالق ماهست برامون از همه چیز مهمتره.
      تقسیم سیاهوسفید و حدوسط دیگه چه صیغه ایه؟؟؟ حد وسط چیو میخای معیار قرار بدی؟؟؟
      این حد وسط که میگی عزیز من متغیره در مکانها و زمان مختلف. و اصلا استدلال درستی نیست. منبع مطمئن و محکم کلام خداست که حجاب کامل در سطح جامعه و در عموم هست.و اگه خدا رو به خدایی قبول داریم باید بهش عمل کنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اصطلاح"کلام خدا"رو بهش میگن:مغلطه مصادره به مطلوب
        begging the question
        نادیده گرفتن سوال اصلی

        حالا اگر خداپرست یا شیعه نیستیم چی؟ شما مستقیما با خدا صحبت کردید؟
        شما ممکنه شخص خودتون بخواید در صورت زن بودن حجاب داشته باشید.و ممکنه یک زن نخواد که شما از روی"کلام خدا"براش تکلیف معین کنید.
        حد وسط رفتار انسانیست.رفتار و هنجار ها و طرز پوشش اجتماعی انسانها.
        دادگاه به خاطر درخواست نامشروع
        مرد حکم طلاق داده.اعتیاد و ضرب و شتم و تهدید به مرگ و هزار تا بدبختی دیگه مشروعه؟ما اتفاقا هم این خبر رو خوندیم و هم خبر های دیگه رو.
        همینقدرش رو هم سایت منتشرنمیکنه.مثل جوابی که به فاران دادم!!

      • بدون نام

        راستی جنابعالی همونی نیستید که یه جا رکورد منفی سایت رو شکسته بودید؟
        خوب تشریف ببرید پاکستان یا لیبی.ایران دیگه جای این قبیل افکار نیست

    • مهشید

      با احترام به همه ی آقایون خصوصاً روشن فکراشون اینو بگم: به عنوان یه دختر ایرانی متنفرم و دیگه داره حالم از اینکه یه مرد چه شوهر چه آقایون ... بخوان برای حجاب من
      (چه حجاب داشتن چه نداشتن)تصمیم بگیره به هم میخوره.کی می خوایم این افکار متحجرانمونو کنار بذاریم!کی بیدار می شیم؟!!!

    • علي

      آقاي ناشناس. راس ميگي اين ملت همينن . شما برا بيان عقايد غربي و سكولار خودت روي ملت ايران سرمايه گزاري نكن. آره . چون اين ملت همينن و بشدت به اوامر خدا پايبندن.

    • علی

      عزیز من مث اینکه مشکلات فکریت فراتر از حد تصوره. اینکه هرجاکم میاری بگی مغلطه .... خیلی خوب نیست.
      کلام خدا یعنی قرآن کریم .که خدا صراحتا احکام زیادی رو در اون اعلام کرده. برای زندگی بشر.خدا اینقدر مهربون هست که خودش با بشر ارتباط برقرار کنه از طریق پیامبرانو امامان که واسطه بین انسانها و خالق هستی هستن. فهم اینا خیلی سخته؟!؟!؟!؟!؟!؟
      شما اگه تفکر سکولارت اجازه نمیده حتی طرف قرآن بری و کورکورانه مخالفت میکنی مشکل از شماست.
      احکام حجاب در قرآن که کلام مستقیم خداست کاملا واضحه. مسلما برای سعادت بشر حجاب لازمه که خدای دانا به تمام علوم حدود مشخص کرده. یا نه فک میکنی از خدا بیشتر میفهمی یا اینکه خدا هم متحجره؟!؟!؟!؟!!؟

    • علی

      پس اگه حد وسط عرف معیار باشه . کسی بره اروپا میتونه اونطوری باشه؟
      واقعا چه تفکر روشنی!!!!!!!

      عزیز من کار درست اونه که رفتار فردی و اجتماعی و عرف و... با خدا قیاس شه و سنجیده شه. نه برعکس. آفرینش و انسان مخلوق خدا هستند. خدا بهترین هدایت کننده است. اونکه خلقمون کرده بهتر از همه نیازامون و صلاحمون و... رو میشناسه پس درست اینه که به خالق اقتدا کنیم.

    • Shohreh

      Ba salam;aghaye mohtaram Fekr mikonam dakhele Iran kamtar kasi bashad ke jomalate shoma ra az vaghti be donya miyad nashnide bashad!!!!!vali fekr nemikonin eddeaye khodaei va peighambari ye jour bimariye?!!!!!!Mishe begid shoma chetouri tashkhis midid kasi seculare ya kafar ?!!!!!Fekr nemikonid dige basse ke ma baraye pish bordane nazarste shakhsimoun hey kalame khoda ro baziche gharar nadim ?!!!!! Zemnan ba Mahshid movafegham

    • niloufar

      baba mage inja jae dava o bahse?b ghole ghadimia eisa b dine khodesh mosa b dine khodesh.

    • sh

      علی اقا افرین خداوند برای خانواده ات نگهت دارد .تمام حرفات درست هست.به قول معروف شیر مادرت حلالت

    • علي

      1.شنيديد؟ پس چرا عمل نميكنيد؟
      2. بيمار؟ يعني چي؟
      3. سكولار خودموني بگم يعني عدم دخالت دادن خدا و اوامرش در زندگي دنيا.
      4.نظر شخصي؟!؟!؟!؟!!؟!؟
      خانم شهره من نظر شخصي گفتم؟!؟!؟!!؟
      بهر حال ما يا خدا و حرفاشو قبول داريم يا نداريم. بنده حقير حرفي جز از قران نگفتم.من خدارو بازيچه كردم يا جنابعالي كه براي دستورات خدا پشيزي ارزش قايل نيستي و كسي كه از خدا بگه رو بيمار تلقي ميكني؟!؟!؟!
      درضمن.تو خبر مرد داره زنو از اعتقادش منع ميكنه. مهشيد چيو خونده من نميدونم.

    • Mahdiye

      از علی اقا تشکر میکنم ولی چه شما علی اقا چه ناشناس باید سعی کنیم ارومتر نظراتمونو مطرح کنیم نظر هر کسی برای خودش مهمه ناشناس عزیز!ما که مثل بچگی هامون برای یار کشی و دعوا نیومدیم اومدیم مثل ادمای متمدن درباره یه موضوع نظربدیم ممنون

      پاسخ ها

      • فاران

        مهدیه خانم سلام
        حضورت تو صفحات مجله کمرنگ است
        بیشتر بیا و نظرات خوب خودت رو ارائه کن
        ممنون .

    • marjan

      ba nazare mahdiyeh movafegham va hame midunandnazare harkasi mohtarame va hich kasi hagh nadare nazare shakhsisho be digaran tahmil kone

    • علي

      مهديه خانم كاملا باهات موافقم و بنا بر همين احترام متقابل مرد نبايد به همسر محجبش زور ميگفت. بازم موافقم كه حد اقل نظر هر كس براي خودش محترمه و البته خوشابحال كساني كه با نظرات خدا همسو باشن.
      در ضمن اين حقير بي احترامي نكردم. با استدلال روشن و مودب حرفيدم.اما متاسفانه برخي صحبت از بيماري كردن كه جوابشان گفته شد. ممنون

    • Shohreh

      Avalan ali agha az koja fahmidin shenidim amal mikonim ya nemikonim .Dovoman goftam dast az jomalate tekrari bardarid balke harfatoon be del beshine.Sevoman bazam pishe khoda maloum mishe ki pashisi ghayel has ky nist pas janeshiniye khodaro nakonid.Chaharoman unaeiham ke ghorano sar neyze mikardan hamash az ghoran maye mizashtan pas lotf konid az khodetoun maye bezarid.Panjoman un secular ke tarjome kardi;faghat nemidoonam azash chera ye jahayi estefade mishe,baghiye mogheha khoda koja mire nemidoonam.Sheshoman sharmande vali javabe man ham dade nashod man un mard ro taeid nemikonam ke be ejbar mikhast tarafe moghabelesho taghyir bede amma ba tarafe digar ham ke shoma hastid movafegh nistam chon tooye goftare shoma ham mesle un marde dakhele dastan ye ravesh moshabeh diddeh mishe ke inam az dide man ye joor bimariye.Dar akhar ham faghat bazam harfamo tekrar mikonam har ensani be hokme ensan boodan va be harf hamoon khoda mokhtare ke khodesh baraye behesht va jahanname khodesh tasmim begire pas lotfan shoma pish pish jaye khoda daste bandi nafarmaeid va ejaze bedin har kasi ba nazare khodesh behesht va jahannamesho bedoone dava entekhab kone.Zemnana nemidoonam chera ye seri az bahs gorizanan ba ehteram be unaei ke gofte boodan behtare bahs nabashe ya mesle adamhaye motemadden aroomtar harf bezanim bayad begam laaghal azizan haminjahast ke ba hamin bahshaye koochik bavarhaye bozorg shekl migere;hamishe ye mokhalefe mohkam ye mofaghe mohkamo shekl mide va bavara amightar mishe hamoon bavar galbi ke kheylihamoun donbaleshim

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج