۱۳۹۲۹۴۱
۳۰۸
۳۰۸
پ

۷ ترفند طلایی برای پوست کندن سیر خشک

سیر خشک، علاوه بر طعم و عطر مطبوعی که به غذاها می‌دهد، خواص زیادی برای سلامتی نیز دارد. اما پوست کندن سیر خشک برای برخی افراد کار دشواری است.

راهنماتو: سیر خشک، علاوه بر طعم و عطر مطبوعی که به غذاها می‌دهد، خواص زیادی برای سلامتی نیز دارد. اما پوست کندن سیر خشک برای برخی افراد کار دشواری است.

معرفی ترفندهای پوست کندن سیر خشک

در ادامه، شما را با ۷ ترفند ساده اما کاربردی برای پوست کندن سیر خشک آشنا می‌کنیم.

۱- استفاده از چاقو

برای پوست کندن سیر با این روش، ابتدا کف دست خود را روی یک حبه سیر قرار دهید و با ضربه محکمی آن را نصف کنید. سپس، هر حبه سیر را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و با قسمت پهن چاقو، به آرامی روی آن ضربه بزنید. توجه داشته باشید که سمت تیز چاقو باید رو به شما قرار گرفته باشد. با این کار، پوست سیر به راحتی جدا می شود.

نکته: در این روش، ممکن است سیر کمی له شود. بنابراین، برای استفاده از سیر به صورت درسته، این روش مناسب نیست. اما برای پوره کردن یا رنده کردن سیر، این روش بسیار مناسب است.

۲- استفاده از قابلمه یا شیشه مربا

برای پوست کندن راحت سیر خشک، کافی است آن را داخل یک ظرف درب‌دار مانند قابلمه یا شیشه مربا بریزید و به مدت چند ثانیه تکان دهید. در اثر این تکان، پوست سیر از آن جدا می‌شود. این روش علاوه بر سرعت و راحتی، باعث می‌شود که دست شما بوی سیر نگیرد و احساس سوزش نکند.

۳- استفاده از مایکروویو یا سولاردم

یکی از بهترین روش‌های پوست کندن سیر، استفاده از مایکروویو یا سولاردم است. این روش بسیار ساده و سریع بوده و پوست سیر را به راحتی و بدون آسیب به آن جدا می‌کند.

برای استفاده از این روش، ابتدا بوته سیر را به مدت ۲۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰ درصد یا ۹۰۰ وات در مایکروویو یا سولاردم قرار دهید. پس از این مدت، پوست سیر به راحتی و با یک فشار کوچک جدا می‌شود.

۴- استفاده از آب داغ

برای پوست کندن سیر با آب داغ کافی است حبه‌های سیر را به مدت یک دقیقه درون آب داغ قرار دهید. در این مدت، پوست سیر نرم شده و به راحتی جدا می‌شود. سپس می‌توانید سیر را برای استفاده در غذا یا ترشی مورد نظر خود آماده کنید.

۵- ضربه زدن

برای پوست کندن سیر با ضربه زدن، ابتدا باید قسمت انتهایی سیر را کمی بتراشید. این کار باعث می‌شود که حبه‌های سیر پس از ضربه زدن به راحتی از هم جدا شوند. سپس، سیر را از وسط نصف کنید. در این مرحله، مراقب باشید که به حبه‌های سیر آسیبی وارد نکنید. در نهایت، پشت یک کارد پهن را روی پوست سیر قرار دهید و با ضربه‌های آرام آن را از حبه‌های سیر جدا کنید.

۶- استفاده از چکش

برای پوست کندن سیر با استفاده از چکش، ابتدا پوسته نازک سیر را جدا کرده و حبه‌های سیر را نیز از هم جدا کنید. سپس، حبه‌های سیر را روی تخته آشپزخانه قرار دهید و روی آن را با یک پارچه خشک بپوشانید.

در نهایت، با چکش به آرامی به حبه‌های سیر ضربه بزنید تا پوست آن‌ها به راحتی جدا شود ولی سیرها له نشوند. این کار باعث می‌شود که پوست سیر ترک بخورد و پوست کندن آن آسان تر شود.

۷- استفاده از آب سرد

برای پوست کندن راحت سیر، ابتدا آن را حبه کنید و به مدت ۵ دقیقه درون آب سرد خیس کنید. آب باعث شل شدن پوست سیر می شود. پس از آن، سیرها را با استفاده از هم‌زن فلزی هم بزنید یا داخل ظرف درب‌دار بریزید و تکان دهید. این کار باعث می‌شود پوست سیر به راحتی جدا شود. در نهایت، سیرها را از آب بیرون بکشید و پوست آن‌ها را به راحتی جدا کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج