۱۳۹۵۵۱۱
۴۶۷
۴۶۷
پ

دل‌تان برف و برف‌بازی یا ورزش زمستانه می‌خواهد؟ این سه مکان را ببینید

برای تفریح و لذت در برف نیاز نیست حتما ورزش‌های زمستانی مثل اسکی را بلد باشید، حتی یک برف‌بازی ساده و یا تماشای برف هم می‌تواند لذت‌بخش باشد.

خبرآنلاین: برای تفریح و لذت در برف نیاز نیست حتما ورزش‌های زمستانی مثل اسکی را بلد باشید، حتی یک برف‌بازی ساده و یا تماشای برف هم می‌تواند لذت‌بخش باشد.

 زمستان است و همه قشنگیش به برف و برف‌بازی. اگر در تهران و یا حتی شهرها و استان‌های اطراف آن سکونت دارید، برای دیدن یک دل سیر برف و قشنگی‌های برف انتخاب‌هایی دارید که سه مکان معروف و محبوبش را اینجا به شما معرفی می‌کنیم. البته اگر اهل اسکی هم باشید این مکان‌ها بهترین انتخاب‌تان خواهند بود.

برای معرفی اولین مکان باید برویم به سال‌های دور، ساله‌های ۴۲-۱۳۴۱، یک گروه خارجی در دامنه البرز به دنبال اکتشاف معدن بودند که بخشی از این منطقه را برای اسکی مناسب تشخیص می‌دهند. همین باعث می‌شود که در سال ۴۳ یک تله اسکی سیار در پیست اسکی دیزین نصب کنند که تبدیل به محل تمرین خارج از فصل تیم ملی آن زمان می‌شود.

کم‌کم نصب انواع تله‌ها و همچنین تله کابین ۲۴۰۰ متری پیست دیزین تهران و احداث امکاناتی چون رستوران آغاز می‌شود تا اینکه بالاخره در سال ۱۳۵۱ پیست اسکی دیزین تکمیل و آماده استفاده اسکی‌بازان می‌شود. پیست اسکی دیزین در ارتفاعات البرز قرار دارد که هم از استان البرز و جاده چالوس قابل دسترس است و هم از استان تهران و شهرستان شمیرانات. اما سرراست‌ترین آدرس پیست دیزین تهران از جاده چالوس است. بعد از عبور از هتل گچسر و خروجی روستای ولایت‌رود، در ۸۰ کیلومتری جاده چالوس می‌توان راحت به پیست اسکی دیزین دسترسی پیدا کرد.

دیزین ۲۳ پیست شامل پیست مبتدی و پیست ویپیست (برای ورزشکاران حرفه‌ای)، پیست اسنوپارک، پیست چمن و پیست یو دارد، پیست مبتدی دیزین در قسمت شمال شرقی پیست اسکی دیزین و بالای رستوران چمن قرار گرفته که محیط آن به لحاظ شیب دامنه و امکانات برای ورزشکاران مبتدی، در هرسنی امن و مناسب است.

دل‌تان برف و برف‌بازی یا ورزش زمستانه می‌خواهد؟ این سه مکان را ببینید

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی در روستای آبعلی در شهرستان رودهن از توابع استان تهران واقع‌شده است. این پیست فاصله چندانی با شهر تهران ندارد و پایتخت‌نشینان می‌تواند با طی کردن ۵۷ کیلومتر خودشان را به این مجموعه تفریحی جذاب برسانند.

اسکی‌بازی یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین تفریحات این مجموعه است اما اگر اسکی بلد نیستید می‌توانید سراغ تیوپ سواری بروید. اگر می‌خواهید روی برف‌های نرم پیست آبعلی سر بخورید، می‌توانید از قسمت مربوطه، تیوپ کرایه کنید و لذت سر خوردن دست‌جمعی روی برف را تجربه کنید. تیوپ سواری از تفریحات محبوب پیست آبعلی است.

از دیگر امکانات تفریحی پیست آبعلی می‌توان به تله‌کابین اشاره کرد. پیست اسکی آبعلی مانند سایر پیست‌های اطراف تهران، دارای یک خط تله‌کابین است که از نقطه پایین کوه شروع می‌شود و به نقطه بالایی کوه ختم می‌شود.

پیست اسکی آبعلی در ابتدای جاده هراز و شهر آمل قرار دارد. اگر مبدا شما شهر تهران باشد، باید راهی جاده فیروزکوه و هراز شوید.همچنین با انتخاب آزادراه تهران-پردیس می‌توانید زودتر به این مجموعه برسید.

توچال

تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌های توچال است که سه خط اصلی و هفت ایستگاه، یک خط تله‌اسکی و سه خط تله‌سیژ دارد. ایستگاه یک در ارتفاع ۱,۹۰۰ متری، ایستگاه دو و سه در ارتفاع ۲,۴۸۰ متری، ایستگاه پنج و ۶ در ارتفاع ۲,۹۱۰ متری و ایستگاه هفت در ارتفاع ۳,۶۸۰ متری قرار گرفته است. این تله کابین با طول تقریبی ۷,۵۰۰ متر، یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین دنیا به شمار می‌رود که امکان سفر راحت به ارتفاع ۳,۶۸۰ متری از سطح دریا را برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید از هوای لذت‌بخش ارتفاعات تهران نهایت لذت را ببرید.

دل‌تان برف و برف‌بازی یا ورزش زمستانه می‌خواهد؟ این سه مکان را ببینید

مشهورترین و پررفت‌وآمدترین پناهگاه‌ها و جان‌پناه‌های توچال به‌ترتیب از شرق به غرب دارآباد، کلک‌چال، شروین، شیرپلا، جان‌پناه قله توچال، امیری، هتل اوسون، ایستگاه پنجم تله کابین، اسپیدکمر و پلنگ‌چال هستند.

این کوه به دلیل وجود دریاچه یخ در نزدیکی قله به عنوان توچال شناخته می شود، کلمه توچال به معنای دریاچه کوچک و یا چاله آب است.

اصلی ترین جاذبه تفریحی مجموعه توچال، پیست اسکی موجود در ایستگاه ۷ تله کابین بوده که به عنوان یکی از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی موجود در کشور شناخته می‌شود، طول پیست اسکی توچال در حدود ۱۲۰۰ متر بوده و درست از پایین قله توچال ( ارتفاع ۳۸۵۰ متری) آغاز شده و تا هتل توچال ( ارتفاع ۳۵۰۰ متری) ادامه می‌یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج