۱۳۹۰۰۴۷
۹ نظر
۳۷۵۰
۹ نظر
۳۷۵۰
پ

بزرگترین طوفان برفی در راه ایران

پس از خطاهای پی‌درپی در پیش‌بینی‌ بارش‌های پاییز و تجربه گرمای بی‌سابقه در زمستان، حالا کارشناسان هواشناسی از جبران کم بارشی در پاییز و نیمه نخست دی‌ماه می‌گویند و معتقدند به‌دنبال نفوذ ۲سامانه بارشی در هفته اول و دوم بهمن‌ماه، برف و باران سراسر کشور را فرامی‌گیرد.

همشهری آنلاین: با اینکه کارشناسان هواشناسی با احتیاط بیشتری درباره پیش‌بینی‌ها صحبت می‌کنند اما براین باورند که ۲ سامانه مدیترانه‌ای از روز دوشنبه هفته جاری تا اواسط هفته آینده، بسیاری از مناطق ایران را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد که بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

بزرگترین طوفان برفی در راه ایران

تهران هم از هر دو سامانه بارشی مدیترانه‌ای بارش‌های نسبتا خوبی را دشت می‌کند که بارش در ارتفاعات و شمال پایتخت به‌صورت برف خواهد بود.

تأثیر جریان‌های قطبی بر بارش ایران

یک کارشناس مستقل هواشناسی درباره ورود سامانه های بارشی به ایران در هفته پیش رو، گفت:« نخستین سامانه بارشی مدیترانه اواخر دوشنبه از جنوب غرب وارد ایران می‌شود و شمال و شمال غربی و نیمه شمالی کشور را دربرمی‌گیرد. این سامانه برخلاف موج بارشی هفته قبل، به‌احتمال زیاد به خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی هم می‌رسد و در این مناطق شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.»

محمدرضا جاویدی افزود:« بعد از ۳ روز فعالیت سامانه نخست، موج دوم مدیترانه‌ای باز هم از شمال غرب وارد می‌شود و این بار مناطق وسیع‌تری از کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. البته هرچه به زمان ورود سامانه‌ها نزدیک‌تر شویم پیش‌بینی‌ها از فعالیت و میزان بارش دقیق‌تر است. درصورت عمیق‌تر شدن جریان‌های قطبی روی شمال دریای سرخ، رطوبت بیشتری از دریای سرخ به دل سامانه‌ها تزریق می‌شود و این موضوع بر بارش‌ها تأثیرگذار است.»

بارش برف تا سه متر

او ادامه داد:«نخستین موج بارشی بهمن‌ماه شمال غرب، غرب و غرب سواحل خزر را دربرمی‌گیرد و تا اواخر هفته بارش‌های خوبی را نصیب منطقه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود در مناطق مستعد یعنی ارتفاعات استان‌های اردبیل، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ارتفاع برف به ۳ متر هم برسد.

دومین سامانه بارشی بهمن‌ماه از اواخر روز جمعه از شمال غرب وارد ایران می‌شود و طبق پیش‌بینی‌ها این سامانه قدرت بیشتری نسبت به سامانه نخست دارد و اکثر نقاط به جز جنوب شرق حتی برای ساعات کوتاه بارش‌ دشت می‌کنند.

نقشه تاثیر دو سامانه مدیترانه ای بر شهرهای ایران

بزرگترین طوفان برفی در راه ایران

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاپیون

      خدا کند که در بهمن و اسفند بارش های مطلوبی در کشور داشته باشیم.در نیمه جنوبی کشور واقعا زمین ها تشنه اند.

    • ناشناس

      ای خدا کرمان هم برف ببارد بچه ها وهمه مردم منتظرن

    • ناشناس

      خخخ پیش بینیاتون فقط از تابستون گفتین امسال زمستون پر بارشی داریم پس کو

    • ناشناس

      به امید خدا

    • ناشناس

      من خودم کارشناس هواشناسی هستم، این پیشبینی تقریبا از دو هفته پیش مشخص بود، البته سیستم اول از شمالغرب میاد، دوشنبه و سه شنبه در تهران، و سیستم دوم از شمال غرب و جنوب غرب، شنبه و یکشنبه در تهران، دوشاخه که با هم ادغام میشن. امیدوارم بارشهای خوبی داشته باشن. هفته اینده از یکشنبه شب احتمال داره دمای هوا در تهران به صفر و کمتر برسه.

    • ناشناس

      سال 96 همین شرایط کمبارشی را داشتیم، حتی کمتر از الان، و ماههای بهمن تا اردیبهشت، کمبود بارش را جبران کرد، امیدوارم این دفعه هم همینطور بشه.

    • ناشناس

      ان‌شاالله

    • کورش


      هواشناسی شده چوپان دروغگو

    • ناشناس

      انشالله بارون بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج