۱۳۹۲۲۴۱
۰
۰
پ

روایتی کمتر گفته شده از دیدار هاشمی با محمدعلی زم

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی هشتم بهمن دیداری با هاشمی شاهرودی و همچنین محمدعلی زم داشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

شرق: صبح مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، جلسه داشت. سیاست‌های کلی مشارکت را تکمیل‌ کردیم و بحث سیاست‌های کلی امنیت ملی آغاز شد. به اجلاس گفتم که بخشی از سیاست‌های کلی مصوب مجمع به تأیید رهبری رسیده و ابلاغ شده و مذاکره در خصوص نظارت بر اجرا داشتیم که گفتم، منتظر آیین‌نامه باشند. طرفداران دولت، نگران سخت‌گیری ناظران و برخورد شورای نگهبان‌اند.

آقای [سیدمحمود] هاشمی‌شاهرودی [رئیس قوه قضائیه] گفت، قاضی، تأخیر در اعلان حکم قتل‌های زنجیره‌ای را نپذیرفته و اعلان شد، سه نفر متهم، به اعدام محکوم شده‌اند و سه نفر تبرئه شده‌اند و بقیه از دو سال تا ابد به حبس محکوم‌اند. ظهر آقای [عباس واعظ] طبسی [تولیت آستان قدس رضوی] و جمعی دیگر میهمانم بودند. درباره انتخابات و مشکلات کشور بحث شد.

عصر آقای [محمدعلی] زم، مسئول سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حوزه هنری [سازمان تبلیغات اسلامی] آمد. اظهار دلسردی و ناراحتی از شرایط کارش کرد و گفت، بعد از حذف آقای [عطاءالله] مهاجرانی، فشار بر او زیاد شده است. جمعی از شرکت‌کنندگان در [همایش] هفته همبستگی [فرهنگی] تهران و فلسطین آمدند. آقای زم گزارش داد و [آقاى یوسف طافش]، یک شاعر فلسطینی و [آقای مظفر النواب]، یک شاعر عراقی، شعر خواندند و صحبت کردند. از من به خاطر پیشتازی در معرفی مسائل فلسطین به ایرانیان، با ترجمه کتاب «القضیه‌الفلسطینیه» که به اسم «سرگذشت فلسطین، یا کارنامه سیاه استعمار» منتشر شد، قدردانی کردند و هدایایی دادند. من هم هدایای شعرای عرب را که درباره فلسطین آثار دارند و هنرمندان دیگر حاضر را دادم.

تعداد تلفات زلزله غرب هند، به سرعت بالا می‌رود و تا این ساعت -‌ده شب- به ۱۳ هزار کشته و ده‌ها نفر زخمی و هزاران مفقود رسیده؛ روز بعد اعلان ‌شد که عدد کشته‌ها به ۲۰ هزار رسیده و هنوز هم رو به افزایش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج