۱۳۹۱۹۴۰
۱۴۰۱
۱۴۰۱
پ

هزاران هندی در صف استخدام اسرائیل

"در هند، چهار روز کار می‌کنی و دو روز غذا می‌خوری" این را یک کاشی کار هندی می گوید.

عصر ایران: هزاران هندی با وجود جنگ شدید در غزه به دنبال کار در اسرائیل هستند. خبرگزاری فرانسه با اشاره به برنامه افزایش اعزام نیروی کار از هند به اسرائیل نوشت: با وجود جنگ شدید بین اسرائیل و حماس ، هزاران هندی در صف‌های طولانی برای درخواست شغل در اسرائیل قرار ایستاده اند. انها می گویند خطر علیه جان شان بهتر از گرسنگی در سرزمین شان است.

"دیپاک کومار" شهروند هندی که در صف متقاضیان شغل در اسرائیل قرار دارد به خبرگزاری فرانسه گفت: "لبخند می زنم و گلوله می خورم.. اما در مقابل دریافت ۱۵۰ هزار روپیه (حدود ۱۷۰۰ یورو). 

او در کنار شمار زیادی از افراد متقاضی شغل در اسرائیل در یک مرکز آموزشی و استخدامی در منطقه لاکنو ( ۵۰۰ کیلومتری شرق دهلی نو پایتخت هند) در صف، منتظر ایستاده است.

هزاران هندی در صف استخدام اسرائیل

 

هزاران هندی در صف استخدام اسرائیل

 "در هند، چهار روز کار می‌کنی و دو روز غذا می‌خوری" این را یک کاشی کار هندی می گوید. او توضیح می دهد از خطرات سفر به اسرائیل با وجود ادامه جنگ در غزه آگاه است.

اگرچه هند پنجمین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از اقتصادهای با رشد سریع است اما میلیون ها نفر در این کشور نمی توانند شغل تمام وقت داشته باشند.

آمار دولتی نشان می‌دهد تقریباً ۲۲ درصد از نیروی کار هند " کارگر موقت" با میانگین درآمد ماهانه ۷۸۹۹ روپیه (۸۸ یورو) هستند.

بنابراین، امید به استخدام در بخش ساخت و ساز اسرائیل قوی تر از خطر است. در کنار این، حقوق ها در اسرائیل 18 برابر هندوستان است.

"جبار سینگ" تعمیرکار موتورسیکلت هم گفت: "اگر مقدر شده باشد که بمیریم، همان جا در اسرائیل می میریم. حداقل بچه های ما چیزی گیرشان می آید. این بهتر از گرسنگی اینجاست."

"کشاو داس"، پدر دو فرزند در لاکنو هند هم در صف ایستاده است. او گفت: "می دانم که به منطقه خطرناکی می روم. اما باید به خانواده ام غذا برسانم... وگرنه دو فرزندم از گرسنگی می میرند. اینجا کار نیست."

 ۱۰ هزار کارگر

سفارت هند در تل آویو گزارش می دهد حدود 18 هزار هندی در اسرائیل به ویژه در زمینه های مراقبت از سالمندان و بخش های الماس و هوش مصنوعی مشغول به کار هستند. همچنین شماری زیادی از دانشجویان هندی نیز در اسرائیل تحصیل می کنند.

هزاران هندی در صف استخدام اسرائیلهزاران هندی در صف استخدام اسرائیل

 "ما خان" مسئول جذب کارگران در موسسه آموزش صنعتی لاکنو هند گفت: جنگ، شرایط اسرائیل را دگرگون کرد. جنگ باعث شد جستجو برای نیروی کار در بخش‌های جدید مانند ساخت‌وساز آغاز شود زیرا جنگ باعث خروج هزاران کارگر آسیایی از اسرائیل شد. بسیاری از سربازان ذخیره اسرائیلی، به ارتش پیوستند و مجوز کار کارگران فلسطینی هم لغو شد.

"راج کومار یاداو" رئیس این مرکز هندی هم گفت دفاتر اشتغال در اسرائیل اکنون به دنبال جذب حداقل 10 هزار کارگر ساختمانی با حقوق تا 140 هزار روپیه (1550 یورو) هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه اعزام نیروی کار هند به اسرائیل از حمایت مقامات هندی برخوردار است؛ افزود: "ویزا می دهند و آنها را جذب می کنند ... به 10 هزار خانواده نان می رسد".

منطقه خطرناک

در حالی که جویندگان کار در لکهنو هند صف می کشند، اسرائیل حملات خود را در 4 هزار و 500  کیلومتر آن طرف تر، یعنی در  شهر خان یونس غزه افزایش داده است.

بر اساس شمارش خبرگزاری فرانسه و بر پایه آمار رسمی اسرائیل، در حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر گذشته ، 1140 نفر کشته شدند. همچنین حدود 250 نفر هم به اسارت گرفته شدند. تاکنون در مبادله با زندانیان فلسطینی یا به طور یکجانبه، حدود 100 نفر آنها آزاد شدند. 

همچنین در جنگ اسرائیل علیه غزه تاکنون بیش از 26 هزار نفر کشته شدند که اکثر آنها زنان و کودکان و نوجوانان بودند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در حمله 7 اکتبر حماس، دهها نفر از کارگران کشاورزی تایلندی و نپالی کشته یا گروگان گرفته شدند.

بعد از حمله حماس به اسرائیل، بسیاری از کارگران خارجی از اسرائیل، فرار کردند. این موضوع بخش کشاورزی اسرائیل را از نیروی کار محروم کرد. اسرائیل همچنین مجوز کار 130 هزار فلسطینی را در اسرائیل لغو کرد.

هند با جمعیت 1.4 میلیارد نفری ، یکی از بزرگترین اعزام کننده نیروی کار در جهان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج