۱۳۹۰۷۶۱
۱ نظر
۳۵۴
۱ نظر
۳۵۴
پ

نامه اعتراضی شرکت‌های پایین دست پتروشیمی به رئیسی

اتحادیه پایین دستی پتروشیمی در نامه‌ای با اعتراض به گران فروشی مواد اولیه به تولیدکننده‌های داخلی، خواستار ورود رئیس جمهور به این مسئله شد.

ایسنا: اتحادیه پایین دستی پتروشیمی در نامه‌ای با اعتراض به گران فروشی مواد اولیه به تولیدکننده‌های داخلی، خواستار ورود رئیس جمهور به این مسئله شد. 

نامه اعتراضی شرکت‌های پایین دست پتروشیمی به رئیسی

اتحادیه پایین دستی پتروشیمی در نامه ای اعتراضی به رئیس جمهور از قیمت بالای مواد اولیه پتروشیمی گلایه کردند. در این نامه آمده در حالی که محصول پتروشیمی ایرانی زیر قیمت جهانی به تولیدکننده اجنبی فروخته می شود، برای تولیدکننده داخلی، حدود دو برابر قیمت جهانی تمام می شود. در بخشی از این نامه آمده است: 

اخیرا دو نامه مهم به شکل همزمان در فضای مجازی منتشر شده و داغ دل تولیدکنندگان پائین دست پتروشیمی را زنده کرده است. نامه نخست، نامه اتاق بازرگانی ایران مبنی بر دامپینگ(فروش زیر قیمت) محصول پلی استایرن ایرانی با کد گمرکی ۳۹۰۳۱۹۰۰۰۰۰۰ جهت فروش در بازار یک کشور همسایه است.

نامه دوم، نامه انجمن کامپوزیت ایران مبنی بر رقابت ۱۰۰ درصدی روی محصول مونومر استایرن که ماده اولیه تولید رزین پلی استر است(جهت استحضار حضرتعالی، پتروشیمی‌های تولید کننده پلی استایرن، خوراک مونومر استایرن خود را از پتروشیمی پارس دریافت می‌کنند و منومر استایرن، حدود ۴۰ درصد از مواد تشکیل دهنده رزین پلی استر را شامل می‌شود).

معنای این اخبار و ارقام آن است که محصول پتروشیمی ایرانی در حالی که زیر قیمت جهانی به تولیدکننده اجنبی فروخته می شود، برای تولیدکننده داخلی، حدود دو برابر قیمت جهانی تمام می شود.

 در بخش دیگری از این نامه آمده است: سوال این است که پتروشیمی‌های تولیدکننده پلی استایرن چگونه و با چه قیمتی، منومر استایرن خود را تهیه می‌کنند که می‌توانند با فروش زیر قیمت جهانی اقدام به دمپیینگ در بازارهای کشور همسایه کنند؟ آیا برای تولیدکنندگان ایرانی مقرون به صرفه نیست که کارخانه خود را در ایران تعطیل و مشابه آن را در کشورهای همسایه دایر کنند بلکه مواد اولیه ایرانی را ارزان‌تر خریداری کنند؟ آیا با این گران فروشی مواد اولیه در داخل کشور، رشد تولید و مهار تورم ممکن است؟ آیا این سیاست‌ها، مشوق خام فروشی نیست؟ آیا با این قیمت‌های افسارگسیخته مواد اولیه، تولید ایرانی می‌تواند در بازارهای جهانی رقابت کرده و برای کشور ارزآوری کند؟

در پایان نامه تاکید شده از آن مقام محترم که یقین داریم دغدغه تولید ملی را دارید و ملتزم به شعار «مهار تورم و رشد تولید» هستید، درخواست داریم به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی دستور ورود بازرسی ویژه ریاست جمهوری به این پرونده را صادر فرمائید.

نامه اعتراضی شرکت‌های پایین دست پتروشیمی به رئیسی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آخه زیر قیمت ندند کی ازشون میخره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج