اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۸۸۳۶
۱۷۲۷
۱۷۲۷
پ

خط و نشان یک نماینده مجلس برای پاکستان

پس از حملات موشکی امروز پاکستان به اهدافی در ایران که به شهادت ۹ نفر انجامید، دولت و مجلس اظهار نظر دقیقی نسبت به این واقعه و تصمیم پس از آن نداشته‌اند.

انتخاب: پس از حملات موشکی امروز پاکستان به اهدافی در ایران که به شهادت ۹ نفر انجامید، دولت و مجلس اظهار نظر دقیقی نسبت به این واقعه و تصمیم پس از آن نداشته‌اند.

خط و نشان یک نماینده مجلس برای پاکستان

معین الدین سعیدی، نماینده مجلس، درباره نظر مجلس مبنی بر حمله پاکستان به «انتخاب» گفت: هنوز مجلس هیچ گزارش دقیقی از این واقعه ندارد که بتواند درباره آن تصمیم گیری کند. معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان صحبت‌هایی مبنی بر شهادت کودکان و نوجوانان داشته اند. در بیانیه وزارت خارجه پاکستان اشاره شده بود که به یک گروه تروریستی حمله کرده اند، اما هیچ گروه تروریستی درخاک ایران وجود ندارد. آنچه مشخص است این است که نباید قبل از مشخص شدن دامنه این موضوع اظهار نظر هیجانی داشت. همواره روابط دیرینه‌ای بین ملت ایران و پاکستان وجود داشته است. الان انتظار داریم که در یک فضای عقلانی سیاست مداران این نگرانی‌ها را مرتفع کنند. از هر طرف اگر این فضای برخورد ادامه پیدا کند، بیشترین متضرر مردم سیستان هستند. مسئولین پاکستانی بدانند که صبر ایران حدی دارد و قطعا بیشتر از این تحمل نخواهد شد. امیدوارم مسئولین دو کشور اجازه دهند در مورد این موضوع بررسی شود و اجازه ندهیم کشور‌های بیگانه از اختلاف بین دو ملت سوءاستفاده کنند.

وی در ادامه درباره توان برقراری ارتباط با پاکستان بیان کرد: متاسفانه در طول سالیان متوالی، بسیاری از جنش‌های تروریستی از خاک پاکستان استفاده می‌کردند تا در استان سیستان و بلوچستان تنش ایجاد کنند. این موضوع چیز قابل انکاری نیست. آنچه برای مسئولین دو کشور اهمیت داشته ارتقاع سطح روابط بوده است. در دولت فعلی ارتباط خوبی برقرار شد و بازارچه‌های مرزی ایجاد شدند. مرز میرجاوه و بازارچه دریایی پسابندر، کوهک و... باعث اشتغال و تجارت در حوزه مرزی می‌شد و بسیار بسیار برای دو طرف مرز اهمیت داشت. ایالت بلوچستان در پاکستان مردم ایرانی دارد و همواره عمق استراتژیک کشور ما می‌توانست محسوب شود. بسیاری از مردم آن ناحیه خود را ایرانی می‌دانند. 

سعیدی درباره راهکار مقابله با پاکستان گفت: ادامه این وضعیت مردم بلوچ را در دو طرف مرز متضرر می‌کند. وقتی یک کشور خاک خود را در اختیار گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد، حمله به پایگاه‌های آن تروریست‌ها دفاع مشروع است. حمله علیه پایگاه‌های تروریستی در پاکستان درست است، اما هیچ گروه ترویستی در ایران نیست که آن‌ها به آن حمله کنند. در پاکستان سیاسیون تصمیم نمی‌گیرند و تمام تصمیمات را ارتش پاکستان می‌گیرد. در چنین شرایطی مسئولین نظامی و امنیتی هم باید ارتباطات خود را برقرار کنند و اجازه ندهد گروه‌های تروریستی روابط دو کشور را خراب کنند. در چنین شرایطی که دامنه‌های موضوع مشخص نشده از مسئولین خواهش داریم که از اظهارات شتاب زده خودداری کنند. الان کارشناسان وزارت کشور و نظامی و امنیتی موضوع را بررسی می‌کنند و باید اجازه دهیم موضوع از روال دیپلماتیک جلو برود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج