۱۳۹۸۸۵۳
۱۱۷۸
۱۱۷۸
پ

پشت پرده خبرسازی جدید درباره سردار قاآنی

رویترز ادعا کرده است که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ماه) با نمایندگان چندین گروه شبه نظامی در «فرودگاه بغداد» دیدار کرده و باعث توقف حملات به نیروهای امریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق شده است.

خبرآنلاین: برخی منابع غربی مدعی شده اند سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ماه) با نمایندگان چندین گروه شبه نظامی در «فرودگاه بغداد» دیدار کرده و باعث توقف حملات به نیروهای امریکایی شده است.

پشت پرده خبرسازی جدید درباره سردار قاآنی

در گزارشی که روزنامه ایران منتشر کرده به برخی ادعاها درباره سردار قاآنی پرداخته است. در بخشی از این مطلب آمده است:

رویترز ادعا کرده است که سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ماه) با نمایندگان چندین گروه شبه نظامی در «فرودگاه بغداد» دیدار کرده و باعث توقف حملات به نیروهای امریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق شده است. به ادعای رویترز این دیدار در کمتر از ۴۸ ساعت پس از آن صورت گرفت که امریکا این گروه‌های شبه نظامی را در کشتن سه سرباز امریکایی در پایگاهی در نزدیکی مرز اردن مسئول دانست.

این منابع همچنین افزوده‌اند که سردار قاآنی به نمایندگان این شبه نظامیان گفته که برای جلوگیری از حملات امریکا به فرماندهان ارشدشان و جلوگیری از تخریب زیرساخت‌های کلیدی و یا حتی انتقام‌جویی مستقیم علیه ایران نباید توجهات را به خود جلب کنند.

ادعای این خبرگزاری غربی درحالی مطرح شده است که در پی حمله مقاومت عراق به یک پایگاه نظامی امریکا در مرز مشترک سوریه و اردن و کشته شدن سه سرباز امریکایی، این کشور تهدید به حمله تلافی‌جویانه کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی از این گروه‌ها حمایت می‌کند. گروه مقاومت عراق بلافاصله در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌طور مستقل و فارغ از حمایت ایران عمل کرده و برای جلوگیری از گسترش تنش در منطقه، حملات خود را به پایگاه‌های امریکایی متوقف می‌کند.

با این حال مقام‌های امریکایی با ادعای اینکه ایران پشتوانه این حملات اخیر بوده است، در اقدامی نظامی چندین مرکز نظامی در عراق و سوریه را هدف قرار دادند ولی تلفاتی برای ایران به دنبال نداشت. این درحالی است که کشورمان به رغم پیگیری اهداف راهبردی خود در حمایت از مقاومت تأکید داشته است در حملات گروه‌های مقاومت بویژه در جنگ اخیر غزه مداخله میدانی نداشته و این گروه‌ها به صلاحدید خود اقدامات تلافی‌جویانه در برابر کشتار محور امریکایی –اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی انجام داده‌اند.

به همین خاطر می‌توان انتشار این نوع خبر را از سوی رسانه‌ای چون رویترز که سابقه جعل خبر درخصوص ایران را نیز در کارنامه دارد، در چهارچوب درخواست‌های موهوم مقامات امریکایی از ایران برای جلوگیری از واکنش‌های جبهه مقاومت علیه اسرائیل ارزیابی کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج