۱۳۹۴۹۱۴
۲۴۵
۲۴۵
پ

اظهارنظر جدید وکلای ترامپ درباره انتخابات آمریکا

وکلای ترامپ در پرونده‌ای که پیش از رسیدگی به پرونده حذف وی از صندوق رای کلرادو از سوی دادگاه عالی انجام شد، استدلال کردند که حذف او اقدامی ضد دموکراتیک است. اکنون هم وکلای وی در حال اعتراض به تصمیم دادگاه کلرادو برای سلب صلاحیت نامزدی‌اش در این ایالت تحت تاثیر بند ضدشورش در قانون اساسی هستند.

فارس: وکلای ترامپ در پرونده‌ای که پیش از رسیدگی به پرونده حذف وی از صندوق رای کلرادو از سوی دادگاه عالی انجام شد، استدلال کردند که حذف او اقدامی ضد دموکراتیک است. اکنون هم وکلای وی در حال اعتراض به تصمیم دادگاه کلرادو برای سلب صلاحیت نامزدی‌اش در این ایالت تحت تاثیر بند ضدشورش در قانون اساسی هستند.

به گزارش یو‌اس‌ای تودی، وکلای ترامپ در حمایت از وی عنوان کرده‌اند: شورشی وجود نداشت و رییس‌جمهوری، ترامپ، هیچ چیزی را تحریک نکرد. او در هیچ اقدامی که شورش تلقی شود، درگیر نشد.

آن‌ها با استناد به تصمیمی در سال ۱۹۶۴ در مورد حوزه‌های قانون گذاری ایالتی عنوان کردند که حق رای دادن آزادانه به نامزد مورد نظر از ویژگی‌های بارز یک جامعه دموکراتیک است و هر گونه محدودیتی در این رابطه به این اصل ضربه می‌زند.

بالاترین دادگاه کلرادو در ماه دسامبر طی حکمی عنوان کرد که ترامپ به دلیل نقشی که در تلاش برای لغو نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰ و ماجرای حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره داشته است، از ایفای نامزدی برای ریاست جمهوری رد صلاحیت می‌شود. این حکم با استناد به بخش سوم از متمم چهاردهم قانون اساسی عنوان شد.

ترامپ استدلال کرده که این مفاد نباید برای رییس جمهوری اجرایی شود و حتی اگر چنین اتفاق هم افتاد، وکلایش می‌گویند، او درگیر هیچ شورشی نبوده است. درخواست برای تجدید نظر از سوی ترامپ تا زمانی که دادگاه عالی در مورد پرونده کلرادو رای صادر کند، متوقف شده است.

وکلای وی در دادگاه گفته‌اند که رد صلاحیت ترامپ، مشابه همان اقدام ضد دموکراتیکی است که ونزوئلا در جریان حذف یک نامزد اصلی حزب اپوزیسیون برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری انجام داد.

وکلای ترامپ پیش‌تر هم هشدار داده‌ بودند که در صورتی که دادگاه به تلاش‌های رد صلاحیت وی سریعا پایان ندهد؛ در بین حامیانش آبه نشانه اعتراض، آشوب به پا می‌شود. هم اکنون ترامپ پیشتاز نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ماه نوامبر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج