۱۴۰۰۴۴۲
۹۶۹
۹۶۹
پ

این گیاه بهتر از مسکن ها سردرد را تسکین می‌دهد

آژانس فضایی ناسا می‌گوید که نگهداری این گیاه در خانه می‌تواند به کاهش سردرد شما کمک کند.

ایسنا: آژانس فضایی ناسا می‌گوید که نگهداری این گیاه در خانه می‌تواند به کاهش سردرد شما کمک کند.

به نقل از هلث، در این تحقیق چندین گیاه معمولی داخلی و توانایی آنها در تصفیه هوا مورد بررسی قرار گرفت و یکی از آنها موثرترین نوع بود.

به گفته ناسا، اگر از سردردهای منظم رنج می‌برید، داشتن گیاه آپارتمانی خاص در خانه می‌تواند به تسکین علائم شما کمک کند. مطالعه آژانس فضایی روی گیاهان داخلی و آلودگی هوا، درختچه معمولی را مشخص کرد که ممکن است راهی طبیعی برای مبارزه با این ناخوشی و مزایای سلامتی دیگری ارائه دهد.

این گیاه بهتر از مسکن ها سردرد را تسکین می‌دهد

محققان چندین گیاه معمولی داخلی و توانایی آنها در تصفیه هوا را بررسی کردند ازجمله اینکه چقدر می‌توانند آلاینده‌های کلیدی مرتبط با مشکلات سلامتی مختلف را حذف کنند.

آلاینده‌های هوا مانند بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن و آمونیاک با اثرات منفی بر سلامتی ازجمله سردرد، سرگیجه، سوزش چشم و موارد دیگر مرتبط هستند.

ناسا کشف کرد که زنبق صلح در از بین بردن هر پنج مورد از این آلاینده‌ها و مواد شیمیایی از هوا موثر است و آن را به‌عنوان یکی از رقبای اصلی برای کاهش سردرد ناشی از آنها تبدیل می‌کند.

تری کلرواتیلن که در جوهرهای چاپ، رنگ‌ها، لاک‌ها، چسب‌ها و پاک‌کننده‌های رنگ یافت می‌شود، یکی از مواد مضر است. فرمالدئید، عامل سمی دیگر، در کیسه‌های کاغذی، کاغذهای موج‌دار، دستمال کاغذی، دستمال سفره، تخته سه‌لا و پارچه‌های مصنوعی وجود دارد.

بنزن، ماده شیمیایی مضر است که در دود تنباکو، اگزوز وسایل نقلیه، چسب، رنگ و موم مبلمان یافت همچنین برای ساخت مواد شوینده، رنگ، پلاستیک و رزین استفاده می‌شود.

زایلن در چاپ، لاستیک، چرم، رنگ، دود تنباکو و اگزوز وسایل نقلیه یافت می‌شود. آمونیاک، یکی دیگر از عوامل سمی، در محصولات پاک کننده خانگی، واکس‌های کف، نمک‌های بویایی و کودها وجود دارد.

قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض این سموم می‌تواند علائم مختلفی ایجاد کند.

بنزن می‌تواند باعث تحریک چشم، خواب آلودگی، سرگیجه، افزایش ضربان قلب، سردرد و گیجی، زایلن می‌تواند باعث تحریک دهان و گلو، سرگیجه، سردرد، گیجی، مشکلات قلبی، آسیب کبد و کلیه، در حالی که آمونیاک می‌تواند باعث تحریک چشم، سرفه و گلودرد شود.

انجمن سلطنتی باغبانی بیان کرد که سایر فواید نیلوفرهای صلح شامل کاهش فشار خون است همچنین نتایج تحقیق نشان داد که خستگی و سردرد را ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش دادند.

گل داودی یکی دیگر از گیاهان برتر برای تمیز کردن هوای خانه است. این کمک می‌کند تا هوای خانه شما بهتر شود و از چیزهای بد دور شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج