۱۳۹۹۶۰۱
۸۷۹
۸۷۹
پ

شوخی وزارت خارجه آمریکا با هدیه پوتین به «اون»

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره پیشکش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفت انتقال یک آروس که از آن به‌عنوان رولزرویس روسی یاد می‌شود، توسط پوتین به کیم احتمالا با مجازات‌های سازمان ملل در مورد پیونگ‌یانگ مغایرت دارد.

ایسنا: متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره پیشکش ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی گفت انتقال یک آروس که از آن به‌عنوان رولزرویس روسی یاد می‌شود، توسط پوتین به کیم احتمالا با مجازات‌های سازمان ملل در مورد پیونگ‌یانگ مغایرت دارد.

او گفت: «قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد همه کشور‌های عضو سازمان ملل را ملزم می‌کند که هم عرضه وسایل نقلیه حمل‌ونقل و هم عرضه خودرو‌های لوکس به کره‌شمالی را ممنوع کنند؛ و اگر این درست باشد، به نظر می‌رسد که روسیه بار دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند که خود از آن حمایت می‌کرد.»

شوخی وزارت خارجه آمریکا با هدیه پوتین به «اون»

میلر به شوخی ادامه داد که کیم باید «گارانتی تمدید شده» را گرفته باشد. با این حال ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه در پاسخ به ادعا‌های مشابه مقامات کره‌جنوبی، هرگونه سخنی مبنی بر نقض تحریم‌ها توسط مسکو را رد کرد.

او در پستی تلگرامی نوشت: «اگر سئول در مورد "تطبیق با تحریم‌های سازمان ملل" علیه کره‌شمالی سوالی دارد، به‌جای دویدن پشت میکروفون باید با کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل تماس بگیرد. جالب است بدانیم واشنگتن چه نوع فشاری بر سئول اعمال می‌کند تا روابط تجاری مشروع با سایر کشور‌ها را مختل کند.»

هدیه پوتین اولین بار روز سه‌شنبه در رسانه‌های دولتی کره‌شمالی گزارش شد. کیم یو جونگ، خواهر کوچک‌تر کیم و یکی از مقامات ارشد کره‌شمالی، این هدیه را «نشان دادن واضح رابطه شخصی ویژه» بین پوتین و برادرش خواند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین بعدا این گزارش‌ها را تایید کرد و گفت خودرویی که به کیم داده شده در واقع از نوع آروس بوده، هرچند مشخص نکرد که کدام مدل است.

پوتین سپتامبر گذشته در خاور دور روسیه با کیم دیدار کرد، جایی که رهبر کره‌شمالی از تأسیسات مختلف نظامی و غیرنظامی بازدید به عمل آورد. سران دو کشور از فضاپیمای Vostochny بازدید کردند، جایی که پوتین دو خودروی آروس را به نمایش گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج