۱۳۹۹۰۰۴
۱ نظر
۷۲۲
۱ نظر
۷۲۲
پ

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

اهمیت پوشش در زندگی ما فراتر از بُعد زیباشناختی آن است، چرا که پوشش ما بازتابی از شخصیت، ارزش ها و حتی خلق و خوی ما است.

روزیاتو: اهمیت پوشش در زندگی ما فراتر از بُعد زیباشناختی آن است، چرا که پوشش ما بازتابی از شخصیت، ارزش ها و حتی خلق و خوی ما است.

هر لباسی که انتخاب می کنیم این قدرت را دارد که وجوه مختلفی از ما را به نمایش بگذارد، چه حس اعتماد به نفسی باشد که از یک دست کت و شلوار خوش دوخت متصاعد می شود، چه حس راحتی یک شلوار جین رنگ و رو رفته و چه حس شیکی یک پیراهن زنانه ی مشکی کلاسیک. انتخاب های پوششی ما می توانند حرف های زیادی درباره ی ما بزنند، بی آنکه خودمان کلمه ای به زبان آوریم.

در ادامه از برخی اصول پوششی خواهیم گفت که هر کسی باید آن ها را بلد باشد.

۱- دکمه ی وسط روی کت های مردانه باید همیشه بسته باشد. باز یا بسته بودن دکمه ی بالایی به میل خودتان بستگی دارد. دکمه ی پایینی را هم هرگز نباید بست

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

در مورد باز یا بسته بودن دکمه های کت های مردانه، دستورالعمل هایی برای داشتن یک ظاهر مرتب و شیک وجود دارد. دکمه ی وسطی روی کت باید همیشه بسته باشد. این امر، اصل پایه ای آداب پوشیدن کت مردانه است و رعایت آن برای داشتن یک ظاهر جمع و جور ضروری است. با بستن دکمه ی وسط کت می توانید مطمئن شوید که کت فرم خود را حفظ خواهد کرد و به شکلی کاملاً فیت روی بدن تان خواهد ماند، امری که سبب می شود ظاهر مرتب و آراسته ای پیدا کنید.

بر خلاف دکمه های وسط و بالا، دکمه ی پایینی کت را هرگز نباید بست. این امر یکی از اصول ثابت دنیای مُد مردانه است و کارکرد آن از جهت هم زیبایی شناسی و هم کاربردی است. بستن دکمه ی پایینی کت می تواندباعث محدود شدن حرکات شما و جمع شدن کت در تن تان شود، امری که نه تنها راحتی را از شما می گیرد، بلکه ظاهر بدی هم به شما می دهد. باز گذاشتن دکمه ی پایینی کت این امکان را می دهد که راحت تر بتوانید حرکت کنید و مطمئن شوید که کت در تن تان فرم زیبایی دارد، امری که در داشتن یک ظاهر کلی آراسته نقش دارد.

۲- هنگام پوشیدن پیراهن دکمه دار، بیشتر از دو دکمه را نباید باز کنید

طبق دستورالعمل، هنگام پوشیدن پیراهن های دکمه دار، بیشتر از دو دکمه ی بالایی را نباید باز کرد. در اینجا صرفاً بحث فشن مطرح نیست، بله این کار نزاکت و وقار شما را نشان می دهد. با باز گذاشتن بیشتر از دو دکمه، مقدار بیشتری از بدن در معرض دید قرار می گیرد که برای برخی موقعیت ها مناسب نیست. با رعایت تعادل میان راحتی و مناسب بودن، می توانید از تناسب داشتن انتخاب پوششی خود با موقعیت مطمئن شوید.

۳- گوشواره ها باید با دستبند و گردنبند باید انگشتر هماهنگ باشد. استفاده ی همزمان از ۳ یا ۴ تکه زیورآلات مختلف زیاده روی است

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

در بحث استفاده از زیورآلات، رعایت تعادل برای داشتن ظاهری هماهنگ و شیک ضروری است. یک اصل پایه ای که باید همیشه به خاطر داشته باشید این است که گوشواره هایتان را هماهنگ با دستبندتان انتخاب کنید و از همینطور از گردنبندی استفاده کنید که به با انگشترتان هماهنگ باشد. این کار به شما این اطمینان را می دهد که زیورآلات تان مکمل یکدیگر هستند و ظاهر کلی شما را ارتقا می دهد.

هماهنگ کردن گوشواره ها با دستیبند می تواند یک حس تقارن و همخوانی در پوشش شما ایجاد کند. این تکنیک هماهنگ کردن زیورآلات می تواند جلب شدن توجه دیگران به بخش های خاصی از ظاهرتان، مانند مچ دست ها و گوش ها شود، امری که باعث می شود این زیورآلات مکمل و مؤید یکدیگر شوند، نه اینکه برای جلب توجه با یکدیگر رقابت کنند.

۴- اگر می خواهید پیراهن را بدون کت بپوشید، دیگر نیازی به کراوات ندارید

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

اگر پیراهن را بدون کت پوشیدید، دیگر نیازی به بستن کراوات نیست. حذف کردن کت باعث می شود ظاهر غیر رسمی تری پیدا کنید، به همین دلیل، کراوات برای چنین پوششی بیش از حد رسمی و نامربوط به نظر می رسد و باعث بر هم خوردن تعادل در پوشش تان می شود.

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

یک اصل پایه ای دیگر در رابطه با کراوات که همیشه باید به خاطر داشته باشید، این است که قد کراوات باید به گونه ای باشد که نوک آن به کمر برسد و تنها مقدار اندکی از کمر را رد کند.

۵- اگر پیراهن تان را داخل شلوارتان کردید، باید از کمربند استفاده کنید

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

فرو کردن پیراهن داخل شلوار یاعث می شود ظاهر رسمی تر یا جمع و جورتری پیدا کنید، استایلی که هم برای موقعیت های رسمی مناسب هم است و هم برای داشتن یک ظاهر غیررسمی اما آراسته.

اما فراموش نکنید که اگر تصمیم گرفتید پیراهن تان را داخل شلوارتان بگذارید، باید حتماً از کمربند استفاده کنید. این کار هم از بُعد زیبایی شناختی اهمیت دارد و هم از بُعد کاربردی. بستن کمربند کمک می کند شلوارتان سر جای خود ثابت بماند و طی روز پایین نیاید، امری که هم می تواند اذیت کننده باشد و هم غیر حرفه ای. به علاوه، استفاده از کمربند باعث می شود ظاهر بهتر و مرتب تری پیدا کنید، چرا که دور کمر را می گیرد و سبب می شود پوشش تان کاملاً اندازه و متناسب به نظر برسد.

۶- کمربند باید همرنگ کفش ها باشد

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

هماهنگی رنگی در پوشش نقشی اساسی در بهبود ظاهر دارد. یکی از اصول مهم در استفاده از اکسسوری ها، همرنگ بودن کمربند با کفش ها است. این امر باعث ایجاد هماهنگی بصری و هماهنگ شدن بخش های بالایی و پایینی پوشش برای داشتن ظاهری مرتب و آراسته می شود و همچنین توجه شما به جزئیات را نشان می دهد.

۷- اگر لباس ها لیبلی دارند که در معرض دید قرار دارد، بهتر است آن را ببرید

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

اصلاح یا حذف لیبل های در معرض دید لباس، اقدام کوچک اما در عین حال، مهمی است که کمک زیادی به داشتن یک ظاهر مرتب و آراسته می کند. لیبل ها که اغلب حاوی اندازه ی لباس یا دستورالعمل شستشوی آن هستند، می توانند مخل فرم و زیبایی پوشش تان شوند.به همین دلیل حذف آن ها کمک زیادی به بهبود ظاهر کلی شما می کند.

جدا از بُعد زیبایی شناختی، حذف لیبل های در معرض دید لباس، از جهت کاربردی هم مفید است. این کار می تواند جلوی ناراحتی ناشی از سایش پوست به لیبل ها را بگیرد. این توجه به راحتی به ویژه در خصوص لباس هایی اهمیت دارد که تماس نزدیکی با پوست دارند، مثل لباس زیر یا لباس ورزشی. با حذف لیبل های لباس های خود، نه تنها ظاهر بهتری پیدا خواهید کرد، بلکه طی روز از راحتی نیز برخوردار خواهید بود.

۸- از استفاده ی همزمان از چندین طرح مختلف خودداری کنید. می توانید از دو طرح مختلف اما همرنگ استفاده کنید یا از دو طرح هماهنگ در اندازه های مختلف

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

هنگام استفاده از لباس های طرح دار در پوشش خود توجه داشته باشید که رعایت تعادل از اهمیت زیادی برخوردار است. از استفاده ی همزمان از چندین طرح مختلف در پوشش خود پرهیز کنید. به جایش، آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید: دو طرح همرنگ انتخاب کنید یا دو طرح در اندازه های مختلف که به هم می خورند. با این کار می توانید در عین استفاده از طرح ها در پوشش خود، ظاهری خوشایند به لحاظ بصری داشته باشید. استفاده از طرح های همرنگ، تضادی زیبا ایجاد می کند و استفاده از طرح هایی با اندازه های مختلف اما با رنگ هماهنگ، شما را از استایلی متعادل برخوردار می سازد. رعایت این نکات کمک می کند بتوانید با اطمینان و خیالی آسوده از لباس های طرح دار در پوشش خود استفاده کنید و در عین حال، ظاهری شیک و آراسته داشته باشید.

۹- ساق جوراب مردان باید آنقدری بلند باشد که هنگام نشستن پاهای آن ها دیده نشود

چند اصل مُد و زیبایی که هر کسی باید بلد باشد

استفاده از جوراب با طول ساق صحیح گرچه اغلب مورد غفلت قرار می گیرد اما یکی از جنبه های اساسی آراستگی است که تأثیر زیادی بر ظاهر دارد. بر اساس دستورالعمل، در پوشش رسمی مردانه، قد ساق جوراب باید به اندازه ای باشد که پاها هنگام نشستن به طور کامل پوشیده باشند. این امر باعث می شود ظاهر مرتب و آراسته ای داشته باشد. در معرض دید قرار گرفتن پوست پا می تواند توجه غیر ضروری را به خود جلب کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج