۱۳۸۸۸۰۲
۱۶۷۳
۱۶۷۳
پ

پیام ویژه‌ای که ایران برای اسرائیل فرستاد

یک کارشناس غربی معتقد است ایران با استفاده از موشک پیشرفته خود در هدف قرار دادن مقرهای تروریست‌ها در سوریه، اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کرده است.

ایسنا: یک کارشناس غربی معتقد است ایران با استفاده از موشک پیشرفته خود در هدف قرار دادن مقرهای تروریست‌ها در سوریه، اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کرده است.

پیام ویژه‌ای که ایران برای اسرائیل فرستاد

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد برای هدف قرار دادن تروریست‌ها در استان ادلب سوریه از یکی از پیشرفته‌ترین و بلندبردترین موشک‌های خود استفاده کرده است: «خیبرشکن».

روزنامه نیویورک‌تامیز با اشاره به عملیات‌های ضدتروریستی ایران در هفته جاری نوشت ایران علاوه بر اینکه بُرد و پیچیدگی موشک‌های خود را نشان داد بلکه می‌خواست ثابت کند که «این عصر جدیدی است که می‌تواند ضمن قدرت‌نمایی، اعتبار خود را به‌عنوان یک تامین‌کننده مهم تسلیحات نظامی ارتقا دهد».

روزنامه آمریکا می‌نویسد برد و دقت این موشک توجه مقام‌های امنیتی در اروپا و رژیم صهیونیستی و همچنین کارشناسانی که پیشرفت‌های فناورانه ایران را دنبال می‌کنند، جلب کرده است.

نیویورک‌تایمز در ادامه نوشت ترکیب جدیدترین موشک‌ها و ناوگان پهپادی به ایران کمک کرده تا به یکی از تولیدکنندگان پیچیده‌ترین تسلیحات در منطقه غرب آسیا تبدیل شود.

این رسانه در ادامه نوشت: «توانایی ایران در تولید هزاران پهپادها باعث شگفتی بسیاری در میان مقام‌های (غربی) شده است. حالا توانایی‌های موشکی ایران، غرب را مجبور کرده تا درباره دفاع و پاسخ به فکر فرو بروند».

موشک خیبرشکن که در سال ۲۰۲۲ از آن رونمایی شد، یک موشک هدایت‌شونده نقطه‌زن و با سوخت جامد است که برد ۱۴۵۰ کیلومتری دارد؛ یعنی می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد.

نیویورک‌تایمز نوشته آن‌چه خیبرشکن را از سایر تسلیحات ایران متمایز می‌کند این است که کلاهک آن می‌تواند با باله‌های آیرودینامیکی کوچک خود تغییر مسیر دهد و از سامانه‌های پدافندی عبور کند.

رسانه آمریکایی معتقد است تصمیم ایران برای استفاده از این موشک علیه تروریست‌ها در سوریه در حالی که امکان استفاده موثر از موشک‌های دیگر با پیچیدگی کمتری نیز وجود داشت، «نشانه‌ای مبنی بر این است که ایران احتمالا بیشتر از آن‌که بخواهد علیه یک گروه تروریستی اقدام تلافی‌جویانه انجام دهد، قصد داشته قدرت خود را به غرب نشان دهد».

«فابین هینز» کارشناس امور نظامی و غرب‌ آسیا در «موسسه بین‌المللی برای مطالعات راهبردی» مستقر در لندن می‌گوید: «بسیار قابل توجه است که می‌بینیم از چنین سامانه‌ای استفاده می‌شود. این سوال وجود دارد که آیا ایرانی‌ها قصد داشته‌اند یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های خود را در شرایط میدانی آزمایش کنند و یا به اسرائیل پیام دهند؛ شاید هر ۲».

نیویورک‌تایمز نوشته نام خیبرشکن به جنگ قرن هفتم اشاره دارد که در آن مسلمانان، قبایل یهودی را شکست دادند و آن‌طور که هینز می‌گوید می‌توان با این نام‌گذاری، «ماموریت این موشک» را مشاهده کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج