جاباما
۱۲۳۷۸۶۴
۲۰۱۱
۲۰۱۱
پ

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

در حال حاضر سفر کردن یک کار سخت و پرخرج محسوب می‌شود. تازه اگر به جایی هم بخواهیم سفر کنیم هیچ تضمینی وجود ندارد که از آن جا لذت ببریم.

ویجیاتو: در حال حاضر سفر کردن یک کار سخت و پرخرج محسوب می‌شود. تازه اگر به جایی هم بخواهیم سفر کنیم هیچ تضمینی وجود ندارد که از آن جا لذت ببریم. دنیای بیرون از پنجره ما شاید خیلی بزرگ باشد ولی دنیای داخل آن هم کوچک و بدون عجایب خاص خودش نیست.

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

در حال حاضر ارزش زیاد بازی‌های ویدیویی فقط به خاطر گیم‌پلی نیست. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تصویرسازی و شبیه‌سازی مکان‌های معروف جهان در بازی‌ها یک امر امکان‌پذیر است. دیدن این مکان‌های با شکوه شما را مبهوت این واقعیت می‌کند که این ساخته‌های دست بشر یک روزی وجود داشته‌اند، یا حتی برخی از آن‌ها هنوز هم وجود دارند.

بیشتر عجایب هفت‌گانه دنیا در جنگ با زمان شکست خوردند و متاسفانه چیز زیادی از آن‌ها نمانده است. اما عجایب امروزی هنوز هم با قدرت پیش می‌روند و همه را متعجب خود می‌کنند. در این لیست می‌خواهیم فقط ۱۰ مورد از عجایبی که با بازی‌های ویدیویی می‌توانید تجربه کنید را نام ببریم.

این مکان‌ها یا هنوز هم وجود دارند و یا صرفا در گذشته وجود داشته‌اند. بازی‌هایی مانند Minecraft و Civilization در این لیست نیستند چون این لیست برای عجایبی است که خود توسعه‌دهنده‌ها در بازی قرار داده‌اند و وجودشان وابسته به بازیکن نیست.

با ما در دیدن این عجایب پیکسلی همراه باشید.

مجسمه زئوس در المپیا – Assassin’s Creed: Odyssey

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

در کل بازی‌های Assassin’s Creed به شبیه‌سازی دقیق مکان‌های تاریخی معروف، مشهور است. حتی اگر این مکان در حال حاضر دیگر وجود نداشته باشد، باز هم یوبیسافت به خوبی آن را می‌سازد.

مجسمه زئوس از سال ۴۰۰ پس از میلاد دیگر دیده نشد. یا مجسمه را به قسطنطنیه بردند تا در آن جا نابودش کنند و یا در آتش سوزی سال ۴۷۵ تبدیل به خاکستر شد.

با اینکه اطلاعات کمی از ویژگی‌های ظاهری آن داریم، Assassin’s Creed: Odyssey این بنا را با تمام توانی که موتورهای گرافیکی نسل هشت می‌توانند داشته باشند، شبیه‌سازی کرده است. برای این کار از مجسمه زئوس که در موزه سنت پطرزبورگ واقع است استفاده کردند. البته از این مجسمه ۱۳ متری بالا هم می‌توان رفت، که خب این سنت بازی‌های اساسینز کرید است.

اگر این بنا در بازی حتی کمی هم شبیه به واقعیت باشد، نسخه واقعی آن واقعا ارزش دیدن را داشت. اما متاسفانه تا واقتی که سفر در زمان غیر ممکن است، باید از نسخه درون بازی آن لذت ببریم.

دیزنی لند (Disneyland) – Kinect Disneyland adventure

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

لقب دیزنی لند شادترین مکان دنیاست. اما با تشکر از قیمت‌ بلیط‌ها که دائما در حال افزایش است، همه نمی‌توانند این سرزمین شادی را از نزدیک ببینند. بهترین کاری که فعلا می‌شود انجام داد این است که با ایکس باکس و کینکت، تجربه رفتن به دیزنی لند را در بازی Disneyland Adventure تجربه کنید. شاید دیزنی لند یکی از عجایب دنیا نباشد، ولی قطعا یکی از بهترین مکان‌های آن است.

به جز تعداد محدودی از فعالیت‌هایی که در این بازی نمی‌توان انجام داد، شما می‌توانید به صورت خلاصه از باقی قسمت‌های دیزنی لند لذت ببرید.

بازی شما را به یکی از پارک‌های ایالت کالیفرنیا می‌برد و به خاطر جهان باز بودن بازی شما می‌توانید در هر فعالیتی که دلتان می‌خواهد شرکت کنید. حتی تمامی شخصیت‌هایی که در دیزنی لند واقعی هم هستند در این بازی حضور دارند.

در بازی تعداد زیادی هم راز وجود دارد. یکی از این رازها پیدا کردن و عکس گرفتن از میکی (Mickey) مخفی است. شما حتی می‌توانید با پول‌هایی که جمع می‌کنید از فروشگاه‌های درون بازی خرید کنید. اگر دلتان هم بخواهد می‌توانید شخصیت‌های محبوبتان را پیدا کنید و با آن‌ها دست بدهید و حتی بغلشان کنید.

البته بهترین تجربه بازی زمانی است که برای اولین بار وارد این پارک می‌شوید. در ابتدا با مجسمه بزرگ والتر دیزنی مواجه می‌شوید که در پشت آن قلعه زیبا خفته ساخته شده است.

با این بازی شما یک تجربه عالی از دیزنی لند خواهید داشت بدون اینکه پول زیادی برای آن خرج کنید.

پل گلدن گیت (Golden Gate) – Watch Dogs ۲

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

مثل شهر نیویورک در Spiderman، شهر سان فرانسیسکو هم در بازی Watch Dogs 2 با زیبایی تمام شبیه‌سازی شده است. این امکان برای یوبیسافت وجود داشت که ورودی شهر را خالی بگذارند، اما هیچ چیزی در این شهر به زیبایی گلدن گیت نیست و حذف کردنش منطقی نبود.

این سازه که Marin County را به خود شهر متصل می‌کند در حقیقت برای بالا رفتن ساخته شده است، مثل اکثر بازی‌های امروزی یوبیسافت. ولی وقتی به بالای آن می‌رسید و تمامی شهر زیر پایتان است، واقعا یک لحظه تکرار نشدنی را تجربه می‌کنید. این مورد یکی از قدرت‌های بزرگ یوبیسافت است. هیچ استودیو دیگری نمی‌تواند در این همه بازی مختلف همچین حس خوبی را منتقل کند.

برخلاف بازی‌های دیگر خود بالا رفتن یک کار دشوار است. بازیکن باید با توجه به مهارت‌های هکری خود برای خودش یک راه بالا رفتن ایجاد کند. این پل واقعا یکی از عجایب دنیای امروزی ما است. هم به خاطر اندازه‌اش و هم به خاطر زیبا بودنش.

شما حتی می‌توانید آثار گرافیتی خود را روی پل به جای بگذارید. اما خب همچین کاری یک توهین بزرگ به زیبایی معماری امروزی محسوب می‌شود. چه بخواهید از دور ببینیدش و یا از یک سمتش به سمت دیگر بروید، نسخه بازی این پل، بهترین گزینه ممکن به جز خود پل اصلی است.

غول رودس (Colossus Of Rhodes) – God Of War ۲

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

بسیاری از عجایب دنیا تسلیم زمان شده‌اند و دیگر اثر زیادی از آن‌ها نمانده است. برای همین هم هست که رسانه‌هایی مانند بازی و فیلم و یا سریا‌ل‌ها بهترین روش برای دیدن آن‌ها هستند.

یکی از این مکان‌ها غول رودس است. این مجسمه عظیم که در بندر شهر رودس ساخته شده بود، توسط یک زلزله در سال ۲۲۶ پس از میلاد نابود می‌شود.

البته طبق یک داستان دیگر نابودی این مجسمه به یک روش دیگر اتفاق می‌افتد. در این داستان کریتوس این مجسمه زنده را خودش تکه تکه می‌کند. مورد دومی یک پایان خیلی هیجان‌انگیزتر و افسانه‌ای‌تر است و قطعا همچین مجسمه‌ای لیاقت داشتن یک پایان افسانه‌ای هم دارد.

این یک مورد شاید خیلی برای این لیست مناسب نبوده باشد. شما از نظر فنی این مجسمه را نمی‌بینید بلکه با این هیولا به مبارزه می‌پردازید. اما خب از آنجایی که این مجسمه جزو عجایب هفتگانه دنیا است و در این بازی شما به هر طریقی که هست آن را می‌بینید، منطقی است که در این لیست باشد.

دیوار بزرگ چین – Crash Bandicoot ۳: Warped

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

بازی سوم مجموعه Crash Bandicoot، یعنی Warped برای ما یک سوال ایجاد کرد. آیا دنیای این بازی‌ها همین دنیای ماست؟ البته این بازی در مورد یک بندیکوت است که شلوار جین پوشیده. چقدر جدی می‌تواند باشد؟

داستان این بازی در مورد سفر Crash در زمان است. او می‌خواهد با این کار جلو Uka Uka و دکتر Cortex را بگیرد و نگذارد که دنیا را نابود کنند. شما در این بازی مکان‌های معروف زیادی را نمی‌بینید اما به یاد ماندنی‌ترین مکان در این بازی دیوار بزرگ چین است.

شما به عنوان خواهر کرش یعنی Coco، از یک ببر به نام Pura، روی دیوار بزرگ چین سواری می‌گیرید. در این مرحله شما باید از دست افراد Cortex فرار کنید و حواستان باشد که با مصالح ساختمانی و تجهیزات ساخت و ساز برخورد نکنید.

با توجه به اینکه در مورد یک دیوار صحبت می‌کنیم، دامنه گیم‌پلی بازی حول آن خیلی محدود است. ولی یکی از بهترین روش‌های لذت بردن از این اثر بزرگ تاریخی، دویدن روی آن بر روی یک ببر است.

پس‌زمینه‌ای که پشت این دیوار هست هم چیزی از زیبایی خود دیوار کم ندارد. شما در حالی که بر روی این دیوار حرکت می‌کنید، می‌توانید از این زمینه بسیار زیا هم لذت ببرید. توسعه‌دهنده‌های این بازی واقعا در ساخت جزئیات این مرحله از بازی کم‌کاری نکرده‌اند.

شهر نیویورک – Marvel’s Spider-Man

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

شهر نیویورک در بازی‌های بسیار زیادی شبیه‌سازی شده است. بیشتر اوقات هم این مارول است که این شهر را در بازی‌هایش می‌آورد. در بیشتر این بازی‌ها هم ستاره داستان مرد عنکبوتی است. اما در هیچ‌کدام از بازی‌ها به اندازه Spider-Man که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، این شهر زیبا ساخته نشده بود. تا به الان هیچ کمپانی و یا استودیویی به اندازه سونی نتوانسته که در یک بازی شهر نیویورک را در این حد زیبا و دقیق بسازد.

البته خب تمامی شهر هم به صورت دقیق در اینجا نیست. این شهر خیلی خیلی بزرگ است و در یک بازی به طور کامل جا نمی‌شود. قدرت پردازشی که همچین کاری نیاز دارد را هنوز هیچ کنسولی در دنیا ندارد. اما به هر حال اگر کسی توان مالی سفر به نیویورک را نداشته باشد و یا دوست نداشته باشد که محدود به حرکت روی زمین باشد، این بازی بهترین جایگزین ممکن است. در این بازی شما می‌توانید با سرعت بسیار زیادی مکان‌های مشهور این شهر را بگردید و از آن‌ها لذت ببرید.

البته به جز مکان‌های واقعی شما می‌توانید تعدادی از مکان‌های دنیای مارول هم در این شهر ببینید. به طور مثال Avengers HQ که در بالای برج استارک واقع است و یا مرکز مجله Daily Bugle و حتی دفتر وکالت Nelson & Murdoch هم در بازی وجود دارد.

این مکان‌‌ها ممکن است که یک سرنخ برای بازی‌های بعدی باشد. به هر حال این یک نمونه از جزئیات کوچکی است که ما طرفداران عاشقش هستیم که خب البته به آرامی و زیبایی با شهری ترکیب شده است که هرگز نمی‌خوابد.

کولوسئوم (The Colosseum) – Assassin’s Creed: Brotherhood

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

مجموعه بازی اساسینز کرید هنوز به روم باستان نرفته تا ما بتوانیم این شاهکار معماری را به طور سالم ببینیم. اما ما می‌توانیم در اوایل قرن شانزدهم به روم برویم و این سازه زیبا را تماشا کنیم. در سال ۱۳۴۹، به علت یک زلزله شدید این سازه آسیب جدی‌ای دید. این نسخه از اساسینز کرید که بعد از این زلزله واقع شده است، نسخه آسیب دیده آن را به نمایش می‌گذارد. اما شبیه‌سازی این سازه آنقدر به واقعیت نزدیک است که انگار شما در حال نگاه کردن به نسخه واقعی آن هستید.

نسخه درون بازی کولوسئوم بسیار به نسخه واقعی آن نزدیک است البته این سازه در بازی به شکل یک دایره است در حالی که این ساختمان در اصل بیضی شکل است. حتی استفاده‌ای که از آن می‌شد هم به درستی در بازی آورده‌اند. در قرن شانزدهم میلادی، مجرمین رومی را در کولوسئوم به صلیب می‌کشیدند. حتی در یکی از مراحل بازی، اتزیو در میان همین مراسم یکی از قتل‌‎هایش را انجام می‌دهد.

پس از این مرحله شما آزادید که هر وقت خواستید به کولوسئوم برگردید و شهر روم را از آن بالا تماشا کنید. این کار بهترین گزینه برای دیدن کولوسئوم خواهد بود تا موقعی که یوبیسافت تصمیم بگیرد که یک بازی در روم باستان بسازد.

مجسمه یادبود لینکلن – Fallout ۳

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

داستان بازی Fallout 3 در شهر واشینگتن، پس یک فاجعه هسته‌ای اتفاق می‎‌افتد. برای همین هم هست که بسیاری از زیبایی‌های این شهر نابود شده‌اند و دیگر قابل شناسایی نیستند. اما بعضی از نمادهای این شهر هنوز هم سرپا هستند و می‌درخشند. یکی از این نمادها مجسمه یادبود آبراهام لینکلن است.

البته دیوارهای آن کمی آسیب دیده‌اند و برخی از ستون‌هایش به زمین افتاده‌اند اما خود مجسمه هنوز هم تقریبا سالم است. این مجسمه یکی از مهم‌ترین نماد‌های کشور آمریکا و لایق احترام زیادی است. به هر حال لینکلن مردی بود که این کشور در هم شکسته را دوباره احیا کرد و جانی دوباره به آن داد.

در ابتدا این مجسمه سر ندارد و بازیکن باید با پیدا کردن سر لینکلن این نماد بزرگ را دوباره تکمیل کند. با توجه به اینکه شاید بخواهید دوباره سری به این مکان شکوهمند بزنید و از آن لذت ببرید، بهتر است که او را بدون سر نگذارید.

وقتی که در یک ماموریت برای آزاد کردن برده‌ها هستید و در این راه مجسمه لینکلن را هم بازسازی می‌کنید، واقعا حس لذت‌بخش و جالبی دارد. احساس می‌کنید که در یک چیز خیلی بزرگ سهیم شده‌اید.

هرم بزرگ جیزه – Assassin’s Creed: Origins

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

به احتمال زیاد هیچ مکان بزرگ و تاریخی‌ای در دنیا به اندازه اهرام مصر مشهور نیستند. با توجه به این حرف، هرم بزرگ جیزه معروف‌ترین عجایب بین معروف‌هاست. حتی الان هم که بیش از ۴۵۰۰ سال از ساخت آن می‌گذرد، هنوز خیلی چیزها از آن نمی‌دانیم.

خوشبختانه یوبیسافت برای بسیاری از این سوال‌ها برای ما جواب‌های جالبی فراهم کرده. نه تنها می‌توانید از آن بالا بروید بلکه حتی به داخلش هم راه وجود دارد. فضای داخلی هرم را یوبیسافت با توجه کاوش‌هایی که در مصر صورت گرفته طراحی کرده است.

البته با توجه به تاریخی که بازی در آن واقع است، این مقبره وضعیت بسیار بهتری نسبت به الان دارد.

توسعه‌دهنده‌های این بازی تا حدودی آینده را هم پیش‌بینی کرده‌اند. ما هنوز از داخل این هرم اطلاعات زیادی نداریم ولی گشت و گذار داخل آن در بازی یک امر کاملا ممکن است.

جالب‌تر از آن این است که چند سال پس از انتشار بازی، در یکی از کاوش‌های تاریخی این مقبره اتاق‌های جدیدی کشف شد که شباهت زیادی به اتاق‌های درون بازی داشت.

کلیسا نوتردام – Assassin’s Creed: Unity

۱۰ تا از عجایب دنیا که می‌توانید در بازی‌ها ببینید!

بازی Assassin’s Creed: Unity یک درس عبرت بزرگ برای یوبیسافت بود. پس از انتشار این بازی بود که یوبیسافت فهمید نیازی به منتشر کردن یک نسخه اساسینز کرید در هر یک سال نیست. علتش هم وجود تعداد زیادی باگ بزرگ و خنده‌دار در بازی بود.

اما یک چیزی که در بازی کاملا واضح بود عشق و علاقه توسعه‌دهنده‌های آن بود. شبیه‌سازی دوران انقلاب در فرانسه داخل این بازی به شدت دقیق و زیبا بود. ما این را هم می‌دانیم که یوبیسافت چه علاقه زیادی به ساخت عجایب بزرگ دنیا دارد.

جالب‌ترین این موارد کلیسا نوتردام پاریس بود. این کلیسا که به اندازه واقعی‌اش در بازی ساخته شده‌ است یکی از زیباترین سازه‌های کل جهان بازی است. توجه به جزئیات آن در بازی واقعا دیوانه کننده است. از مجسمه‌های اطراف کلیسا گرفته تا نمای پنجره‌ها، چه از بیرون و چه از داخل، این شاهکار پیکسلی واقعا همتا ندارد.

هر قسمتی از این کلیسا را که می‌گردید یک چیز جدید می‌بینید. دیدن این کلیسا در بازی حتی از دیدنش از نزدیک هم بهتر است. مخصوصا الان، چرا که در سال ۲۰۱۹ این کلیسا دچار یک آتش‌سوزی بزرگ شد و مقدار زیادی از آن نابود شد.

نکته بسیار جالب این است که استودیو یوبیسافت برای بازسازی و تعمیر این کلیسا مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را به فرانسه اهدا کرد و مدل‌های درون بازی را در اختیار فرانسه گذاشت تا به کمک آن این کلیسا را بازسازی کنند.

این کار یک روش بسیار عالی برای تشکر از این ساختمان عظیم بود که این اجازه را به ما داد تا آن را در راحتی خانه و به صورت مجازی ملاقات کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج