۱۳۸۹۶۷۷
۵۸۸
۵۸۸
پ

مورچه‌های آتشین اینگونه برای ملکه خود قایق ساختند

این نوع رفتار مورچه‌ها شناخته شده است، در واقع مورچه‌ها به همین رفتارهای اجتماعی جمعی خود معروف هستند.

خبرآنلاین: این نوع رفتار مورچه‌ها شناخته شده است، در واقع مورچه‌ها به همین رفتارهای اجتماعی جمعی خود معروف هستند. هنگامی که آن‌ها سعی می‌کنند کنار یکدیگر شنا کنند به طور ناخودآگاه دست و پا زدن آن‌ها باعث دفع یکدیگر می‌شود، با این حال آنها به کمک پدیده ای به نام «Cheerios effect» که در اثر کشش سطحی آب به وجود می‌آید در کنار یکدیگر می‌مانند.

 

۵۰۰۰ مورچه آتشین به دستور ملکه خود با به هم پیچیدن اندام‌ها و فک پایین خود یک قایق شناور ساختند تا کلونی خود را از مرگ نجات دهند.

شخصی با ویدئویی که از یک کلنی مورچه زیر یک آبنما در حیات خلوت خانه‌ای گرفته است، نشان می‌دهد هنگامی که سطح آب در لانه این مورچه‌ها بالا می‌رود نوزادان خود را جمع آوری می‌کنند و درست قبل از این که آب خانه آن‌ها را در بر بگیرد به یکدیگر کمک می‌کنند و یک قایق نجات می‌سازند.

این نوع رفتار مورچه‌ها شناخته شده است، در واقع مورچه‌ها به همین رفتارهای اجتماعی جمعی خود معروف هستند. هنگامی که آن‌ها سعی می‌کنند کنار یکدیگر شنا کنند به طور ناخودآگاه دست و پا زدن آن‌ها باعث دفع یکدیگر می‌شود، با این حال آنها به کمک پدیده ای به نام «Cheerios effect» که در اثر کشش سطحی آب به وجود می‌آید در کنار یکدیگر می‌مانند.

مورچه‌های آتشین اینگونه برای ملکه خود قایق ساختند

«Cheerios effect» که در اثر کشش سطحی آب به وجود می‌آید

این پدیده درست مانند زمانی است که غلات صبحانه شما در یک کاسه شیر، فرورفتگی مقعری را در سطح آب ایجاد می‌کند تا به صورت خوشه‌ای روی آب بماند.

مورچه‌های آتشین با این پدیده از ملکه خود محافظت می‌کنند، همه مورچه‌ها از بزرگ و کوچک، با گره زدن آرواره‌ها و دست و پاهای خود به یکدیگر قایق نجاتی می‌سازند که مرکز آن به میزان کمی فرو رفته است تا ملکه در مرکز آن بنشیند.

مورچه‌های آتشین اینگونه برای ملکه خود قایق ساختند

مورچه‌های آتشین یک قایق شناور تشکیل دادند تا کلنی را از غرق شدن در یک استخر نجات دهند

این لانه مورچه‌ها هنگام جستجو در حیات خانه‌ای پیدا شد و به طور دقیق تعداد مورچه‌های آن مشخص نبود اما به گفته شخصی که این لحظه را ثبت کرده، به راحتی 5000 مورچه دیده می‌شود که با نگه داشتن حباب هوا سعی می‌کردند قایق خود را روی آب نگه دارند.

آن‌ها برای محافظت از ملکه خود ساختاری را ایجاد کردند که شکستن آن به 400 برابر وزن بدن خود آن‌ها احتیاج دارد. این قایق به راحتی می‌تواند تا دوازده روز روی آب بماند اما در این فیلم دیده می‌شود که مورچه‌ها یک اردک پلاستیک پیدا کردند و خود را نجات دادند.

مورچه‌های آتشین اینگونه برای ملکه خود قایق ساختند

در یک نقطه مورچه‌های آتشین به سر یک اردک لاستیکی زرد پناه می‌برند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج