۱۳۹۳۸۶۰
۵۶۶
۵۶۶
پ

قتل سریالی ۳۳ مرد جوان به دست دلقک قاتل

جان وین گیسی قاتل زنجیره‌ای آمریکایی بود که با قتل ۳۳ پسر و مرد جوان در دهه ۱۹۷۰ مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت و در نهایت اعدام شد

اعتماد: جان وین گیسی قاتل زنجیره‌ای آمریکایی بود که با قتل ۳۳ پسر و مرد جوان در دهه ۱۹۷۰ مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت و در نهایت اعدام شد

جان وین گیسی به عنوان دلقک در مراسم خیریه و مهمانی‌های کودکانه برنامه اجرا می‌کرد و به همین دلیل به دلقک قاتل معروف شد

این قاتل سریالی روز  ۱۷ مارس سال ۱۹۴۲ در شیکاگو و در خانواده‌ای متوسط به دنیا آمد و به نظر می‌رسد دوران کودکی نسبتاً معمولی داشت؛ اما او گرایش زیادی به سادیسم  از خود نشان داد که منجر به برخوردهای متعدد با قانون در دهه ۱۹۶۰ شد. او در سال ۱۹۶۸، پس از محکومیت به اتهام تجاوز جنسی به یک پسر نوجوان به زندان محکوم و مجبور به ارزیابی روانشناختی شد.

قتل سریالی 33 مرد جوان به دست دلقک قاتل

پس از آزادی در سال 1970 و در حالی که هنوز در آزادی مشروط بود، دوباره به دلیل تجاوز جنسی دستگیر شد، اما بعداً اتهاماتش لغو شد.  گیسی سپس به یک پیمانکار مستقل نسبتاً موفق تبدیل شد و خانه‌ای در حومه شیکاگو خرید.

در سال 1978، پس از گزارش ناپدید شدن یکی از قربانیان گیسی، به نام رابرت پیست، پلیس متوجه شد گیسی آخرین کسی است که او را دیده است. پلیس پس از اخذ حکم بازرسی از خانه گیسی و تحقیق از او، اجساد 29 پسر و مرد جوان را در خانه  گیسی یا در نزدیکی آنجا  پیدا کرد.

بعد از آن اعلام شد سال‌ها بود از که از این خانه بوی بدی متصاعد می‌شد، اما گیسی به مهمانان خانه و همسرش گفته بود این بو نتیجه تجمع رطوبت است.

تحقیقات نشان داد گیسی اولین قتل خود را در ژانویه ۱۹۷۲ انجام داد. او پسری ۱۶ ساله به نام تیموتی مک کوی را به منظور برقراری رابطه جنسی به خانه‌اش کشاند.

صبح روز بعد، گیسی، مک کوی را دید که چاقو به دست مقابل در اتاق خواب ایستاده است. گیسی با عجله به او حمله کرد و طی درگیری، چاقو را از او گرفت و با همان چاقو مک کوی را به قتل رساند. این مرد در ادامه جنایت‌هایش 32 نفر دیگر را هم به کام مرگ کشاند.

در نهایت گیسی پای میز محاکمه رفت و در آنجا وکلایش مدعی شدند دلقک قاتل جنون دارد. چندین روانشناس نیز ابتلای او به اسکیزوفرنی را تایید کردند اما این ادعاها که می‌توانست به تبرئه قاتل سریالی منجر شود توسط هیئت منصفه رد شد و آنها او را در هر 33 قتلی که انجام داده بود، مقصر دانستند و در نهایت مرد جنایتکار در سال 1994 با تزریق آمپول مرگبار اعدام شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج