۱۳۹۳۵۰۶
۴۳۶
۴۳۶
پ

این غذاها را بخورید و لاغر شوید

در این رژیم، مصرف آب، چای کمرنگ، قهوه البته به شرطی که فرد مشکل گوارشی و رفلاکس معده نداشته باشد، توصیه می شود؛ و دو واحد لبنیات شامل یک لیوان شیر و یک لیوان ماست هم باید استفاده شود.

خبرآنلاین: در این رژیم، مصرف آب، چای کمرنگ، قهوه البته به شرطی که فرد مشکل گوارشی و رفلاکس معده نداشته باشد، توصیه می شود؛ و دو واحد لبنیات شامل یک لیوان شیر و یک لیوان ماست هم باید استفاده شود.

کره روغن حیوانی و خامه به دلیل اینکه حاوی چربی اشباع و ترانس هستند، یک بار در هفته، مصرف شود. «شیما جزایری» متخصص تغذیه با بیان اینکه بشقاب غذایی یکی از راهنماهای تغذیه های سالم است، افزود: در این رژیم غذایی افراد بشقاب غذایی را به دو بخش تقسیم می کنند. یک قسمت (یک نیمه) را سبزی و میوه همچون کاهو ، قارچ، کلم ، گوجه فرنگی، سبزی خوردن، هویج و ... می ریزند که البته باید مقدار سبزی از میوه بیشتر باشد.

این غذاها را بخورید و لاغر شوید

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: غلات کامل شامل نان کامل، نان جو و برنج قهوه ای باید یک چهارم از بشقاب را پر کند؛ و یک چهارم بعدی را نیز باید از پروتئین ها از قبیل گوشت سفید، قرمز و ماهی ها پر شود.

این دکتری تخصصی تغذیه در خصوص مصرف مایعات در بشقاب غذایی سالم بیان کرد: در این رژیم، مصرف آب، چای کمرنگ، قهوه البته به شرطی که فرد مشکل گوارشی و رفلاکس معده نداشته باشد، توصیه می شود؛ و دو واحد لبنیات شامل یک لیوان شیر و یک لیوان ماست هم باید استفاده شود

وی با بیان اینکه در رژیم غذایی «بشقاب غذایی سالم»، نوع کربوهیدرات از مقدار آن مهم تر است، افزود: در این رژیم غذایی از کربوهیدرات های مفید از قبیل غلات کامل استفاده می شود. از این رو مصرف قند و شکر، شیرینی جات، افزودنی ها و نوشابه در رژیم بشقاب غذایی سالم توصیه نمی شوند.

جزایری درباره ی بشقاب غذایی افراد مبتلا به دیابت ادامه داد: بشقاب غذایی بیماران دیابتی ، هم تقریبا شبیه بشقاب غذایی افراد دیگر است، فقط در افراد دیابتی، سبزی های نشاسته ای را از بقیه سبزی ها جدا می کنیم. سیب زمینی ، کدوحلوایی، ذرت و باقلا سبز را برای آن ها در دسته، مواد پروتئینی طبقه بندی می شوند. در حالتی که پنیر برای افراد عادی در گروه لبنیات قرار دارد.

وی در ادامه بیان کرد: رژیم افراد مبتلا به بیماری های قلبی، شبیه عموم مردم است. منتهی مصرف قند و شکر بسیار کم تر خواهد بود.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که در رژیم غذایی نوجوانان مصرف لبنیات چه تفاوتی با بزرگسالان دارد؟، گفت: بزرگسالان روزانه دو واحد و نوجوانان سه واحد لبنیات باید در روز مصرف کنند.

وی در پایان اظهارکرد: در کنار بشقاب غذایی، ظرف روغن سالم به میزان متعادل وجود دارد. این روغن شامل روغن زیتون،کلزا (کانولا)، کنجد و گاهی روغن آفتابگردان و سویا است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج