۱۳۹۱۶۳۲
۱۵۰
۱۵۰
پ

دو دلیل آلودگی هوا از نظر نماینده مجلس

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس علت اصلی آلودگی هوا را مصرف زیاد سوخت و کیفیت پایین آن دانست.

ایسنا نوشت: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس علت اصلی آلودگی هوا را مصرف زیاد سوخت و کیفیت پایین آن دانست.

سمیه رفیعی با اشاره به آلودگی هوا در کلانشهرها گفت: علت اصلی آلودگی هوا در ایران و سایر کشورهای دنیا میزان مصرف سوخت است؛ در این بین متاسفانه مصرف سوخت در کشور ما خیلی زیاد است؛ به طوری که ایران در زمره کشورهای پرمصرف محسوب می شود. شاید علت آن هم به برخورداری از منابع انرژی فسیلی بر می گردد.

وی ادامه داد: در این بین در شرایط مصرف زیاد سوخت، اگر کیفیت سوخت مصرفی اعم از خودرو، صنایع و نیروگاه پایین باشد در افزایش آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود.

این عضو کمیسیون کشاورزی محلس یادآور شد: در چند سال اخیر آلاینده شاخصی در آلودگی هوا داریم که آن، ذرات پی‌ام ۲/۵ است؛ بخش هایی از منبع ذرات پی‌ام ۲/۵ طبیعی است که وارد کشور شده و بخش‌هایی از این منبع نیز به سایر حوزه‌ها برمی‌گردد.

رفیعی ادامه داد: باید فکری برای این موارد شود و مدیریت هماهنگ و منسجم صورت گیرد لذا اگر اقدامات برای مقابله با آلودگی هوا منسجم نباشد قطعا محکوم به شکست خواهد شد.

رییس فراکسیون محیط زیست درباره میزان تاثیر مازوت سوزی در آلودگی هوا گفت: در این باره باید بررسی کرد که سهم مازوت سوزی در شهرهای مختلف چقدر بوده و به تبع آن به چه میزان در آلودگی هوا اثرگذار است؛ به عبارت دیگر وقتی صحبت از آلودگی هوا در شهری می شود باید آن را براساس شاخص های آلودگی آن شهر بررسی کرد.

رفیعی در جمع بندی گفت: علت اصلی آلودگی هوا مصرف زیاد سوخت و کیفیت پایین آن است که علت آن هم به مصرف بالای سوخت در منابع ثابت و متحرک شخصی و عمومی بر می گردد؛ از آنجا که مصرف سوخت خیلی زیاد است، میزان سوخت در نظر گرفته شده برای خودروها کافی نیست؛ از طرف دیگر خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل با مصرف زیاد هم وجود دارد لذا برای تامین سوخت، کیفیت سوخت را کاهش می دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج