۱۳۹۸۶۶۹
۱۸۶۶
۱۸۶۶
پ

تور قشم هوایی به صرفه است یا رزرو بلیط هواپیما؟

جزیره قشم به خاطر داشتن جاذبه ‌های تفریحی و دیدنی فراوان یکی از مقاصد توریستی کشورمان است. به همین خاطر خیلی از افراد می‌ خواهند بدانند خرید تور هوایی قشم به صرفه تر است یا اگر خودشان بلیط هواپیما قشم را تهیه کنند.

جزیره قشم به خاطر داشتن جاذبه ‌های تفریحی و دیدنی فراوان یکی از مقاصد توریستی کشورمان است. به همین خاطر خیلی از افراد می‌ خواهند بدانند خرید تور هوایی قشم به صرفه تر است یا اگر خودشان بلیط هواپیما قشم را تهیه کنند. کدام مدل سفر به قشم برای مسافران هزینه کمتری در بر دارد؟ پته بهترین نوع سفر به قشم را توضیح داده است:

تور قشم هوایی به صرفه است یا رزرو بلیط هواپیما؟

سفر به قشم با تور ارزان‌تر است یا انفرادی؟

پاسخ این سؤال که خرید بلیط هواپیما قشم به صرفه ‌تر است یا رزرو تور، مشخص است. سفر با تور برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. زیرا آژانس‌ های مسافرتی که تور برگزار می‌کنند در یک سفر چندین اتاق در هتل ‌های مقصد را رزرو می ‌کنند و خدماتی که ارائه می ‌کنند انبوه است. همچنین آژانس ‌ها زمان مناسبی را برای برگزاری تور انتخاب می ‌کنند تا بتوانند از تخفیفات شرکت‌ های حمل و نقل، هتل‌ ها، ایرلاین ‌ها و ... استفاده کنند. به همین خاطر است که اگر مسافران خودشان بلیط هواپیما تهیه کنند و برای اقامت در مقصد مورد نظر هتل رزرو کنند، باید هزینه ‌های بیشتری بپردازند. بیشتر اوقات شرکت‌ های مسافرتی تعداد زیادی از صندلی‌ های هواپیما را چارتر می ‌کنند و آن ها را با مبالغ پایین در اختیار مسافران تور قرار می ‌دهند. همین مورد هم روی کاهش هزینه ‌های خرید بلیط هواپیما از طریق تور تاثیرگذار است. در نتیجه هزینه‌ای که مسافران باید برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما انفرادی بپردازند خیلی بیشتر از مبلغ یک تور مسافرتی است.

البته اگر می‌خواهید هزینه سفر خود را کاهش دهید، بهتر است یک تور خوب و معتبر را انتخاب کنید و با قیمت ‌های بسیار مناسب راهی سفر شوید. همانطور که می ‌دانید خرید بلیط هواپیما این روز ها خیلی گران تمام می ‌شود. به خصوص اگر مقصد سفر شهر های جنوبی کشور باشد. بیشتر افرادی که در ایام تعطیل به فکر سفر می ‌افتند، ناچار می‌ شوند بلیط‌ های هواپیمایی را با هزینه‌ های بالا خریداری کنند. البته راهکار هایی هم برای خرید بلیط ارزان وجود دارد که می ‌توان از آن ها به خرید بلیط چارتر یا سایر شهر های دیگر اشاره کرد. ولی اگر در زمان مقرر شده برای سفر بلیط چارتری موجود نباشد، این گزینه هم از دست می‌رود. بنابراین بهترین راه کار رزرو تور های ارزان قشم است.

تور قشم هوایی به صرفه است یا رزرو بلیط هواپیما؟

عوامل موثر بر قیمت تور قشم

تور قشم در زمان‌های مختلف سال دارای قیمت‌های متفاوتی است. زیرا فاکتور های مختلفی هستند که روی قیمت رزرو تور تأثیر می‌ گذارند. گردشگرانی که قصد داشته باشند جاهای دیدنی قشم را در بهترین زمان از نظر آب و هوایی ببینند، باید در نیمه دوم سال به فکر خرید تور باشند. البته هزینه ‌های مربوط به حمل و نقل، هتل و خرید بلیط هواپیما در این مواقع از سال افزایش پیدا می ‌کند. زیرا رونق گردشگری در این فصل‌ ها بالاتر است و بیشتر مسافران ترجیح می‌ دهند برای فرار از گرمای طاقت فرسای قشم در پاییز و زمستان به این جزیره سفر کنند. به طور کلی عوامل گوناگونی هستند که بر قیمت تور قشم تأثیر دارند. در این قسمت به آن ها می‌ پردازیم.

نوع وسیله سفر

اولین عاملی که می‌ تواند به میزان زیادی روی هزینه رزرو تور تأثیر داشته باشد، نوع وسیله سفر است. این روز ها تورهای قشم به صورت هوایی و زمینی برگزار می ‌شوند.

  • افرادی که از پس هزینه‌ های مربوط به بلیط هواپیما بر نمی ‌آیند، ناچار می ‌شوند تور های زمینی قشم را انتخاب کنند. این افراد از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس به یکی از بنادر جنوبی کشور می روند و از آنجا با استفاده از لندیگراف به سمت جزیره قشم حرکت کنند. به این صورت هزینه رزرو تور زمینی قشم با توجه به خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ های مسافرتی، بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می‌ شود.
  • معمولاً تور های هوایی قشم نسبت به تور های زمینی گران‌تر هستند. اما مزایای بیشتری نسبت به سفر های زمینی دارند. چرا که طول سفر نهایتاً دو ساعت است و مسافران بیشتر وقت خود را در جزیره به گشت و گذار، تفریح و خرید می ‌گذرانند. در حالی که اگر بخواهند با اتوبوس به قشم سفر کنند، ناچارند ساعت ‌های طولانی را در راه باشند. پس دیگر فرصت کافی برای گشت و گذار در جزیره و دیدن جاذبه‌ های دیدنی آن پیدا نمی ‌کنند.

نوع هتل رزرو شده

نوع اقامتگاه و هتل ‌هایی که توسط آژانس مسافرتی رزرو می ‌شوند هم روی هزینه تور تأثیر دارد. معمولاً تور ها به خاطر اینکه در زمان‌ های خاصی برگزار می ‌شوند، می ‌توانند از هتل ‌ها تخفیف‌ های ویژه ‌ای بگیرند. بنابراین هتل ‌هایی را رزرو می ‌کنند که جزو هتل‌ های سه ستاره و با کیفیت هستند. اما قیمت آن ها برای آژانس مسافرتی در حد یک هتل معمولی در می ‌آید. البته شما به راحتی می توانید هتل یا اقامتگاه و بلیط هواپیمارا هم جداگانه رزرو کنید.

مدت زمان اقامت

قشم به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جنوب ایران مسافرتی زیادی دارد. تور های مسافرتی قشم با توجه به اینکه چند روزه هستند، دارای قیمت ‌های متفاوتی هستند. معمولاً تور های قشم جزو تور های ترکیبی هستند. یعنی مسافران در هنگام سفر به جزیره قشم، علاوه بر جاهای دیدنی این جزیره می‌ توانند از جزایر اطراف مانند جزیره هنگام، هرمز و ... هم دیدن کنند. به همین خاطر مدت زمان اقامت مسافران در قشم بیشتر می ‌شود. همین مورد هم روی هزینه ‌های مربوط به خدمات تور، هتل و گشت ‌های شهری تأثیر می‌ گذارد. افرادی که بخواهند هزینه‌ های کمتری بپردازند، می ‌توانند تور های کوتاه مدت قشم را انتخاب کنند تا به این صورت در هزینه ‌های سفر خود صرفه ‌جویی نمایند.

بازدید از مکان ‌های دیدنی

هرچه تعداد جاذبه‌ هایی که در طول سفر به قشم مسافران از آن ها دیدن می‌ کنند افزایش پیدا کند، هزینه تور هم بالاتر می ‌رود. زیرا کارگزاران تور باید هزینه‌های مربوط به گشت شهری، ترانسفر و جابجایی مسافران را محاسبه کنند. البته بعضی از جا های دیدنی هستند که یک مبلغ به عنوان ورودی یا بلیط از مسافران دریافت می ‌کنند. در صورتی که این هزینه‌ ها هم به عهده برگزارکنندگان تور باشد، در نهایت روی مبلغ نهایی تور محاسبه می ‌شود.

تور قشم هوایی به صرفه است یا رزرو بلیط هواپیما؟

هزینه ‌های جانبی

مواردی که در بخش ‌های پیش به آن ها اشاره کردیم، مربوط به عوامل تاثیر گذار بر هزینه رزرو تور می ‌شوند. اما بعضی از هزینه‌ ها هم به عهده مسافران است. افرادی که بخواهند در سفر خود خرید کنند، از جاذبه ‌های دیدنی بیشتری بازدید کنند یا در رستوران‌ های مطرح و گران غذا بخورند، باید پول بیشتری همراه خود ببرند تا بتوانند یک سفر خاطره انگیز را تجربه کنند. زیرا هزینه ‌های مربوط به خورد و خوراک مسافران، معمولاً توسط کارگزاران تور پذیرفته نمی‌ شود.

کلام آخر

به طور کلی اگر دنبال راحتی بیشتر هستید و میخواهید تمام موارد مسافرت بر عهده خودتان باشد، پیشنهاد میکنیم بلیط را جدا و هتل یا اقامتگاه را هم جدا رزرو کنید. در این صورت هم هزینه شما کاهش کمتر می شود و هم تمام برنامه های سفر  را خودتان چیده اید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج